Gå til innhold

Noen her som er kjent i Stavanger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min skal snart til Stavanger på en liten tur for oss selv. Vi har snart bryllupsdag, og siden jeg abortert for ei uke siden har vi funnet ut at vi trenger noen dager for oss selv.. Så da lurer jeg på om noen har noen gode tips for hva vi bør få med oss i Stavanger?? Har ikke bestilt overnatting enda heller, så åpen for alle forslag:)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Stavanger kan du ta lysefjordbåten, som ¨går helt inn i lysebotten

Mener det er en resturant der også.

Mulig det er noen små lysefjord cruise også, er ikke helt sikker på om det kun er i sesongen de går eller ikke.

Har dere bil kan dere ta turen til gloppedalsura eller månafossen

For å få utsikt til fossen tar det ca kvarter å gå fra parkeringsplassen

Jærstrendene - solastranden, orrestranda - det er flere, men vet ikke navnet på alle

Så har du oljemuseumet.

Sverdene ved harsfjord

Sørmarka

Kvadrat - stoort shoppingsenter

Og Stavanger sentrum selvfølgelig

Skrevet

Skulle skrive alt det hun over meg her skreiv hehe,så nå slapp jeg jo det hehe.

Kos dere på tur,Stavanger er en flott by :)

Skrevet

Hei

Jeg bor i stavanger og kan si litt om hva jeg liker her.

Forslag til lunch/ middag:

-Renaa matbaren. Ny og kjempegod restaurant med gode både middag og lunchretter. + at det er broren min som har laget alt i tre inne:)

-Bølgen og moi- God mat og fin utsikt over havnen

-Lunch på ostehuset er deilig og godt!

-Dessert på sjokoladepiken. Alt er hjemmelaget sjokolade;)

-Kakao på bøker og børst

I byen:

-Gå å se på den fargerike gaten i østervåg- koselige butikker og cafeer

-Magasin blaa- Køpesenter med kjekke butikker med masse fint til de små+ til mammaen. Ligger i sentrum.

-ellers så finnes vel det meste av de "vanlige" butikkene i sentrum.

Har dere bil:

-jærstrendene er et must

-prekestolen i lysefjorden en times tid med bil unna. +halvannen time å gå da.

-Kvadrat- kjøpesenter 10 min fra stavanger. Kjempestort.

Ja, det var det jeg kom på i farten. Håper dere koser dere!!!

Skrevet

Tusen takk for gode forslag! Kjempe bra. Vi reiser med fly og skal være der fra lørdag til mandag. Kanskje litt dårlig planlagt i forhold til shopping å sånn, men det er ikke derfor vi skal på tur heller da:-) Men mulig vi leier bil på søndag, så kan vi jo få med oss prekestolen dersom været er bra! Noen som vet åpningstider på kvadrat? Litt shopping må vi jo få med oss;-)

Skrevet

Hei, jeg vet ikke åpningstidene på kvadrat, men jeg anbefaler heller å handle i sentrum. Mye mer koselig og du slipper å komme deg frem og tilbake til kvadrat. Med mindre det høljer ned iallefall.

Skrevet

Det høres i grunn helt riktig ut, hannesan. Er koseligere å oppleve sentrum i forhold til et stort kjøpesenter antakelig:) Gleder meg stort til turen!

Noen med forslag til rimelig overnatting i gangavstand til sentrum? Får opp veldig mye hoteller når jeg søker. Vanskelig å få bestemt seg..

Skrevet

Kvadrat har åpent fra 10-20 på hverdager.

Skrevet

Jeg ville valgt Clarion hotellet. Der har vi overnattet flere ganger og vi liker oss veldig godt der.

Skrevet

jeg er også fra Stavanger. Enig i mye av det som de andre skriver. I sentrum ville jeg også tatt meg en tur i "gamle Stavanger" hvor en kan se gamle restaurerte hus, trange gater og smau... Kanskje en tur innom hermetikkmuseet som også ligger i Gamle Stavanger (Her kan du få en guidet tur og et godt innblikk i Stavangers historie. Ville også absolutt tatt meg en tur innom Domkirken. God tur!

Skrevet

Avovernatting kan jeg anbefale det lille "Rica Park hotel" ved teateret. Der får dere store, romslige rom, garantert dobbeltseng. Minste rommet er 30 m2, hvis jeg ikke husker feil.

kanskje dere kan se et teaterstykke når dere først er der?

Skrevet

Tusen takk for alle forslag! Men tror vi må være en uke eller to for å rekke over alt;) hehe. Gleeeder meg til tur!!

Skrevet

Tips til overnatting; Det nye myregården hotell, midt blandt handlegatene i sentrum, er lite og koselig med peis på alle rom!

www.myhregaardenhotel.no

Tips til liten koselig restaurant med topp mat (obs bordbestilling nødvendig):

http://www.allegromat.no/

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...