Gå til innhold

Hvor mye sier deres babyer i fra om at de er sultne om natten..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på snart 12 uker ligger bare der og vrir og vifter med armer og sutter litt på hendene sine. Det er det jeg våkner av.Så ammes han og legges tilbake i sengen sin.. Dette gjør jeg klokka 1 og klokka 4 og så er han mye våken fra 5 og frem til 7.. Men han skriker ikke..bare ligger der.. Han hadde vel gitt fra seg lyd til slutt om jeg ikke hadde tatt han opp, men kanskje jeg skulle bare latt han ligge til han sa ordentlig ifra, eller? I natt var jeg veldig trøtt og tok han opp klokka 2 og 5.. Vet ikke hvor lenge han da hadde ligget våken, men jeg hadde ikke hørt noe iallefall.. Nå ligger han i vognen sin og prøver å sove, men bare kikker. Gråter ikke. Hvor lenge skal jeg la ham ligge slik for å se om han sovner? Vet dette nok er et luksus"problem", men blir litt usikker av at han ikke gir tydelige signaler.. :) Datteren min var ganske høylytt, for å si det sånn. hehe.

Skrevet

Når babyen er sulten og skal gi beskjed om det, begynner den først å bevege armer og bein og sutte på hendene sine, så det er et sikkert tegn på at den trenger mat:) Er bare godt forbarnet ditt at du tar han opp med en gang, istedet for å "vente" på at han skal begynne å gråte:) Om du våkner likevel, av bevegelsene hans, ser jeg ingen grunn til å vente med å ta ham opp:)

Når det gjelder det med soving, får du bare la han ligge og se om han sovner etterhvert. Er han mett, tørr og har en grei temperatur, er det ingenting som er galt :) Blir så bra så!

Skrevet

Min bittelille gråter heller ikke om natten. Jeg våkner av at hun ligger og sutter på hendene sine eller ligger og surrer i sengen sin. Det hender jeg da bare dytter inn smokken og så sover hun videre, men det hører til sjeldenhetene. ser med en gang om hun kommer til å sovne igjen eller om hun er våken (og ifølge meg) vil ha pupp.

Har egentlig ikke tenkt på om hun kanskje ikke er sulten da. Du har jo faktisk et poeng AnLin... Men tror hun er sulten for da har hun jo som regel sovet i 6-7-8 timer...

Skal være sagt at hun generelt gråter veldig lite da, er en snill liten pike jeg har fått meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...