H03R Skrevet 10. april 2010 #1 Del Skrevet 10. april 2010 Har 3 barn og var fint ferdig med alt som heter graviditet, trodde jeg....men har nå testet positiv for barn nr 4....HJEEEELP! Absolutt ikke planlagt...yngstemann fyller 2 år denne mnd og de 2 andre er 6 og 8 år. Er fryktelig usikker på hvordan dette vil bli...men er samtidig av de som mener en får ta det som kommer og er vel i bunn og grunn imot abort....sitter bare å griner jeg nå, for dette ar absolutt ikke en drømme situasjon...Et nytt barn nå, betyr ny bil, trangere om plassen i huset og økonomisk så koster det med barn...nå har vi riktignok en del utstyr, men likevel....som mannen min sa: det blir enda en konfirmasjon å holde! Han fåreslo abort her om dagen, og det såret meg og endte med at vi ikke snakket om det mer den dagen....så dagen etter vasker han bilen og sier vi skal selge den og kjøpe sju-seter, jeg får nærmest panikk...vet absolutt ikke hva jeg vil....Noen som har opplevd noe lignende eller har råd, tas imot med takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #2 Del Skrevet 13. april 2010 Hei på deg! Huff å huff. Opplevde det samme i januar jeg. Har bare 2 barn da. Men de er 3 og 1 og vi hadde masse planer for året å et til barn skulle vi ikke ha. Vi skulle gifte oss bla. Jeg gråt og var fortvila i et par uker. og er det fremdeles avogtil. Vi må kjøpe ny bil.. for 3 barneseter er umulig i vår bil. Vi har ikke nok soverom så de 2 eldste må sove på samme. Føler egentlig ikke vi har råd.. Men vi skal nok klare det også. Jeg var innom tanken i hodet om å ta abort, men d var aldri noe mer. Mannen har hele tiden villet at vi skal beholde barnet så det også har nok oppmuntret meg. For jeg hadde aldri klart å tatt abort. Nå er jeg 17-18 uker på vei og har det mye bedre og tankene er blitt mye mer positive og dette skal vi klare! Jeg er livredd for at dette skal skje igjen.Jeg er kun 26 år og mannen 30. men siden prevansjonen sviktet skal han sterilisere seg.. og jeg skal gå på prevensjon til jeg er sikker på at han ikke produserer mer sperm. Så alt går jo. Men er jo dette nr 3 og ikke 4:) Men du klarer det du må klare. Er mange som har 4 barn. Og tenk økonomien blir jo bare bedre og bedre.. Om 15 år har dere det nok mye bedre økonomisk. Noen harde år nå.. blir altid bedre med tia. Slik har jo våre foreldre og besteforeldre også opplevd det. Bare de hadde det enda tyngre. De fikk det jo bedre med tida de også. Nei forstår godt din frustrasjon. Det må jeg verkelig meddele. Men hvert barn er en gave:) Gleder meg nå til å møte den lille i magen! Og se hvilken person det bli. Hvordan den kommer til å se ut osv. Lykke til med valget:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141717083
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #3 Del Skrevet 14. april 2010 Hej ! Att læsa huvudinlegget var som att læsa något jag skrivigt själv.Har också tre barn och upptæckte att jag blivit oplanlagt gravid. Fick panik, detta var något jag verkligen inte ønskade, inte mannen min heller. Min størsta osäkerhet var knytet opp mot det enl. min definition omoraliska att ta en abort. Med bakgrund i vår situasjon tok vi det valget att ta abort.Ekonomi och plats kan man alltid løsa, om man vill. Vi har redan en travel vardag och till tider ett äktenskap som lider pga. tidsbrist. Vi kænnde båda två att vi ikke hade overskudd till ännu ett barn, utan att det ville gå ut over de barnen vi redan har.Vi har också minimalt med hjælp fra vænner og familje.Det var inget enkelt beslut. En dyrköpt erfarenhet i att inte klandra andras beslut. Det är ikke länge siden. Dagarna har varit tunga, men jag føler mig trygg på att beslutet är riktigt.Det är ikke ett beslut jag ær stolt over , men kan stå før.Livets ironi är att vi brukte många år på att få de barnen vi ønsket oss inkl. hormonbehandling, så blev jag uplanlagt gravid. Nu skall jag sterilisera mig, jag har redan utelukket flere barn med det valget jag tok. Hade vi haft to barn og blivit oplanlagt gravid hade vi klart att omställa oss. Eller en så solid ekonomi att jag kunne varit hjemmevarende hade beslutet kanske blivit annorlunda. Men var og en av oss har sine beslutsgrunnlag, selv om det uti fra kan se ut som situasjonerna är like. Jag kan ikke ge råd om hur du skall välga, men förstår att du är i en vanskelig situasjon. Lycke till! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141721923
H03R Skrevet 14. april 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 14. april 2010 Takk for at dere ville dele deres erfaring i en slik situasjon! Er fortsatt usikker og fortvilet, prøver å skubbe det litt forann meg! Utsette det uunngålige, å måtte ta et valg:( Mannen min har sagt sin mening og ønsker at vi tar abort, men sier at det er opp til meg! Og at han støtter meg uansett, men samtidig føler jeg at det blir feil samme hva jeg skulle velge!!! Er kjempe redd for at om jeg tar abort vil jeg klandre meg selv for et egoistisk valg, og for barnet som aldri fikk en sjanse. Om jeg velger å beholde barnet, er jeg redd for at graviditeten ville komme imellom meg og min mann selv om jeg egentlig ikke tror det, så syns jeg jeg hører klandringen hvor han sier "det er du som valgte dette" >Jeg vet at han vil elske dette barnet like mye som de andre og alt det der når det først er her, men det er en hel sommer og høst til den tid. Samtidig sitter jeg å håper på en spontan abort for da er jo problemet borte og jeg slipper å ta det valget jeg frykter! Uannsett hva som skjer, har jeg fått et nytt syn på prov abort og de som velger det. Der er mange hensyn å ta i ett slikt valg og jeg har større forståelse for de som velger som de gjør i en slik situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141725003
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #5 Del Skrevet 16. april 2010 Hej Igen! Förstår dina tankar och dina bekymmringar. Tyckte själv när jag stod i den situasjonen att det var orättvist att jag skulle ta den slutgiltiga avgörelsen.Jag kännde att det var MITT valg.Det var tungt...Jag hade en mann som sa han stod vid min sida uansett, det har han gjort. Kanske du trenger snakke med någon mer? Tänker att du mår inte bättre av att bara skjuta upp problemet. Har du tänkt på varför du skjuter upp problemet- har det något med din innersta ønskan att göra? Tänkte också att en spontanabort hade befriat mig från valet. Jag hör gärna på dina tankar vidare- om du vill. Ser efter inlegg här ¨var dag en periode framover. Lycka till med deres vanskelige valg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141732314
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #6 Del Skrevet 17. april 2010 har lest det du skriver,men aldri vært i lignende situasjon.. det første jeg tenkte var at da får dere "to sett" med barn...de to eldste har hverandre og det som er minsten nå ,får en lekekamerat! praktisk i mine øyne,selv om det nok er litt jobb.... og barn er jo masse glede!! tror ganske sikkert at dere ikke angrer om dere beholder!! husk også at det er en god del hormoner og sikkert sjokk inne i bildet nå også.. ikke gjør noe du ikke klarer å leve med tanken med,hverken av det ene eller andre!!! masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141737663
H03R Skrevet 18. april 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 18. april 2010 Hei igjen, og takk for omtanke....syns dette er et umulig valg, har utsatt å prate om det med mannen min, flere dager siden sist. Har ingen konklusjoner å gi og er fortsatt i villrede. Men i dag måtte vi finne fram regninger og kalkulator...utgiftene er store for tiden og det er som regel jeg som tar meg av betalingene. har en dårlig betalt jobb, mens mannen min er selvstendig næringsdrivende...den lange vinteren har ført til dårligere inntekt i hele 4 mnd, nå i april har det endelig løsnet men det tar tid å hente inn tapt inntekt...endte med at vi måtte øke huslånet for å få unna regningene...det resulterte med en kjempe diskusjon om penger fremtid og konsekvenser...mannen min mener fortsatt at abort er det beste, men sier også at om jeg ikke klarer å gjenomføre det så klarer vi et barn til og at han støtter meg 100%, det er godt å høre. Likevel så henger den økonomiske biten på samvittigheten, hva om vi får en hard vinter til? Fornuften sier Ta abort! Hjertet sier noe helt annet. Dette er rett og slett grusomt...Tenker at jeg trenger å snakke med noen utenfor og vurderer å ringe Amathea. Har også blitt utsatt for røntgen stråling for noen uker siden og skal etter planen inn til en operasjon i slutten av mnd, med full narkose. Nesten fristet til å ta abort i samme slengen, bli ferdig med det....hadde det bare vært så enkelt. Skal bestille en legetime med fastlegen i morgen...så får vi ta det der fra.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141741831
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #8 Del Skrevet 20. april 2010 Hej HO3R! Hur går det ? Vart hos fastlegen- var det ok ? Att ha någon att prata med är viktigt. Har bara hört gott om Amathea... kan kanske hjälpa dig? Pengar är viktigt , viktigare än jag skulle ønska.I de flesta f¨ørhållanden bråkas det om pengar. Dårlig ekonomi sætter begränsningar. I Norge i dag får man ekonomiskhjælp, alla klarer sig . Men att leva på eksistensminimum eller i närheten av det ær tufft, tror jag. Jag hade blivit stresset og stændigt orolig før pengabrist.Min upplevelse är också att barn kostar mer pengar ju större de blir.De sliter på kläder och har dyrare önskningar. Men att inte få allt, att læra sig att det finns begrænsningar tror jag är flott.Men man ångrar inte barn man fått. Men syskon är otroligt berikande. Vårt tredje barn upplevde jag som samlande för familjen. Nu ær hon snart två år och det blir enklare och enklare att vara en familj på fem.Men det har varit tuffare än jag trodde.Barn är en glädje, den størsta jag upplevd. Men barn ær också krävande. De har krav på en god uppväxt.Det tror jag man kan få till med små middler .Barn trenger mest omsorg , tid og kärlek inte så mycket matriella saker.Jag har tänkt att sätta barn till världen är den mest egoistiska handlingen jag har gjort. Jag ångrar den inte en sekund.! Som vuxen hade jag ønskat mig fler syskon æn jag har 1+ 2 halvsyskon.De ger en rikedom som ikke kan måles i pengar. Røngenstrålning en gång har lite att säga før fostret tror jag. Menar att ha hørt att man kan utsättas før rtg. strålning med blyfrakk 1 gång per månad under graviditeten utan konsekvenser. Men jag førstår din oro! Jag kännde en sorg över att inte få uppleva de flotta øgonblicken under graviditet och fødsel. Jag grät øver att inte kvalmen var førbundet med en spänning på den lilla babyn vi skulle välkomna.Jag grät över att jag (eller vi ) hade satt oss i den situasjonen.Jag grät över att jag inte kännde øvervägande glädje øver spiran i magen. Det var märkligt att vara i den situasjonen och vara gravid och inte överväldigad av glädje utan i villrede.Allt gick också otroligt fort. Men i dag är jag förnöjd med vårt valg. Jag kan också tackla att mina barn klappar på min mage och frågar om det inte kommer en baby snart. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt valg. Jag menar inte att påverka ditt val i ena eller andra riktningen. Vill du , så är jag här men lite sen med svar:-). Lycke till Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141749185
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #9 Del Skrevet 20. april 2010 Sitter i akkurat samme situasjon selv akkurat nå... Men vi har 4 tilsammen!!!! Jeg har en fra før, min mann har to fra før og så har vi en sammen! Så vi er tross alt 6 stk bare annen hver helg. Men en til??? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Fatter og begriper ikke hvordan jeg kan være gravid når vi har brukt kondom helt riktig??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141751499
H03R Skrevet 20. april 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 20. april 2010 Har spurt meg selv det samme spm, hvordan er det mulig??? Det er vel den 1 % som har hatt full terff, ingenting er vel 100 % sikkert utenom sterilisering...Om det blir barn nr 4 på oss så vet jeg ivertfall at sterilisering skal skje på flekken etter fødsel, de opplyste meg om det sist at det er gratis for kvinner når de er innlagt på fødeklinikken. Men det skulle jo ikke bli noe barn nr 4, så dette er bare så vanskelig og fortvilende...men samme hvor mye fornuften taler for abort så vil ikke hjertet mitt være så hjerterått....misforstå meg rett, etter å ha kommet i denne klemma har jeg all respekt for de som velger å utføre en abort, det er et utrolig vanskelig valg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141752543
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #11 Del Skrevet 21. april 2010 Hej ! Det är livets ironi , som gynekologen sa till mig. Har tidigare sett när jag mött kvinnor som valgt abort att det inte har varit ett lätt valg. Har tänkt att jag aldrig skulle ta det valget själv. Aldrig sätta mig i den situasjonen. All respekt till dem som måste välja , uansett utfall. Jag upplevde att det var svårt att få hjärta och förnuft att enas om ett beslut av denna karaktär.Men jag tog ett valg som jag kan leva med.Det är viktigt, att tro att jag vill kunna acceptera mitt eget valg att inte ångra mig. Att inte mista respekten för mig själv. Jag skall inte ha fler barn oavsett vad som sker. Det valget har jag tatt. Väntar på time till sterilisering. Efter over 10 års strävan med att få de barnen jag/ vi ønskade oss skedde det att jag blev gravid utan ansträngning otroligt nog.Så ja hur kunnde det ske?Livets ironi. Lycka till båda två ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141753654
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #12 Del Skrevet 22. april 2010 4 barn er da ikke mye:) ikke ta abort pga økonomi i allefall... det er kanskje ikke lurt å planlegge barn med dårlig økonomi, men eg ville aldri tatt abort pga økonomi... hadde eg vert deg ville eg gjort akkurat det eg følte for og ikke tenkt på det praktiske:) det ordner seg....i et slikt tilfelle må en høre på følelsene sine...eneste andre eg hadde tatt hennsyn til var helsetillstanden min:) viss kroppen min ikke hadde klart en graviditet til for eksempel... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141758082
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #13 Del Skrevet 22. april 2010 Er i samme situasjon, dvs uplanlagt med 4. Vi har sju seter men bor ikke gunstig og har ikke verdens beste økonomi. meget stramt alt nå. nettopp beg å jobbe. tårene renner en diger foss hele tiden og jeg tok testen i stad. aner ikke noe som helst.mega redd. mannen vil helst ikke ha flere.vi har tilsammen 7... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141758208
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #14 Del Skrevet 22. april 2010 jeg skrev litt lengre opp, blitt gravid med kondom. Min mann ønsker abort. Vi sliter økonomisk, jeg har vært sykmeldt i snart et år og skal snart inn på arbeidsavklaring. Jeg har bekkenleddsyndrom og kronisk muskelsmerte syndrom og sliter med depresjon. Vi tror ikke kroppen min tåler en graviditet akkurat nå... Men jeg ønsker meg en til, men det er et dumt tidspunkt... Vi har slitt litt med forholdet pga økonomi og sykdomen min, og min mann tror ikke at forholdet vårt blir bedre med en til. Dessuten jobber han mye så det er jeg som tar meg av barna, til og med de han har fra før. Sexlivet vårt er labert, en gang i uken. Det er ikke nok for han, og han er drit sur for det. Nå er han enda mer sur fordi han ser for seg sexlivet fremover fram til abort og etterpå. Forbanna idiot, enn å si noe sånt? Det er faktisk jeg som kjenner det på kroppen at jeg er gravid, og jeg er DÅRLIG!!! Kjenner at dette tærer på, men er fortsatt usikker på valget. Man klarer det meste om man må, men akkurat nå er det håpløst... Jeg gråter konstant... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141761937
H03R Skrevet 26. april 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 26. april 2010 Hei alle sammen! Har tatt mitt valg, det blir ingen abort, hjertet vil ikkje og for min egen mentale helse så trur eg det er det rettaste valget eg kunne tatt. Mannen er ikkje overlykkelig, men vi kommer vel sammen om dette tilslutt. Bakgrunnen for valget mitt falt på samtalen eg hadde med legen min...brast selvfølgelig i gråt og fortalte så godt det lot seg gjøre om situasjonen....og ut fra det så sa legen: du har vel egentlig bestemt deg !? og det var forsåvitt sant. Fornuften talte for abort , men hjertet ville ikkje...så da er nok dette mitt rette valg. Legen sa også at hun såg mange flere som angret aborten, enn barnet de fikk, og at i de aller fleste tilfeller var barnefar lykkelig og glad over barnet som kom....i vår situasjon, hvor vi har et stabilt og godt forhold i utgangspunktet og er vel etablert. Takker for tanker og ord dere har delt i denne vanskelige tiden, føler vel egentlig en stor lettelse no, sjølv om gleden og begeistringen lar vente på seg....dette var jo ikkje noke vi i utgangspunktet ønskte, så det tar nok litt tid å venne seg til tanken på familie forøkelse og alt som følger med det...sukk, skriver vel inn i ny og ne hvordan det går. Lykke til med valgene deres, det er ikkje lett og uansett kva dere lander på så håper eg det får den beste løysinga for dokke i deres situasjon. Lykke til. Mitt valg treng ikkje være det rette for deg, og dere har alle min respekt og omtanke i det dere måtte ende på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141776988
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #16 Del Skrevet 26. april 2010 så fint å høre at hjertet vant! Dette går nok bra:-) Jeg er i "samme båt". Men har vist siden jeg ble på vei nr 1 at jeg aldri kunne ha gjennomført en abort....så da var det ikke noe å tenke på. Mannen min har vist dette i 10år, så har fått 100% støtte fra den dagen det car et faktum at nr 4 er på vei. lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141777427
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #17 Del Skrevet 27. april 2010 Fint att dere har tatt ett valg begge to :-).Gratulerer å lycke till ! Jag tänker att man ikke angrer på barn man får- man älskar dem. Starten blir anledes på en graviditet som ikke var planlagd/ ønsket- men det betyder ikke att resten blir ille. respekt till dere som har klart att omställa dere og klarar att innfinna dere i den nye situasjonen. Ha aldrig dårlig samvittighet för att dere vurderte abort. Ønsker dere fine månader som gravide og flotte år som mammor! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141778076
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #18 Del Skrevet 27. april 2010 Nå ble jeg glad, lykke til med graviditeten Jeg kommer alltid til å angre på aborten jeg tok, jeg bestemte med fornuften istedet for hjertet, eller egentlig andres fornuft, jeg ville beholde men alle andre var imot det. Derfor blir jeg så glad hver gang jeg ser at noen klarer å ta det valget jeg desverre ikke valgte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141779083
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #19 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg vet så innmari godt hva dere snakker om ja... Gravid med nr.4 her og... Og de vi har fra før er små, og tette... For min del fant jeg ut av at jeg var gravid for sent til å i det hele tatt måtte ta et valg... Noe jeg igrunn er glad for Klarer liksom å tenke tanken, men gjennomføringa hadde det vel vært værre med! Men nå dropper jeg alt som heter p-piller og mini-piller... Her er det KUN sterilisering som gjelder Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-141790081
H03R Skrevet 11. november 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 11. november 2010 Hei igjen! Den 24 okt blei ei velskapt lita frøken født i veke 36! Så perfekt og skjønn! Det er heilt uforstålig at vi i det heile tatt vurderte abort! Eg blir rett og slett kvalm ved tanken! Er så gla for at eg gikk for det hjertet følte og ikkje lot fornuften eller kanskje rettare sagt ufornuften bestemme! det positive opp i det heile o er at denne lisje vakre skapningen har fått hjulene i gang på oppussingsprosjektet vårt og vi får nytt vaskerom, 2 soverom og bad i kjelleren som et resultat av familieforøkelsen! Kjem til å bli knall bra når det blir ferdig! Er så lykkelig og glad for alt som har komt ut av dette som vi såg på som et problem for 7 månder sida. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-142545534
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #21 Del Skrevet 11. november 2010 Ååå, for et flott innlegg, H03R!! Veldig kjekt å lese om hvordan det gikk med dere, såå glad for at dere tok til fornuft og beholdt barnet deres. Gratulerer så mye som 4barnsforeldre, dere er jammen rike! Klem fra en 3barnsmor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-142546156
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 2. desember 2010 #22 Del Skrevet 2. desember 2010 GRATULERER! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-142633897
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #23 Del Skrevet 4. desember 2010 Gratulerer med godt valg og flott datter. Jeg er i samme situasjon som dere var for noen mnd siden. Jeg har akkurat oppdaget at jeg er mellom 4-6 uker på vei med nr.4. Jeg er fortvilet, men har ikke grått en tåre enda. I ene øyeblikket har jeg bestemt meg for abort, for så i neste øyeblikk å ombestemme meg. Jeg aner ikke hva jeg kommer til å velge. Jeg har i tillegg store helsemessige plager som jeg må ta hensyn til, et svangerskap kan ta livet av meg. Men hjertet mitt blør for det lille livet som er startet, skal jeg virkelig avslutte det? Nei, jeg vet ikke. fortvilelsen er komplett. Og så har vi tilsammens sju barn fra før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-142639034
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #24 Del Skrevet 4. desember 2010 Å, så fint at det ordnet seg for dere:) Blir helt rørt jeg.. Jeg er også usikker på hva jeg skal gjøre.. Har bare to barn fra før jeg da, og er gravid med det tredje. Har ofte tenkt at dersom helsa mi hadde vært bedre, har jeg kunne tenkt meg et barn til, men det er den dessverre ikke Jeg har kronisk senefestebet og fibromyalgi, og sliter mye psykisk. Jeg føler ofte at to barn er på grensa for hva jeg klarer, men er selvfølgelig ubeskrivelig glade i dem og villa aldri vært for uten. Nå vurderer jeg altså abort, men det er fryktelig fryktelig vanskelig. Mannen støtter meg uansett, han vil gjerne ha et barn til, men skjønner at det er vanskelig pga helsa. Tror jo det kan gå på et vis, men er redd jeg blir helt ødelagt (kan ikke ta de medisinene jeg vanligvis bruker). Er så redd for at jeg blir helt utslitt både psykisk og fysisk og at det igjen vil gå utover de jeg allerede har Tenk om det blir tvillinger og tenk om det er noe alvorlig gal med barnet. Og alle rundt meg synes jeg er gal som i hele tatt vurderer å bære frem et tredje barn. Mamma ble helt hysterisk og flere i familien er veldig bekymret. Går på arb.avklaingspenger, så det blir dårlig med foreldrepenger også, men det er en bagatell i grunnen. Men føler at alt taler imot at jeg skal få dette barnet, men er så redd for å angre. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre Skal til legen til uka. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-142639431
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #25 Del Skrevet 7. desember 2010 Fy fader! Nå fikk jeg frysninger over hele meg og tårer i øynene. Det var noe magisk ved å gå rett fra dine reflekterte tanker rundt abort til å lese om jenta dere har fått. Tydelig at du tok det rette valget her. Gratulerer så mye! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141705233-uffen-u%C3%B8nsket-spire-i-magen-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/#findComment-142652372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå