Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Fikk tips om roser, og synes jo det høres ganske kos ut.
Gjest sug lut Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Jeg bruker ikke bunndekkere, jeg sår så det bare er et eneste hav av blomster, bunndekkere bare stjeler plass. (Tenk blomstereng på speed.)
prekæs Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Jeg plantet en bunndekkende rose i fjor, den skulle visst dekke veldig, men er til nå ikke fornøyd. Mulig den trenger lenger tid på å komme skikkelig i gang med veksten, eller mulig den står litt for mye i skyggen fra en syrin. Har flere stauder som dekker tett, bladlilje og daglilje bl.a. Bladliljene er veldig takknemlige, med store grønne blader og lilla blomster, mens dagliljene har en fantastisk lukt og smale blader som dekker godt, selv når de gule blomstene har visnet ned.
Ronja80.mor til 2 Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Jeg er helt fersk i hage-verden. Kan jeg legge småstein mellom blomstene, eller vil det gjøre jorda under råtten, eller er det ugunstig på noen annen måte? Blomstene står i steiksol et par timer om dagen, så jorda blir vel tørr forde?
Anne-B. Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jeg la småstein i kaprifolbedet fordi det ikke er takrenne på huset de står langs veggen ved. Når det regna, spruta jorda opp på hvite veggen, og steinene har holdt jorda på plass. Kaprifolene vokser for hvert år, så det kan ikke ha noe å si for jordkvaliteten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå