Gå til innhold

Jeg har bestemt meg for å nattavvenne nå, men hva er rett og hva er galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han våkner mellom 03:30 og 04:30 og vil ha mat, deretter kl 07:00, da krever han ikke alltid mat, bare kos og litt aktivisering. Ofte spiser han ikke før nærmere 09-10 på morgenen.

Jeg er ganske sikker på at han egentlig ikke trenger mat når han våkner om natten, det er bare en vane han har tillagt seg. I natt gav jeg ikke noe mat, men hadde ikke hjerte til å la han ligge i sin seng å hyle, så han fikk sove i sengen vår da han våknet. Eller...sove gjorde han jo ikke, hehe.. Han hylte og skrek, sparket, slo og kløp meg, koste litt innimellom, og småsov litt, men for det meste var han ganske irritert og klagde høylytt over manglende flaske.

Tenker å kjøre samme opplegg i natt, antar at han våkner i natt også. Men jeg er usikker på om det er dumt av meg å løfte han opp i sengen vår? Samtidig er jeg redd han skal føle seg forlatt og bli engstelig for sin egen seng om han må ligge der og rase fra seg..

Men så er jo målet at han skal sove natten igjennom i sin seng, og da er det jo dumt å gjøre det til en vane at han får komme over i sengen vår om natten..

Så...hva er mest riktig å gjøre? Takker så mye for tips og råd :)

Han er straks 6 mnd gammel, siste måltid får han kl åtte, grøt + 120 mme, og sovner da rett etterpå.

Skrevet

Har hørt at man bør vente til babyen er oppe i 2 til 3 porsjoner med fast føde før man nattavvenner. Er du 100% sikker på at han ikke er sulten?

Det går jo ann å stryke og kose uten å ta han opp.

Jeg har også en på snart 6 mnd, men fullammer så nattavvenning er det ennå en stund til :)

Skrevet

Min mor sier at det tar kun 3 netter så er det over. Så hvis du klarer 3 netter med litt dårlig søvn, må du bare være konsekvent. Det høres jo ut som han får nok mat om kvelden til å kunne sove hele natten. Min tulle på 3 mnd har sluttet av seg selv. Ho bare begynte en natt å sove helt til kl 7. Og ho spiser mange små måltider på kvelden. Evt, kan du jo prøve å gi han litt kokt vann?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd dette selv, men har bare hørt og lest at man kan gi flaske med vann i en avenningsperiode :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...