*septemberbaby* Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 kriteriene er... -stor bagdel(får septemberbaby, så vill ha en stor bag han kan bruke ut vinteren) -sportsvogndelen vill jeg ha en forholdsvis lett vogn, store gode hjul.. (helst 3 hjuling da jeg føler 4 hjul blir fort litt voldsomt og jeg synes blir for ruvende) -stor sittedel som kan brukes til ungen er ferdig med vognperioden... - fin og se på (kunne ønske å ha ungen mot meg i sportsvogndelen den første tida, men leser det er ikke mange vogner jeg kan det i.. synes tfk ikke virker så dum.. men den må jeg ha ungen fra meg når bagperioden er ferdig og vet ikke hvor gira jeg er på det + jeg synes vognen ikke er spesielt pen å se på. Off lurer på nesten at jeg må ha 2 vogner... 1 firhjuling til bagperioden + den første delen av sitteperioden... så kjøpe en litt lettere sporty 3 hjuling...... Hva tror dere? vil gjerne høre erfaringer og tips til vogner
Vårill Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 jepp! vanskelig med valg av vogn. Jeg mener også at det ikke finnes noen som er helt perfekt. Men om argumentet ditt for å ha 3-hjuling er at 4-hjuling er for "ruvende", er jeg ikke enig. Kanskje Emmaljunga duo edge og simo er sånn, men både teutonia og Emmaljunga har mindre vogner med fire hjul. Du burde ta en titt på de vognene. Selv kjøpte jeg en kjempevogn til sønnen min; emmaljunga duo edge. Han er født i november, og jeg likte den så lenge jeg brukte bag-delen. Da jeg bytta til sportsvogndelen da han var 6-7 mnd, så forsvant den velse gutten helt i sportsvogndelen. Vognas tyngdepunkt ble også helt snodig, og veldig tung å trille... Kjøpte meg en brukt OTH, og ble helt frelst! Den har funka som sportsvogn for gutten fra han var 7mnd!!! Ingen problem at han må sitte fra meg. -Super vogn! Men lurer litt på om det er den beste bag-vognen. Bagen ser veldig liten og "grunn" ut. Så kanskje må du "svelge noen kameler", eller planlegge å ha to vogner?! Kan jo uansett være greit å ha en vogn stående i barnehagen -når den tiden kommer. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satsa på Emmaljunga City Cross, og så kjøpt meg OTH senere.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 vi har en del av de samme kriteriene og har godt for bebe confort high trek, datteren vår på 2år og 7mnd får plass i sportsdelen, hun er ikke så veldig stor men gjennomsnittlig, så derfor regner vi med at sportsvognen passer til vi nok heller vil bruke trille.. bagen er 77cm(tror jeg det var) lang så den er jo ikke av de minste, men selvfølgelig ikke like store som de baggen du fåt til emmaljunga edge duoe kombi og diverse simo vogner.. så vi skal snart bestille vognen å jeg gleder meg så til å ta den i bruk når babyen kommer i august
Familie på 6!? Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 ei godt tips er iallefall å kjøpe duo vogn!jeg hadde kombivogn på septemberbaby sist, så denne gangen kjøpte vi duo vogn, for den har mye større bag!vi har nå kjøpt en emmaljunga mondial duo kombi vogn, der bagvogn delen er stor og pen å se på, mens sportsvognsdelen kan brukes begge veier!vi har et veldig kraftig understell med 4 hjul men det finnes mange typer understell på emmaljunga vogner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå