Anne-B. Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Spirene til pyntekosmos trives ikke i kjelleren. Før var de for lange og gule, nå er noen av dem ca like lange og grønne, men resten er døde som sild i lake. Det funker utmerket å ha solsikke og blomkarse i stua. Hvor har dere satt spirene hen?
Gjest sug lut Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Pyntekosmosene mine står på loftet, og to har blitt satt i stua for å få mer sol selv om jeg ikke tror det er problemet, men bare for å teste, men vokser ikke, ikke noen av dem. De er de samme ca 10 cm de har vært i noen uker, og helt tynne og skvalete. De er grønne, da, ikke gule, så de får lys nok.Mulig det er meningen, ikke vet jeg, eller så er noe grandiost galt. Har fortsatt bare to sett blader, de første spirebladene (små og tynne) og et sett til (som ser litt mer dill-aktig ut, hvilket stemmmer med hvordan de blir til slutt.) På den annen side, i fjor sådde jeg direkte ute midt i mai, så noe forsprang har de da.
Anne-B. Skrevet 10. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2010 Tror det er for kaldt i kjelleren, så jeg skal flytte dem opp i stua i morra. Sår jeg direkte ute her, blomstrer det ikke før i september, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå