Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Og gjerne hvorfor, betydningen av navnet ol.. Trenger litt inspirasjon!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Alma og Mille, tvillinger. Alma fordi jeg synes det er vakkert, Mille fordi mannen valgte det. Alma har Victoria (betyr seier) til mellomnavn, fordi hun overlevde mot alle odds. Mille har Sofie til mellomnavn, igjen fordi mannen valgte det. Bare navnet Victoria som ble valgt av betydningens grunn, så kanskje ikke stor inspirasjon her..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Eirin og Heine. Bare fordi vi synes det er fine navn:)
Gjest Mylian med twins Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 1 heter Alicja Victoria. Alicja fordi det er det fineste navnet vi vet. Victoria fordi det er et nydelig og symbolsk navn. Tvillingene heter Maja Aurora og Benjamin aleksander. Det er helt tilfeldig. benjamin er et kompromiss, jeg ville ha isak. Men det er litt morsomt at benjamin betyr 2smertens sønn, den yngste i en familie heter gjerne benjamin" - han er jo det:-) vi brkuer kun fornavn på barna. Maja skulle egentlig hete Mina.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Carosander og Tommi.. Fordi vi liker navnene.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 I min navnebok bety Benjamin "lykkens sønn".....
Gjest eelis+kian Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Kian Oliver. Jeg aner ikke hvor Kian kom fra, men jeg har hørt/lest det en plass, og så satte det seg fast i hodet mitt. Dessuten var det det eneste jeg syns han passet til. Det betyr keiser/konge og/eller høytstående. Oliver har han fra tippoldefaren sin.
Mortilbarn Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Aleksander Begge har alltid syntes dette var et fint navn.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Sigrid.. etter oldemor som var en utrolig dame, og ble over 100. Det betyr Seier, vakker..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #12 Skrevet 10. april 2010 Eirin og Heine gikk rett i hjertet på meg Nydelige navn. Våre småtroll heter Tobias og Thea, og det har vi valgt kun på bakgrunn av at vi likte navnene Vi kjenner ingen som heter det, så for oss så ble det jo litt spesielle navn.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Eline. Plukket det opp i en bok jeg las under graviditeten. Sigrid er nydelig. Min neste datter skal hete det om jeg får viljen min.
Lilleleen Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Vår sønn heter Oliver. Jeg har hatt det som favoritt guttenavn i mange år. Det var også ett navn samboeren min falt for, også kjenner vi ingen som heter det )
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 Vi har to barn ved navn Nicholas og Thea. Nicholas valgte vi fordi vi ganske enkelt syns det var fint, og Thea valgte vi også på grunn av oppkalling etter min oldemor. Det er jo mange som heter det nå til dags, men det får heller hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #16 Skrevet 10. april 2010 "det får ikke hjelpe" heter det :-) Ikke for å være politi, men greit å vite hvordan et uttrykk er, så man slipper å skrive det motsatte av det man mener. Fine navn, forresten! jeg har en jente som heter Mathea selv.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #17 Skrevet 10. april 2010 Ingrid. Aner ikke hva det betyr Valgte det fordi det er fint, og det er også oppkalling etter oldemoren hennes.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #18 Skrevet 10. april 2010 Veronica og Amanda. Rett og slett fordi vi liker disse navnene best:-D
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #19 Skrevet 10. april 2010 Anette Helene - Anette var det pappan som bestemte, Helene er et slektsnavn. Tonje Katrine - Pappan og jeg bestemte et navn hver. Teo Johan - Teo fordi jeg synes det er et pent navn, Johan er etter min bestefar. Vet ikke betydningen av disse navnene, har valgt navn jeg/vi liker :-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #20 Skrevet 10. april 2010 Hun heter Sannah, og det betyr "lilje" Vi hadde ikke hørt det før, men det skal visst være et gammelt navn. Vi valgte det fordi vi syntes det var fint og litt utenom det vanlige, uten at det var så veldig spesielt at det kanskje ville være skjemmende for henne senere.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. april 2010 #21 Skrevet 10. april 2010 William . Det var det eneste navnet vi ble enige om .Og vi ville ha et navn som kan utales like lett på norsk som på engelsk .
Romeren Skrevet 10. april 2010 #22 Skrevet 10. april 2010 Albert heter han. Er visst på vei opp, men det hadde jo ikke jeg fått med meg. Egentlig skulle han hete Otto, men så ombestemte jeg meg da jeg traff ham. Albert er oppkalling etter oldefaren min og er et skikkelig familienavn.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #23 Skrevet 10. april 2010 Datteren vår heter Elie, det er et navn fra 1700 ett eller annet som jeg fant på slektstavlen vår. Sønnen vår heter Jonathan, det har vært mitt favoritt guttenavn helt siden jeg leste brødrene løvehjerte som liten jente.
LittleMissCandy Noah08+Spire<3 Skrevet 10. april 2010 #24 Skrevet 10. april 2010 Noah <3 Er et navn jeg har likt siden jeg var liten, hadde en elefant bamse som jeg hadde med meg overalt og den kalte jeg for Noah
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #25 Skrevet 10. april 2010 Victor. Fordi vi begge synes det er en fint navn. Enkelt og greit. Hvis vi får jente en gang skal hun hete Eira eller Vilja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå