Gå til innhold

Det er skummelt på 1 tri :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange debatter om SA og MA. Uff og uff...

Mye koseligere å være her inne - så tror jeg blir en stund til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og mye mer spennende og følge med på de her inne :)) Det er så gøy når noen blir gravide! :)

Skrevet

hehe støtter den der ! Får angst med engang jeg titter inn der. Bare snakk om triste ting som skremmer meg . så jeg følger med snuppene her inne <3

Skrevet

Enig! Må liksom innom her og sjå fortsatt! Mykje trivligare! Vart sittande i går og lese innlegg på 1.tri, og i dag vakna eg og kjende ingen symptom!!? Trur e vart ein smule påvirka ja...

Skrevet

Når skal man kjenne gravidsymptomer? Føler ikke jeg har noe særlig med det.

Har kanskje vært en anelse kvalm i dag og i går. På onsdag (tror jeg det var) så kleip sambo meg i puppen når vi sto i dusjen og det gjorde vondt, hehe :P (har veldig lite følelse i brystene mine til vanlig, og kjenner nesten ikke hvis han kliper litt) Etter dusjen så fikk jeg en kvalmebølge over meg og fikk hostetrang og hosta til jeg brakk meg. Drakk litt, så gikk det over.

Tror jeg skal holde meg unna 1 tri så mye som mulig, man _blir_ påvirka, det er jeg sikker på.

Skrevet

Trur det er veldig individuelt når ein kjenner ulike sympt. Eg merkar det godt i magen. Stikke vekselsvis på sidene og i heile nedre del...vanskelig og forklare! Blanding av eggl og mens smerte, men ikkje direkte vondt! Brysta er "tyngre" enn vanleg!

Var desse ilingane i magen eg syns va borte i dagtidleg...men no er dei tilbake!! Heldigvis! Ska vera minimalt innom 1. tri framover trur eg! Vertfall inntil eg har vore hjå lege og jordmor og fått bekrefta at det verkeleg er ei spire på plass!!

Skrevet

Nei så gøy Snuppeluppa!!! GRATULERER SÅ MYE MED SPIRE!!!!! Har vært borte fra bim siden ikm og ikke fått positiv el test før nå, så har ikke fått med meg dette før nå! Hihi, så moro da - blir jo moro å fortelle svigermor at barnebarnet hennes er unnfanget i naborommet da hun var på besøk! Hehe. Ønsker deg lykke til i hele svangerskapet!

Syns forøvrig at bim kunne laget en egen 1. trimester side hvor det ikke var lov å skrive om sa/ma/bo o.l. Har alltid vært et problem med 1. tri at folk snakker så mye om slikt at det ikke er koselig å være der inne med mindre man opplever eller har opplevd å miste.

Når har du forresten termin??

Stoooor klem og mange lykkeønskninger fra meg =)

Skrevet

Tusen takk lykkeønske :)) :)) Får helt tårer i øynene jeg :)

Det var forresten i februar at svigermor var på besøk og jeg ble gravid i mars :)

Helt enig med deg ang det å ha et første trimester uten slike skremmende innlegg. Det var ikke noe gøy å lese om de som har mistet osv. Selvfølgelig utrolig leit for deres del, men det skremmer meg veldig. Så jeg forlater ikke dere med det første nei! :)

Jeg har termin rundt den 22 desember. Herregud så rart det er å si det.. _jeg_ har termin liksom... Herregud jeg tror ikke på dette :P

Krysser alt jeg har for at du får en liten spire du også :)) XX

Mange klemmer tilbake :)

Skrevet

-L-07-10-

Ja akkurat slik føler jeg også at det er. Litt stikking på høyreside og litt lengre ned - men ikke vondt. Og jeg gleder meg over å kjenne det :))

Når har du termin?

Skrevet

Snuppeluppa Påskeegg=Julebaby

Har termin 17 des, så då er det ikkje mange dagane mellom oss! Er ganske sikker på termin og!

Når skal du te lege og jordmor? Eg har ikkje ringt enno...

Skrevet

Spennende :) Blir gøy å følge deg og svangerskapet ditt videre :)

Har rett og slett ikke peiling på når jeg skal ringe. Kanskje jeg ringer om en eller to uker (er veldig redd for å miste tidlig i grunn), men jeg får se det litt an.

Hva tenker du rundt dette?

Skrevet

Takk, det samme!! Har du barn frå før? Eg har ein gut på 3, men det føles ut so alt e nytt likevel! hehe!

Tenkte e skulle prøve å vente vil veke 8 før eg bestiller time, men så veit ein jo at det kan vere venting!

Kanskje eg bestiller i slutten av neste veke?

Ein tidlig ul hadde berre vore heilt topp, men det kan ein kanskje ikkje forlange?

Skrevet

Nei dette er min første, sambo sin første også. Har aldri vært gravid før (så vidt jeg vet) så dette er helt nytt for meg :)

Herlig med en liten en på 3 år da :) Ikke så rart at alt virker nytt nå, det er vel sikkert 4 år siden du var der du er i dag ;)

Åååhhh, dette er så herlig :) Måtte ta en test til istad etter jeg kom hjem fra jobb, og jaggu var den ikke positiv du ;) Wææ! :)

En liten milepæl i dag vil jeg si, er jo 4+1, og har jo aldri kommet over det firetallet før (for da har jo mensen kommet ikke sant) så jeg koser meg litt i dag :)

Jeg ringer innen to uker jeg... Eller kanskje litt før? Vi har ikke fastlegeordning her jeg bor (longyearbyen) så kanskje jeg skal ringe tidlig for å komme til den legen jeg helst vil ha :)

*vinglepetter*

En tidlig UL hadde jo bare vært helt fantastisk! Men tror ikke det er noe man kan forlange..

Skrevet

Eg fekk ul i veke 5 og 6 i sist svangerskap, pga mistanke om graviditet utanfor livmora. Eg har arrdannelse på eggledarane, og difor vart denne uventa graviditeten beskriven som rein flaks!! Når eg no skulle "prøve" å bli gravid, så var eg veldig redd for at det ikkje skulle gå! Men det klaffa som sagt etter 4pp! Utruleg letta!! Med denne historien til fastlegen min kan eg kanskje lokke han til å henvise til ul?

Akkuratt i kveld har eg ingen symt. Kjennes ikkje ut som eg er gravid i det heile!! Blir litt stressa!

Btw vert min sambo sin fyrste dette!

Skrevet

Ja du må bare smøre tykt på her så kanskje du får :) :)

Tror symptomene kommer i bølgedaler jeg.. Kanskje du kjenner for godt etter? :P hehe

Skrevet

Det er godt det er flere enn meg som trives bedre her på Bli Gravid enn 1. trim. Mye koseligere å følge med på hvem som blir gravide enn å høre om alt som går eller KAN gå galt.

Jeg sa til gubben i dag tidlig at jeg skulle ønske jeg kaaaaaanskje kunne bli litt kvalm, slik at jeg faktisk tror på at jeg er gravid. Jeg har ikke helt skjønt det ennå. Men, jeg er jo samtidig enig i svaret hans; du blir nok tidsnok kvalm, og da skulle du ønske du ikke var det.

Jeg har heller ikke ringt legen ennå. Men kanskje jeg skal gjøre det i løpet av uken. Kanskje.

Skrevet

Jeg har aldri vært på 1. tri jeg. Fant ikke ut av Bim før jeg var i 2. tri og heldigvis kanskje :)

Skjønner godt man blir litt engstelig og nesten deppa å bare lese om stadige SA-er og MA-er der inne. Nå er det jo noen som kommer tilbake hit også etter SA/MA, men det er jo sååååå mye mer annet her inne også. Glade for man har blitt gravid/spørsmål om alt rundt det å bli gravid, hverdagslige hendelser osv. Er nok mye hyggeligere her inne ja :)

Skrevet

Jeg har også lyst å bli kvalm slik at jeg kan klare å skjønne at dette faktisk er reelt. Det går ikke opp for meg dette her. Jeg kjenner litt stikkinger i livmorområdet og ømme bryst, men jeg føler meg ikke gravid av den grunn. Men hvis/når den kommer så fordømmer jeg den sikkert nordom og hjem..

Ånei, nå spilles den "abortsangen" på radioen.. Ikke akkurat en abortsang, men en sang til barnet som ble tatt bort. "happy birthday" heter den, fra flipsyde. Trist sang i grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...