Gå til innhold

Hva synes dere om forumet "begavede barn?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er helt latterlig!!! :D Jises, makan til sjøldiggere, hoho!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo faktisk noen som har begavede barn, da... Og det er ikke seg selv de digger, det er barna;) Nei til janteloven!

Skrevet

Synes det er bra at foreldre tar tak når de ser at barnet har egenskaper som er over normalen. Disse kommer til å bli voksne mennesker som skal utrette noe for verden!

Skrevet

Nettopp. Men jeg synes det blir litt sånn "jeg synes mine unger er penest og flinkest, og regner med ALLE andre også synes mine unger er best". Skjønner ikke folk at alle synes sine egne barn er begavet? Må vi ha et eget forum??

Skrevet

Jeg ville synes det var tristere om foreldre ikke la alt tilrette for at de skulle kunne utvikle seg...

Skrevet

Tror faktisk ikke alle synes sine egne barn er begavet... Jeg synes ikke mine er det i hvert fall, ikke mer enn normalt i hvert fall. Men for de som virkelig har übersmarte barn så er det sikkert godt å få delt erfaringer. Ville ikke gjort det her inne på anonym i hvert fall!

Skrevet

Men de snakker som om barna ikke passer inn i norsk skolesystem osv, fordi ungene, som foreløpig er 2,5 år, teller til 13 og legger puslespill??? Eh...sSynes det blir sjøldigging på høyt plan. Hallo, er det mora eller er det mora som snakker liksom =)

Skrevet

Kan vel døpes om til "Barn som er smartere enn sin mor?"

Alt er relativt, vet du :-)

Skrevet

Hvis forumet faktisk hadde blitt brukt av dem som har spessielt begavede barn, for å diskutere de utfordringene det gir hadde det vært et bra tiltak. Desverre ser det ut til at de er i mindretall der inne.

Skrevet

Jeg tror både du, HI, og de fleste av brukerne der inne har misforstått hva forunmet "begavede barn" er ment ¨være. Vet du hva et virkelig begavet barn er? Og hvilke utfordringer som følger med det for normalt intelligente foreldre og et middelmådig skolesystem?

Skrevet

hvis man først sitter med et begavet barn, altså et barn som er langt langt fremme på et eller flere områder, så er det veldig viktig å få god tilrettelegging! Per i dag er tilrettelegging i skolen rettet mot de som ligger etter, ikke de som ligger milevis foran. Det er frytelig vanskelig å ha en 7 åring som har mattekunnskaper og egenskaper på et 13 års stadie. Disse barna står i STOR fare for å bli taperene i skolen fordi de kjeder seg i skolehverdagen og dermed fort kan utagere.

Å ha et begavet barn er ikke noe å trakte etter i det samfunnet vi har her i Norge, for her skal man helst ikke ytre noe bra om en selv, og man skal være akkurat som naboen. Da er det vanskelig å komme inn i gruppene hvis man er "bedre" enn de andre. Folk som er sjalu og snakker stygt om andre fordi de er bagevde er grusomme! Man kan ikke noe for at man er født med evner over elle runder gjennomsnittet, og man må ha plass til både de begavede og de som sliter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...