Gå til innhold

"Alkoholfri hvitvin" med 0,5% alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har kjøpt alkoholfri hvitvin til meg, men så ikke at flasken inneholdt 0,5% alkohol. Jeg tenker at jeg ikke vil drikke den siden den inneholder alkohol. Men er dette så lite at det egentlig ikke har noe å si??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lille der hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Ta deg ett par glass og kos deg du!

Skrevet

Med en gang cider - i form som Mozell osv var nytt i Norge sto det på dem også at de inneholdt 0,5 - 0,7% alkohol. Dette ville jeg ikke vært bekymret for. Kos deg :)

Skrevet

Ettersom de har lov til å selge den som alkohol-fri vin (vi har jo ganske strenge regler på det meste her i landet), så vil jeg tro at du trygt kan nyte deg et glass eller to....!

Kos deg med god samvittighet, det hadde jeg gjort!

God helg :D

Skrevet

Ok, da fikk jeg litt bedre samvittighet:) Endte opp med å kose meg med flaska fordelt på lørdag og søndag:)

Skrevet

Har et par spørsmål:)

Var den god? Hadde såååå lyst på reker og hvitvin i helgen, men turte ikke å kjøpe alkoholfri vin, rett og slett fordi jeg har hørt at det ikke er noe godt:(

Men om den var god; merke og navn? ;)

Skrevet

Hei:) Ja drakk den til reker. Ikke helt det samme akkurat, men får jo litt den følelsen av at du koser deg med et glass "vin". Jeg synes det smaker godt, også kan du jo helle innpå uten å være redd for å bli snytt:)

Det var mannen som kjøpte den, men forstod at det var et lite utvalg å velge mellom i alkoholfri seksjonen på polet. Husker ikke helt navnet, men var en Torres. Kan sjekke hva den het når jeg kommer hjem, oppdatering ikveld:) Har forresten drukket Ariel tidligere (rød), den synes ikke jeg var noe god..

Skrevet

Mmmm...hvitvin....den skal jeg og prøve! :)

Hvis dere liker øl, burde dere prøve Freeze (alkoholfri selvfølgelig!) til Mack. Kjempegod til å være uten alkohol!

Skrevet

Jeg koser med med Hanne Hønes "Uten". Norsk bonde - kjent fra NRKs Bygdeliv - som importerer tysk vin til Norge. Hun har også en alkoholfri variant - ren druejuice. Ser ut som hvitvin, smaker litt som eplejuice.

Kommer i fin flaske, så ekstra stas å sette seg i solveggen og nyte i vinglass! :) Kommer på polet i mai tror jeg. Jeg kjøper det fra gården hennes ved Norefjell. www.hannehone.no. www.facebook.com/hannehone

Ellers koser jeg meg med eplemost, som Lier Eple eller fra Epleblomsten i Telemark (www.epleblomsten.no). Selges i velassorterte dagligvarer, som Ultra, Spar, Meny.

Skrevet

Til info så kan alkoholfritt øl (og vin) ha inntill 0.7 % alkohol for å betegnes som alkoholfritt!

Personlig er jeg ikke så glad i akoholfri vin. Smakte en forrige helg og var ikke spesielt imponert. Syntes faktisk cider med pæresmak som man får kjøpt i Sverige er super å ha med på fest. Ellers foretrekker jeg faktisk brus fremfor alkoholfri vin.

Får heller ta igjen det tapte når den tid kommer. Hehe...

Skrevet

Den vinen het forresten Natureo Free fra Torres. Og ja, Freeze er virkelig et godt og alkoholfritt alternativ;)

Skrevet

Freeze og Munkholm er mine favoritter foreløpig. Har prøvd noen alkoholfrie viner, men fyttegrisen det var ikke no godt! Da heller jeg mot eplemost og cider som nevnt ovenfor ;)

Skrevet

Natureo er super god, og blir anbefalt av vineksperter. Det er den første vinen som blir laget på samme måte som vin, og smaker derfor ganske likt.I norge er det ikke lov til å merke noe som normalt har vært igjennom en gjæringsprosess for alkoholfritt uten å angi en alkoholprosent. De fleste produsenter skriver derfor 0,5% på flaskene. Dette har ingen reell betydning... Drikk med glede:)

Skrevet

Takk for svar. Nå skal jeg gå til innkjøp av Natureo Free til helgen (om været holder seg), og nyte reker på gressplenen:) Gleder meg allerede!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...