Gå til innhold

Har dere skremmende historier om straff fra dere var små??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk mamma som er omsorgsfull og god på alle måter, men en gang klikket hun på meg.

Jeg var ca 7 år og hadde gjort noe ulovlig for n-te gang.

Hun slo etter meg med teppebankeren mens jeg løp opp trappa..

Hun får høre det mange ganger idag og blir så flau at hun bare vil gjemme seg. Jeg synes det var en veldig skremmende opplevelse i mange mange år..

Skrevet

Nei, men jeg brukte å juge om at mamma slo meg for da fikk jeg gotteri hos nabodama siden det var så synd på meg

Skrevet

Jeg husker det ikke selv, men da jeg var liten på 70-tallet var sikkerhetsbelter i baksetet science fiction. Jeg og min søster var under skolealder. Vi kranglet stående i baksetet og ignorerte mamma som prøvde å roe oss samtidig som hun kjørte. Hun ble passe svett etterhvert, og bråstoppet så vi deiste inn i forsetene. Vi satt visst fint resten av turen. Mamma har fortalt historien etter at vi ble voksne og har fremdeles dårlig samvittighet:-) ja, de herlige 70-åra:-D

Skrevet

En venninne av meg måtte titt og ofte hoppe ut soveromsvinduet midt på natten da hun gikk på barneskolen, for faren kom hjem dritings fra fest og ville banke henne...

Skrevet

Mamma brukte å slå meg med belte, ellers mye phsykisk misshandling, ting som du blir aldri like bra som søsknene dine, du kommer aldri til å bli pen osv...

Det verste må nok ha vert den gangen hun gikk amokk med beltet da jeg hadde besøk.. Så min venninde så alt sammen...

Hadde ikke en gang gjort det hun påsto.....

Skrevet

Hadde en mor som konstant dro meg i ørene og håret som straff. Kjeftet dagen lang og ga meg aldri postitiv kroppskontakt som klem, kyss o.l.

Men den episoden jeg husker best var da hun slang meg i badekarkanten så hardt at jeg mistet pusten.

Lærte etterhvert å overse de fysiske avstraffelsene, men det som sved var stygge kommentarer, det å bli fullstendig oversett og kjefting.

Skrevet

Ja.

Det værste var den gangen vi hadde ødelakt bringebærbuskene til bestemor. Da tok mor meg på fanget og forklarte helt rolig at dette var noe bestemor ble veldig lei seg for og at vinteren som kom måtte bestemor å bestefar drikke vann i stedenfor bringebærsaft på grunn av min handlinger. Jeg hadde mareritt om en råtende bstemor i ukesvis.

Skrevet

Ble skikkelig lei meg av dere to :(

Store klemmer til dere.....

Skrevet

Jeg fikk foresten skikkelig ris noen ganger også, men det husker jeg ikke som så ille annet enn at det gjorde vondt.

Skrevet

Min mamma truet stadig med at en dag jeg kom hjem fra skolen, så ville jeg finne henne død. For da hadde hun tatt livet av seg... Var mange ganger jeg gruet meg til å åpne ytterdøra hjemme i frykt for å finne mamma hengene i et tau eller med kuttede pulsårer (som hun truet med å kutte på langs slik at de ikke kunne redde henne)... Heldigvis har hun forandret seg 200% siden den tiden :)

Skrevet

Huff, får så vondt i meg når jeg leser hvordan noen av dere har hatt det... Jeg vokste opp i et harmonisk og omsorgsfullt hjem. Men i en periode ble mamma ganske syk og var tappet som krefter. Jeg var en småspist jente til mammas store frustrasjon, og da hun for ørtende gang tok meg i å lyve om at jeg hadde spist matpakken min på skolen ble hun så sint og frustrert at hun overså meg i tre dager. Ikke pratet hun med meg og ikke så hun på meg. Det husker jeg som fullstendig grusomt. Og hun på sin side har nok fortrengt det, hun vil i hvert fall ikke vedkjenne seg det.

Skrevet

Jeg har blitt mishandlet psykisk og fysisk fra jeg var 5 år til 15 år. Men det verste som skjedde (husker den dagen i dag), var broren min var slem mot meg. Jeg gikk for å å sladre til pappa (han og flere andre holdt på å bygge garasje borti gata). Jeg var 7-8 år. Pappa ble dritforbanna. Endte med at han slo meg med en planke som han hadde tatt fra jobben sin. Jeg var livredd og prøvde å gjemme meg bak bestemor, men hun gikk til side. Pappa dro meg frem og ga meg flere slag på rompa og ryggen.

Skrevet

vi reiste rundt med tivoli da jeg var liten, 6år. så jeg var ikke redd for karuseller i det hele tatt. jeg satt i en barne-"berg og dalbane", dragen, som sikkert flere av dere kjenner til, da jeg reiste meg opp for å vinke til de som sto i kø. reiste meg opp mens karusellen var i gang, var bare en stang over fanget som holdt oss fast. så pappa stoppet karusellen, dro meg ut og jeg fikk ris på rumpa foran alle tivoligjestene. gjorde ikke det en gang til!!! ;) men det er også første og siste gang han ha "lagt hånd" på meg :)

Skrevet

jeg hadde glemt å ta opp den tomme matboksen fra sekken, endte med at mamma nektet meg å ta med mat på skolen

Skrevet

husker spesielt en gang mamma hadde lagd kryddermakrell til middag, husker det var veldig sterkt, men jeg fikk ikke mer vann, for da drakk jeg meg mett, klarte ikke ta e bit mer, men måtte sitte med bordet til alt var borte, husker jeg enda satt der når nyhetene kl 19.00 begynte... vanligvis spiste vi middag kl 1500... så det var mange timer og mange tårer.

Skrevet

Når pappa ble lei av bråket i baksetet tok han hånden bak til oss og kløp det første låret han fant. Gedigne blåmerker.

Skrevet

Jeg fikk ris på rumpa i mange år. Måtte gå alene ut i skogen for å finne en kvist som pappa skulle piske meg med.

Jeg hadde aldri gjort noe alvorlig, men kun kranglet med storebror eller vært frekk. Syns straffa var altfor hard. Husker jeg skulket gymtimene på barneskolen, sa jeg var kvalm osv i frykt for at noen skulle se de stygge merkene jeg hadde på rumpa i dusjen.

Skrevet

Lørdagsgodtet ble fratatt. Traumatisk nok for meg.

Skrevet

Mange ting jeg husker.. Men ett av minnene er da jeg var 6-7 år og skulle passe lillesøster på 1,5 år imens MAMMA dusjet. Lillesøster kløp av noen knoper på en blomst. Som straff ble jeg lagt i gulvet på kjøkkenet med MAMMA sittene på magen min. Holdt en brødkniv og skulle skjære av meg hodet..

Dette er ett av flere minner. Desverre.

Skrevet

Jeg fikk ris på blanke messingen av min far etter jeg var kommet i puberteten. Ekstremt pinlig og ekkelt.

Skrevet

Herregud så foreferdelig!! Håper moren din har fått hjelp..!

Skrevet

har bare et minne fra en gang mamma truet meg med at hun skulle vaske munnen min med zalo hvis jeg sa flere stygge ord.. siden vi var hos bestemor og bestefar så trodde jeg ikke hun kom til å gjøre det så jeg banna videre... og joda, der satt hun meg på kjøkkenbenken, fylte hånda si med zalo og vann og inn i munnen på meg..som skreik og hosta...

den dag idag ler vi godt av det hele... det er vel den eneste straffen av det slaget jeg fikk også..

Skrevet

Mamma pussa tennene min med grønnsåpe en gang etter at jeg hadde banna for ente gang. Var vel 4 eller 5.

Ikke noe hun er videre stolt av den dag i dag gitt.. Hehe!

Skremmende var det vel egentlig ikke, men smakte jo ikke så veldig godt...

Skrevet

fattern gjorde det samme med oss. he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...