Gå til innhold

Vær så snill å hjelp meg!! Ang. nattevåk. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 14 mnd og har i det siste begynt å våkne i 2-3 tia om natta og hun er lys våken og klar for å stå opp...

Jeg prøver å sette meg litt inn hos henne ( Hun sover på eget rom) tar henne på fanget og prøver å bysse henne i søvn, men det hjelper kansje i 10 min så er det på`n igjen. Jeg har gitt henne flaske med melk, (noe hun egentlig har sluttet med og har ikke behov for fordi hun spiser veldig godt på dagtid) Hun drikker melken men er fortsatt like våken.

Nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre. Hun er våken i ca 2 timer hver natt. må vekke henne om morgenen, når jeg skal på jobb. Da sover hun godt!!!

Dette sliter meg totalt ut og føler jeg ikke har overskudd til noen ting lengre. Hun har holdt på slik i ca 2 uker nå..

Er det noen der ute som har noen gode råd, så blir jeg super glad!!

Skrevet

Har vel egentlig ingen gode råd ;-) Her har vi hatt noen morgener der han har våknet grusomt tidlig (4-5-tiden), og da har vi enten lagt oss i gjestesengen som står ved siden av hans seng og bare ignorert hylingen, eller vi har tatt ham opp i sengen og krysset fingrene for at han sovnet. Her innebærer det gjerne en mild form av tvang. Ingen leking, ingen drikke annet enn vann, og han må ligge på armen (holder ham fast om han forsøker å komme seg opp). Klokka 6 er det lov å stå opp, men før det må han pent holde seg i senga. Vet ikke om det har noe for seg, for jeg tror det mer er perioder enn noe vi egentlig har kontroll over. Tror alikevel det er veldig lurt å gjøre minst mulig med de når de har slike perioder. Vanen kommer fort om man tilbyr for mye. Plutselig en periode etter dette begynte han å sove til 8. Nå er han derimot tilbake til å våkne litt over 6. Føles grusomt tidlig når man har vært litt bortskjemt en periode! De gangene han har våknet midt på natten har vi gått inn, lagt ham ned igjen, puttet smokk og gått igjen. Venter omtrent i 5 minutter før vi går inn igjen. Som regel slutter han med hylingen og sovner igjen før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...