Sannellerslik? Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Snuppa vår på 1 1/2 år hadde vært syk i 3 dager.. Har hatt mellom 39 og 40 i feber, så da dro vi til legen med henne på 3.dagen.. Det viste seg att hun hadde både hals- og ørebetennelse (har vært en del plaget med ørene..). Så da fikk hun startet opp med antibiotika. Senere på dagen dro jeg og datteren inn til moren min for å hente noe. Da hadde hun bare 37,4 i temp, så derfor tok jeg henne bare med siden hun bare skulle sitte i bilen og være inne i huset deres. Mens vi var der ble hun plutselig veldig fort varm, kokvarm! Så etter en stund reiste vi bare hjem sann att hun skulle få seg paracet. Men jeg var ikke bekymret siden jeg visste hun hadde på øre og halsbetennelse, jeg tenkte jo att det var derfor hun fikk høg feber. Da jeg kom hjem la jeg henne på stellebordet for å måle tempen først, og den viste 40,7. Har aldri hatt så høg feber før. Akkurat i det jeg tok ut temp-måleren så begynte hele jenta å riste, øynene rullet bakover og hun ble bevisstløs.. Etter en stund ble hun også blå på leppene. vi ringte 113 og fikk beskjed om hva vi skulle gjøre osv... Jeg fikk helt panikk og bare ropte og skrek. Jeg er sjeleglad for att også mannen min var her! etter ca 15-20 min kom lege og ambulanse.. Dette er d verste jeg noen gang har opplevd! Trodde faktisk att d kom til å gå riktig gale........ Feberkrampe er visst ikke farlig, fikk vi vite etterpå. Og det er en del barn som får det. Det som er viktig er å få kjølt ned barnet og sørge for frie luftveier når det skjer. Men jeg synest faktisk att de burde opplyse litt om feberkrampe på helsestasjonen, for dette er det mest skremmende jeg noen gang har opplevd!! Helt grusomt!! Andre som har opplevd det samme? Huff.. blei ett langt innlegg dette her.. les det de som orker ;-) Jeg vil egentli fortelle dette sann att andre får høre om feberkrampe, siden det faktisk er mange barn som får det...... :-)
MintCondition Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Ikke med egne barn, men var til stede da niesa mi på 1 1/2 fikk feberkramper. Vi var til alt overmål ute på en holme langt ute i havet utenfor Trøndelagskysten da det skjedde. Var veldig skremmende og fælt å se på, men vi fikk super hjelp fra AMK og Luftambulamsen, som kom og plukket opp mor, far og barn. Enig i at man burde fått mer opplysning om det, vi ANTE ikke hva som skjedde, men fikk heldigvis gode instruksjoner fra AMK mens vi ventet på helikopteret.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 ja me har opplevd dette hos begge barna vore.det var verst med første mann for da visste me ikkje kva det var og det me "såg og opplevde"var at me mista jenta vår..men det gjekk heldigvis bra.men der og da er det verste eg har opplevdt. Hadde aldri hørt om det før.eg fekk og heilt panikk og klikka heilt. med andre mann visste me kva det var og tok det litt rolegere sjølv om det var grusomt å oppleve det igjen. så nå tar me paracet med ein gong feberen er 38,5 er livredd for å oppleve det igjen.. ja helsesøstre og lignede burde opplyse meir om feber kramper
Lille-My,75 Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Opplevde at jenta vår fikk feberkrampe i høst i forbindelse med ørebetennelse og ca. 40 i feber. Var ikke like ille som du beskriver, men skremmende nok. Hun var helt livløs og skalv veldig. Fikk ikke kontakt med henne i noen minutter. Eneste gang i livet mitt hvor jeg virkelig har vært hysterisk.... Det var det mest skremmende jeg noen gang har opplevd. Nå gjør som noen andre her skrev - gir henne paracet så for feberen går over 38 grader....
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jeg vil starte med å si meg veldig enig i det du sier prinsesse, om at alle burde vært informert om at dette kan skje. Jeg er hjelpeleier så når min sønn på 9 mnd fikk det første gang(fikk det igjen 1 år senere også) så visste jeg hva det var. Men det jeg hadde lært var at det vanligvis bare varer noen minutter og så er det over. Men det gjorde det ikke med han. Han hadde ikke sluttet når sykebilen kom og det skummet i munnen hans, han bærsjet på seg og begynte få blå lepper. Det er det verste jeg har vært med på og det som gjør meg enda mere sint var at jeg var hos mine foreldre som ikke hadde paracet liggende. Dette var på vinteren. Jeg ringte legevakten og sa at han hadde feber og at jeg gjerne ville komme inn til de så noen kunne se på han. Og så jeg samtidig fikk kjøpt noen paracet. På legevakten sa de at jeg ikke burde komme og at det var heeelt vanlig med høy feber på små barn så paraceten var ikke nødvendig heller. 20min etterpå fikk han altså feberkramper. Han var bevisstløs i 1 1/2 time og lå med surstoffmaske. Som regel nei så er ikke feberkramper farlig. Men i sånne tilfeller hvor de er så alvorlige og varer såpass lenge så kan faktisk barn få hjerneskade. Det var det vi var redd for og var på kontroll for å sjekke om hjernen hans var normal eller om det hadde oppstått en skade der. 2 gangen han fikk det så stod han faktisk å spiste brød da han datt om. Så jeg måtte i tillegg prøve å få ut denne maten av munnen hans så han ikke skulle bli kvelt. Uff ja. Dette er vonde minner og pga disse opplevelsene tar jeg ingen sjanser angående feber lenger. Jeg er livredd for at datteren min på 1 år skal få det samme. Så er tempen fra 38.5 og oppover gir jeg alltid febernedsettende. Alle mødre burde bli informert om at barn kan få feberkramper så de ikke blir livredde hvis det evt skjer. Og så de vet hva de skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 til lilly my. det er stor forskjell mellom anfallene. noken er svake og ikkje så skremmende.og noken er svært kraftige..min fekk ekstremt kraftige kramper,skumma ut munnen og blødde ut munnen..dette varte lenge så fikk me ikkje kontakt me henne..måtte ha surstoff maske lenge.klart dette er ekstremt skremmende når mann ikkje veit kva det er.for det ser faktisk ut som ungen nesten skal dø.. eg ser du og skriver at det var skemmende men ikkje så skummelt som me andre sa..kansje ikkje din fekk dei kraftigeste annfallene som me andre har beskreve? eg synest synd på alle som opplever feber kramper og som ikkje veit kva det er på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå