Gå til innhold

OK, jenter: Sommerferie under 30 grader - trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne dra på barnevennlig ferie til sommeren, kan være charter eller noe vi komponerer selv, MEN det må ikke være for varmt der.

Helst kanskje Italia eller Frankrike eller deromkring, men tar i mot tips fra Danmark også, for den saks skyld - hvis ferien der var topp!!

Barna er mellom 6 og 8, så noe barnevennlig bør det være - om ikke annet så i nærheten av vann.

Kan noen gi meg tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Danmark er jo flott da:-D

Legoland, Djurs sommerland og løveparken:-)

Ferske rundstykker fra bakeriet nede i gata, hester på jordene, sandstrender og sykkeltur... Ah - memories;-)

Når jeg var lita (les:12) dro vi på sommerferie til Danmark med sykler. Vi dro på turer, spiste jordbær, kikket innom koselige bakerier med masse godt, grillet, badet og kooooste oss! Vi var på et lite sted med lite turister da:-) Men var innom Legoland osv:-)

Leide hus den ene gangen vi var der å det var supert:-))

Skrevet

Vi var "alltid" i danmak i sommerferien når jeg var liten:P omtrent hele barneskolen ialf:) masse masse godt minner! man har mye å finne på i nærheten, danmark er jo ikke stort:) vært litt overalt der, å like fint:) har leid sommerhus som regel:) Var i danmark igjen i sommer med ei venninne å sønnen på 3, toppers det å:) Er sant det, det er deilig å være norsk, i danmark;)

Skrevet

Takk for tips!

Trenger også litt mere konkrete tips som hvor? Hvem er best på charter? Hvordan være sikker på å finne et bra hotell eller sommerhus? Vil gjerne ha erfaringer så jeg kan føler meg trygg på at vi finner noe bra.

Skrevet

Jeg synes Danmark er kjedelig da, det finnes jo så land her i verden som er mye mer spennende. Siden du selv foreslår Frankrike, stemmer jeg for Paris. Det er flere fornøyelsesparker rundt (f.eks. Disneyland eller Asterixparken), og ellers nok av ting å gjøre og se for barn (og voksne). Pluss på en vakker by og fantastisk mat så er det en drømmeferie for de fleste.

Skrevet

Glemte å si at jeg flere ganger har funnet de beste tilbudene på supersaver.no (her kan du bestille både fly og hotell). Sjekk hotellet på TripAdvisor før du bestiller, så finner du ut hva folk som har bodd der synes.

Skrevet

Foreslår nå forøvrig norgesferie/bilferie hvor dere kan besøke forskjellige fornøyelsesparker, Dyreparken i kristiansand er min personlige favoritt, du har hunderfossen, og mange flere plasser å dra. Så store barn bør klare å sitte i bil en stund også.

Skrevet

Takk igjen! De norske parkene har vi prøvd før om årene, og det har absolutt vært vellykket, men nå er vi klare for større eventyr. ;-)

Paris høres litt slitsomt ut med barn - kanskje et sted der vi ikke er så langt fra vann? Men takk for tips om nettsteder! Det er virkelig nyttig uansett!

Noen andre?

HI

Skrevet

Både Italia og Frankrike kan jo bli ganske så varmt da. Hva med Kanariøyene. Veldig behagelige sommertemperaturer der og relativt rimelig da det er utenom sesong.

Vi skal til Portugal. Veldig greit med steder som grenser ut mot Atlanteren istedet for middelhavet. Da kommer det ofte en bris som er deilig midt på sommeren:)

Skrevet

Portugal .Algarvekysten feks Albufeira.

Skrevet

Hvis dere vil til Danmark så kan dere bestille pakketur bl.a. på stenaline.no. Da bestiller du både ferge tur-retur med bil, samt hotell/feriehus det antall dager du måtte ønske.

Det er veldig greit, i hvertfall hvis du bor på Østlandet. Danskebåten er jo litt harry, men unger elsker dert - masse lekerom og klovneshow osv. Også slipper man mange timer i bil. Når man kommer i land er det ofte bare en times kjøring dit man skal.

Skagen er veldig fint, 1 times kjøretur fra Fredrikshavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...