LUCKY_ 9 DAGER PÅ OVERTID Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Hei! Er det noen der ute som mottar svangerskapspenger? Hvordan fungerer dette??? Er det noen ulemper med svangerskapspenger kontra det å være sykemeldt?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Svangerskapspenger får man om man har en jobb som ikke kan tilrettelegges for deg.. Det er kun fordeler ved sv.sk.penger.. I motsetning til sykemelding så mister man ikke retten på sykepenger senere..
LUCKY_ 9 DAGER PÅ OVERTID Skrevet 10. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2010 Hei igjen! Jordmor vil fylle ut skjema for svangerskapspenger,pga belastende arbeid som hun mener kan være farlig for fosteret. Legen min mener derimot at jeg bør gå for sykemelding. Men så skal det sies at legen er utenlandsk, og at jeg mistenker ham for å egentlig ikke vite helt hva svangerskapspenger er.... Hvorfor mister man retten til sykepenger senere, ved å være sykemeldt?
scoobydo Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Man kan maks gå sykemeldt i 1 år med full lønn, så om du går sm hele svangerskapet og du får plager i etterkant av fødsel vil du ikke ha rett til 100 % lønn da, men 67 %. Har hørt at man ikke får feriepenger av svangerskapspenger. Man må jobbe, være i permisjon i 6 mnd uten og være sm før man opparbeider seg rettigheter til et nytt år med sykemelding.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jo, man får feriepenger av svangerskapspenger..
pippis mamma Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Jeg fikk beskjed om at man ikke fikk feriepenger av svangerskapspenger. Har heldigvis en snill arbeidsgiver som vil utbetale feriepenger likevel, så lenge jeg dokumenterer at NAV ikke gjør det.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Jeg fikk beskjed at man tidligere ikke fikk feriepenger av svangerskapspenger, men at det nå er endret, så man får feriepenger på lik linje som ved sykemelding. Står litt om det her: http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding/Om+sykmelding/1073747766.cms
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 -og her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/stprp/2007-2008/stprp-nr-1-2007-2008-/5.html?id=484597
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Hvem fikk du beskjed om det fra? På NAV står det at man får feriepenger av svangerskapspenger.
pippis mamma Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Det var en NAV-ansatt som sa det til meg når jeg leverte papirene, ser nå at man får feriepenger for de første 64 stønadsdagene, og for mange er vel det hele perioden, da NAV regner i overkant av 20 dager pr mnd, og man faktisk er gravid i et begrenset tidsrom. Men jeg kommer til å miste feriepenger for ca en mnd ut fra denne ordningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå