Gå til innhold

"Så feit du har blitt"... Argh..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 uker på vei nå, og fikk høre denne kommentaren av samboeren til en venninne av meg her om dagen.. Gjett om jeg ble fornøyd. Spøkte bare med der og da, men i ettertid har det gått å kvernet i bakhodet hele tiden. Ser for meg at jeg ikke engang nå kommer til å orke å bevege meg ut på slutten av svangerskapet om jeg blir ordentlig stor, eller får store vannoppsamlinger.

Jeg har hittil innbilt meg at jeg ikke har blitt så fryktelig stor, men det må jo ligge noe i det, siden andre kommenterer det. Har forresten lagt på meg 5kg hittil og magen er blitt 12cm større, så det synes jo helt klart at noe er på gang.

Med en gang man blir gravid har visst folk rundt deg lov til å si akkurat hva de vil når de vil uten å tenke seg om.. (Selv om det helst burde være motsatt. Nå for tiden blir jeg jo helt satt ut bare jeg ser en reklame på tven jo.. Lover ikke helt godt. :)

Noen som har fått slengt det samme etter seg? Hva skal man egentlig si/gjøre når noen sier noe sånt? Jeg er vel en sånn person som aldri sier slike ting direkte til folk selv, så ender som oftest bare med å bli helt stum når noen klarer å lire av seg slik til meg igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det lov å si at "så frekk du har blitt"

Det er en skikkelig uhøflig og teit kommentar, men desverre er det mange som tror at gravide er fritt vilt når det gjelder kroppskommentarer...

Skrevet

Hei jeg er selv 35 uker på vei nå og har heldigvis sluppet unna de fleste stygge kommentarer i dette svangerskapet men jeg fikk en i går;

Samboer fikk besøk av en kompis som spurte meg rett ut om hvordan tjukka hadde det nå som jeg var blitt så tjukk. Vi var flere voksne til stede og jeg svarte han høflig at det måtte han fortelle meg (vedkommende har selv slitt med overvekt i hele sitt liv), jeg er høygravid jeg så derfor har jeg stor mage.. (jeg har lagt på meg 14 kg).

Det blei fryktelig stille rundt bordet og noen begynte å ro det vekk med hormoner men jeg forklarte igjen da høflig at når man er så dum å spørre en høygravid dame om noe sånt så må man jo regne med å få et like frekt svar.. (jeg er vanligvis ikke så frekk;) ).

Så dere får bare ta igjen så godt det lar seg gjøre:)

Skrevet

Man er fritt vilt når man er gravid:) Jeg vår såååå lei på slutten sist svangerskap, ikke at jeg fikk frekke kommentarar, men bare generelt kommentarer. Jobbet med 40 damer, og "alle" skulle snakke om magen min og hvor fin jeg var og bra jeg så ut. Jeg hadde det veldig tungt på slutten, og jeg følte meg ikke fin. Var driiiitlei.

Men herregud, du må jo bare svare tilbake. Tusen takk, for eksempel, det var koselig å høre. Den ironien tar nok de dummeste og.:)

Skrevet

Når noen er så frekke, så er det bare å svare like frekt tilbake! Om å gjøre å komme på en fin regle å komme med med en gang så de blir slått hardt i bakken før de rekker å trekke pusten. Og om den blir litt ekstra krass, så kan jo alltid gravide unnskyldes med hormoner?? :)

Er ikke gravid enda selv, men håper å bli det snart, og om noen kommer med en slik idiotisk kommentar om at jeg er "feit" når jeg er gravid, så fortjener de å et slag tilbake.

Lykke til videre i graviditeten, og bær barnet med stolthet! Ingenting er peneren eller mer fantastiske enn gravide! :)

Skrevet

Hei du :)

Har ikke fått noen kommentarer etterslengt, men fikk høre en ting som såra akkuratt der å da.

Eksen til samboern min klarte nemlig å bræke ut av seg at " han kom jo til å ødelegge livet mitt ved å gjøre meg gravid". Ble sinna der å da, men lot det passere å ler idag av det. Det er jo ikke hun som skal ha barn! :)

Svar tilbake når folk er frekke, de sier sin mening så da kan du å gjøre det! :) Det gjelder alt annet også.

Skrevet

Tusen takk for svar. :) Jeg er nok litt for mild av meg, og tar i tillegg ting lett til meg, så da går det deretter. Må bare lære meg å ikke bli så paff, og bare servere noe tilbake med en gang. Er som oftest etter at de har gått at jeg kommer opp med bra kommentarer jeg skulle ha sagt, og da er det jo til liten nytte.

Fatter bare ikke hvor i all verden det er blitt ok å kommentere alle gravide opp og i mente uten forbehold. Får jeg høre mer av dette kommer jeg jo til slutt å mistrives med å gå gravid, og se magen vokse, og det er noe jeg så absolutt ikke ønsker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...