Gå til innhold

Når kom kvalmen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei ! Jeg er i uke 6 nå, men fins ikke kvalm ( kanskje littebitt på starten av dagen ) med førstemann var jeg sååå kvalm. Jeg er jo evig takknemlig om jeg slipper oppkast dagen lang. Men når var det den kom hos dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heiii

kvalme min kom ca i uke 7 eller 8 og gikk bort i uke 13 :D

Me det varierer jo , kansje du ikke blir kvalm denne gangen :D

lykke til :D

Skrevet

Jeg er snart 9 fullgåtte uker, men fortsatt ingen kvalme, vi må vel bare nyte det =)

Skrevet

Jeg mener å ha lest at kun halvparten av gravide blir plaget av mye kvalme, så du får bare nyte det slik hun over her skriver.

For min del kom kvalmen da jeg var seks uker på vei, og nå som jeg er åtte og en halv er det verre enn noensinne. :-/

Skrevet

den kom idag.. hmm i uke 7 og det var akkurat da jeg fikk den sist og..

Skrevet

Jeg er vel rundt 4-5 uker på veg, er litt usikker, og har de siste dagene hatt en konstant "dagen-derpå"følelse. Føles også som om jeg er så sulten at jeg er kvalm, om du skjønner hva jeg mener :P Små-ekkelt, for blir iallefall ikke bedre av å spise, men føler meg SÅ sulten :P

Skrevet

Uke 7 ca

Skrevet

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt da jeg var gravid sist, men nå begynte det jaggu på allerede i min uke 4.

Heldigvis ikke konstant kvalme - til gjengjeld er den en snikende ulykke - som bestemmer seg for å slå til sånn helt uten forvarsel.

Morgenkvalme my as... formiddagskvalme, middagskvalme (den er den verste, gitt - når hele familien sitter og skal spise, og vi prøver å lære gutten vår bordskikk - og så må mamma opp og stå og lufte seg og drikke vann i et annet rom) ettermiddagskvalme og kveldskvalme.

Krysser fingrene for at nattekvalmen holder seg unna. :)

Skrevet

Forrige gang i uke7.

Nå kom den i uke 4, verre enn sist... Hadde hørt om morgenkvalme, men da er jeg best... Våkner om natten av kvalme, kvalm midt på dagen, ettermiddagen, kvelden... orker ingenting... Spiser og spiser, kommer til å bli stor som et hus,,

Misunner dere som ikke er kvalme :-) NYT DET!!!!

Skrevet

Min kvalme kom, som sist, samtidig med streken...Og det er ikke morgenkvalme nei...Slipper ikke taket før rundt kl 23 om kvelden. Er jo bare 5+4 enda men håper ikke dette varer lenger enn sist. Da ga det seg etter de 12 første ukene heldigvis.

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Jeg kjenner litt kvalme i ny og ne. Egentlig etter at jeg har spist.

Begynte å kjenne dette allerede 2 uker etter eggløsningen.

Og nå har puppene mine begynt å vokse!!! Dette er morsomt!

Skrevet

er 11 fullgåtte uker i morgen og venter enda på kvalmen....:)

ser ikke ut til at den har tenkt å komme alikevel....(?)xxxx

Skrevet

Første svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt:)

Andre svangerskap kastet jeg opp mange ganger om dagen fra uke 5 til uke 20.

Denne gangen kom kvalmen i uke 4:( Er nå 5+4 og blir bare verre og verre. Kaster opp mange ganger daglig..

Skrevet

det kom i uke 7 hos meg. var veldig kvalm de to ukene der etter men begynt å ta av nå er i uke 12;)

Skrevet

jeg får bare håpe at jeg klarer meg uten den kvalmen den gangen her =) Husker tilbake med gru hvordan det var sist. Men jeg kommer til å bli stoooor om matlysten min skal fortsette ! hehe... mannen min satt bare å tittet på meg når jeg spiste her om dagen =)

Skrevet

Den meldte seg som ei bombe i morges.. Er 5 fulle uker. Har ikke hatt noen særlig kvalme i mine tidligere sv skap, så dette kom litt som en overraskelse..

Skrevet

aldri :) Er i uke 25 og har ikke vært i dårlig form èn dag!! Lykke til jenter, håper det blir kortvarig kvalme på dere som opplever det :)

Skrevet

Uke 7.

Bare kvalme, men ille nok til tider. Når som helst i løpet av døgnet, ikke morgen- eller kveldskvalme liksom.

Har ellers ganske dårlig matlyst og det er lite som frister (heldigvis ikke snop og sånn heller!). Grønnsaker som jeg har vært stor fan av bestandig, det er jeg ikke interessert i nå i det hele tatt. Det går seg vel til da.. :-)

Skrevet

Jeg er også 5 fulle uker, og kvalmen meldte seg veldig uventet i dag etter en sen lunch. Og her sitter jeg enda, like kvalm som jeg var for over 7 timer siden! Er det meningen det skal være så ille? Har ALDRI vært så kvalm i hele mitt liv, og så leser jeg her at hos de fleste stopper det først i 12 uke? Jeg kommer aldri til å klare å fungere, hverken hjemme eller på jobb med denne fryktelige kvalmen? Jeg håper ikke noen av dere bare ser på dette som syting, men jeg vil bare gjerne forstå hva som er vanlig. For alt jeg vet kan jeg ha pådratt meg omgangssyken? Og hva har det evt. å si i forhold til graviditeten?

Skrevet

Med min datter var jeg så kvalm at jeg trudde seriøst jeg ikke skulle klare å gå gravid. Den kvalmen var så intens og jævlig. Jeg kastet opp til jeg var 5 mnd. Men det avtar etterhvert =))) Den gangen her har jeg ikke blitt kvalm enda.. ( håpe det ikke kommer ) er bare 6 uker da

Skrevet

Jeg begynte så smått å merke kvalmen i uke seks, men først i uke sju kom den for alvor. Så skvalpet jeg rundt i mitt eget lille kvalmehelvete i 3,5 uke, mens nå som jeg er 11+4 er det en tydelig forbedring; i dag har jeg egentlig ikke vært kvalm ( brekt meg to ganger bare :) ) i det hele tatt og kan med det notere min første kvalmefrie dag - jippi !!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...