*TuttiFrutti* Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Lillesøster er nå 4 uker gammel og har de siste 10 dagene begynte å styre og kave veldig ved puppen.. Dette begynte på kveldstid men nå kan det være på dagtid også. Hun spiser bra i 2 min før hun begynner vri seg og dra i brystvorten samtidig som hun blir kjempesint. Trodde først det måtte være fordi jeg ikke hadde nok melk, men av og til klarer jeg å få henne til å spise litt til og da hører jeg at hun svelger hver gang hun suger. Ellers har hun lagt på seg 300 g siden fødsel og det er jo bra vektoppgang. Spiser forøvrig helt fint på natta. Måtte begynne med delamming som gikk over til kun flaskeamming med storesøster da hun var 3 mnd da hun begynte å oppføre seg likedan ved puppen. Forskjellen er at storesøster ikke la så godt på seg. Har hele tiden vært obs på at dette kan skje igjen med lillesøster - spesielt siden hun er en del større enn det storesøster var (hele 640 g mer ved fødsel). Har gikk flaske med mme de kveldene det har vært verst med kaving ved puppen - da spiser hun alt fra 10 - 70 ml, men uansett roer hun seg da. Var forberedt på å begynne med flaske etterhvert, men synes det er litt tidlig ennå.. Skjønner ikke hva dette kan være - tar veldig gjerne imot råd/synspunker fra flere som har opplevd eller har det likedan!
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Datteren min oppfører seg akkurat slik når jeg har lite melk eller utdrivningen går sent (gjerne kveld). Hun er 3 uker. Jeg har overskudd på morgenen som jeg pumper ut og gir i flaske på kvelden! Jeg satser på at dette bedrer seg når døgnrytmen hennes endrer seg og spiser mer på dagen istedet for å bare sove slik hun gjør nå. Vet ikke om det er tilfellet for deg, men håper det bedrer seg for deg :-)
kladde Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Kan det være treg utdrivningsrefleks? Da hjelper det kanskje å håndmelke litt for å få i gang melken eller evt. bruke Syntocinon nesespray (fås på resept). Den får i gang utdrivningsrefleksen - jeg er helt avhengig av den hvis jeg skal pumpe. Kan jo også hende det er litt magevondt? Hadde også en baby som var mye urolig de første månedene pga. luft. Da hjelper det kanskje å ta en pause og la ham rape under måltidet? Det er forresten masse gode tips på ammehjelpen.no - sjekk hva som står under brystvegring.
*TuttiFrutti* Skrevet 11. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2010 Takk for svar jenter. Tror ikke det er sen utdrivningsrefleks da jeg kjenner melken kommer nesten med en gang jeg legger henne til.. I tillegg hører jeg jo at hun svelger unna i noen minutter før hun begynner med kavingen - midt i måltidet liksom? Har prøvd å ta henne av for å rape, men det har ikke hjulpet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå