Gå til innhold

Kan man egentlig si at

Anbefalte innlegg

Skrevet

man er gravid før ikm-dagen er overstått?

Sist jeg var gravid fant jeg det ut hele 5 dager før ikm, og gruet meg til ikm-dagen i tillfelle jeg skulle få mensen likevel..fikk ikke det da, men var jammen ikke helt trygg!

Idag har jeg tatt flere tester av ulike merker, og det ser ut som at jeg er gravid igjen..har ikke ikm før 13.april, så hopper ikke i taket enda. Hva tenker dere andre jenter om dette? Slår dere dere til ro med at man er gravid selv om ikm er flere dager frem i tid fra positiv test?

Må sies at jeg har to vonde opplevelser bak meg, så er kanskje bare jeg som er skeptisk..litt slitsomt, men klarer ikke å glede meg før ikm er overstått uten blødning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du er engstelig, men er du gravid så er du gravid;) Man har ingen garantier her i verden, enten man tester tidlig eller sent. Jeg ville vel heller sagt det var en positiv ting at du får positiv test så tidlig da jeg tolker det som mye hcg. Men jeg er ingen ekspert altså. Jeg har selv en sa bak meg og ser på det som en stor utfordring å klare å slappe av når jeg forhåpentligvis blir gravid igjen. Gratulerer så masse med graviditeten, ta det med ro og gjør gode ting for deg selv. Prøv og ikke stresse! :)

Skrevet

Å så kjekt lille diamant!! Jeg krysser virkelig fingrene for at det går fint. Det er klart du er redd, det er jo helt naturlig. Men kryss får du ikek hvis du ikke er graivd!

Skrevet

Det synes jeg absolutt man kan si, så: GRATULERER! :)

Vi har også IKM 13.4. og har tenkt å teste i morgen...

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar begge to :)

Prøver å tenke positivt, men blir litt halvhjertet igrunnen.

Er ganske sikker på at jeg er gravid ja, for har aldri fått to streker på billigtestene uten å ha vært gravid tidligere. Og jeg har symptomer og..men ja, jeg er veldig usikker på hvordan det skal gå denne gangen.

Har du mange symptomer Mumintrollet? Er 11 dpo idag jeg,så er jo tidlig enda..men har hatt symptomer siden ca 4 dager etter EL. Så har egentlig "visst" at jeg var gravid igjen en stund.. rart :)

Skrevet

Takk for det Hustruene :)

Så spennende at dere skal teste imorgen, det er alltid litt nervepirrende ;o) Grunnen til at jeg testet så tidlig er at jeg har hatt tydelige symptomer i over en uke nå. Så måtte ta en test idag tidlig :)

Lykke til imorgen!

Skrevet

Du høres ut som en reflektert og fornufitg jente, Lille diamant! Og jeg skjønner utrolig godt at du er redd og ikke helt sikker på noe akkurat nå.. Men prøv å gled deg litt, likevel. Som noen andre skrev så har vi ikke garantier for noe som helst, og jeg håper du tørr å slippe gleden litt løs.. Jeg har nesten ikke symptomer, så tror at egget har festet seg veldig sent hos meg. Kjenner mye strekk i livmoren, men det er nok frodi dette er 3 sv skap. Ellers ikke noe enda mer enn mye kviser.

Skrevet

Takk for det Mumintrollet :) tror man blir litt mer skeptisk etter å ha mistet noen ganger ihvertfall..

Og med god grunn vil jeg nesten si..når jeg våknet idag, så hadde TR kommet :( så det virker som om eggene mine ikke vil feste seg. For er 99% sikker på at jeg var gravid. De ømme puppene jeg har hatt nå er ikke til å ta feil av..

Men men, jeg får trøste meg med at jeg snart skal til utredning. Da håper jeg å få god hjelp videre uansett hva de finner eller ikke.

Skrevet

Nei så leit Lille diamant :(

Utifra det du skriver så forstår jeg det slik at det har skjedd flere ganger? Har du snakket med legen din om dette?

Det er hjelp der ute til slike problemer.

Skrevet

Nei så trasig :( Sender deg masse gode klemmer. Men siden du har opplevd det flere ganger så er detr kanskjer greit å få snakket med en lege.

Ønsker det lykke til videre.

Klem fra

Skrevet

Ja dette har skjedd tidligere, så jeg mistenker at det er noe galt med hormonene mine...men skal som sagt til utredning på sykehuset i begynnelsen på mai, så håper de finner utav det der.

Er utrolig frustrerende å få positive tester og aldri kunne glede seg..! Men vet jeg ikke er alene om å oppleve dette her inne, så får vel være glad for at jeg har klart å bli gravid i det hele tatt.

Men merker det sliter på humøret ja...at det skal være så vanskelig å få barn :(

Skrevet

Uff og uff, skjønner at det må være tungt for deg :(

Kanskje progesteron kan være til hjelp - men dette finner dem nok ut av på utredningen.

Sender deg en klem og en varm tanke**

Skrevet

Nei, dette var trist å lese Lillediamant:( Sender deg en god klem. Lykke til med utredning, håper de finner svar på hvorfor du opplever dette.

Skrevet

Så trist, Lille diamant. :( Føler med deg. Jeg har også hatt såkalte kjemiske svangerskap, eller tidlig SA, så jeg kjenner til angsten din. Har IKM 17.4 nå, kommer til å teste tidlig hver PP herretter, bare for å kunne påvise for lege og sambo at det skjer. Begynner å tenke at vi kanskje må ty til noe hjelp...

Håper virkelig spiren din sitter snart, Lille diamant. Stor klem. :)

Skrevet

Vil bare si gratulerer til deg, lille diamant! Og det går bra denne gangen!

Jeg har også to vonde opplevelser bak meg (to MA), men nå er jeg gravid meg ei jente i uke 26, og har 100 dager igjen til termin! Satser på at det går veien denne gangen. Vi får krysse fingrene for at alle gode ting er tre!

Masse lykke til:)

Skrevet

Ooops, beklager, jeg så ikke at tantekjerringa hadde kommet til deg... Det var dumt av meg.

MEN, jeg kan fortelle deg at jeg opplevde det samme som deg pp'en før jeg ble gravid med tulla som er i magen min nå. Jeg testa positivt TO ganger, riktignok med CB analog, men det var to TYDELIGE kryss, mannen min så det også. Så jeg var lykkelig gravid i en uke, til jeg skulle på jobbreise en mandag morgen, og da *FOSS*, kom tanta. Testene var tatt ca en uke før IKM, litt mindre, men tanta kom vel bare et par-tre dager senere enn vanlig.

Ikke vet jeg om det var en kjemisk graviditet eller bare defekte tester. Men måneden etter var jeg gravid, og da testet jeg med CB digital, som etter min mening er det eneste som er 100% pålitelig.

Så neste gang sitter spiren, lille diamant!! Mange gode tanker til deg.

Klem fra

Skrevet

Du får tenke på at nå er du en pp nærmere målet, snuppa mi! Sender deg en trøsteklem i enda en nedgangsperiode...

Skrevet

Tusen takk for omtanken til dere alle :)

Blødningen avtar nå, så er nok noe annet enn vanlig mens ja. Ellers så viste testen en enda sterkere strek idag, men det er vel normalt om man har en sa eller?

Tenkte å ringe legen om teststreken blir sterkere utover uken, for å sjekke at det ikke er en graviditet der. Tok forresten en CB digital i dag morges og, og den ble negativ..så da er nok ikke hormonnivået så høyt.

Men uansett så blir man jo utrolig sliten av dette her..at det aldri går rett vei mener jeg. Og at man aldri får det barnet man ønsker seg. Har kommet en del tårer siden igår.

Det er godt å lese at det har gått bra med deg Mamma's Magic :) gir meg litt håp om at det skal ordne seg til slutt..for akkurat nå har jeg liten tro på at vi skal klare dette på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...