Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Bf til min datter på 1 år er rusmissbruker og skal avlegge urinprøver el. blodprøver hos sin fastlege en gang i uka fremover... Er så redd han skal finne smutthull ift til dette, og komme "seiret" ut av dette- lure systemet, rett og slett.. Lurer på hvor lenge alkoholen sitter i boldet/ urinen ? Han er så avhengig at han drikker hver dag.. Så hvis han tar en prøve på onsdag, så kan han kanskje drikke både dagen før og så klart timene etter testen er tatt, uten å bli tatt i testen ??? Vet dere om en slik test kan kreves at blir tatt flere ganger i uka?? Er så redd for at han kan få til dette med å lure systemet, og dermed at jeg ikke blir trodd i en evt rettsak... Noen som kan gi meg noen beroligende ord, el. komme med noen råd ??
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Alkoholen sitter jo ikke så lenge. Man har jo hørt om tommelfingerregel som sier at man bør vente 12 timer før man setter seg bak rattet. Hørt om tilfeller hvor man må levere prøve før hvert enkelt samvær med barnet. Er ikke så lett og få testet alkoholikere, går jo så fort ut av systemet. Når det gjelder andre rusmidler, så holder det nok og testes en gang i uken. Det som kan være et problem er jo at urinprøver kan ganske enkelt ødlegges/forfalskes. Har selv barn med en alkoholiker/rusmisbruker. Dette er absolutt ikke lett. Sender deg masse gode tanker
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Tusen takk for svar... var vel dette jeg også trodde... Men siden du selv har barn med en rusmisbruker, så lurer jeg litt på åssen samvær dere har lagt opp, og satt veldig stor pris på om du hadde fortalt litt om åssen dere klarer dette.
Februarfisk Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Hei! Jeg sitter og leser til eksamen, og leste nettopp om alkohol. Hvor lenge alkoholen kan spores i blodet avhenger av hvor mye man har drukket, om man drikker på tom mage eller har spist og kroppsvekt. Sånn røft regner man at man går ned ca 0,15 promille i timen. En som drikker hver dag vil være nødt til å drikke ganske mye for å føle effekt, og vil derfor kunne ha ganske høy promille. Vet ikke om dette ga deg noe svar. Når det gjelder illegale rusmidler avhenger dette veldig av hva slags rusmiddel det er snakk om. Du kan jo eventuelt ringe RUStelefonen, de har god greie på dette. Tlfnr 08588 Håper det ordner seg for deg! Klem
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Tusen takk for at du kom med denne infoen:) Jeg skal ringe RUStelefonen og snakke med de der:) Tusen takk igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Cannabis kan sitte i urinen i opptil 3 uker, avhenger litt av hvor mye man evnt røyker.. Amfetamin kan spores i urinen i ca 72 timer, der avhenger det også litt av om man tar ved et engangstilfelle, eller om man ruser seg ofte og mye på det. Kokain er jeg ikke like sikker på, men ved hyppig bruk, kan det spores i urinen i opptil 2 uker. Diverse typer benzodiazepiner avhenger av hvor mye man tar, det måles i mengde i blodprøver, og slår ut i urinen så lenge stoffet finnes i blodet. Alkohol forbrennes ganske raskt, så da holder det jo ikke med prøver en gang pr uke... Ca 12 timer etter siste inntak, vil de fleste være "avruset" på alkohol...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Det finnes smutthull i forhold til rustester. Vet om utallige tenåringer som har klarert alle tester, men så har det vist seg i etterkant at det ikke har vært tilfelle i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 21:26 her Det er hyppige samvær med barnefaren her. Da på dagtid. Barnet er ikke hos faren på kveld og netter. Jeg synes det fungerer ganske greit. For min egen del, også barnet, så skulle jeg ønske det kunne være overnatting, men men det kan hende kommer etterhvert. Skal vel si at barnefaren er ikke av de hardeste misbrukerene. Vet at han ønsker det beste for barnet, men tror ikke han er stabil nok til å øke samværet ennå. Vet ikke hvordan det er hos dere, men hvis det feks er en stabil familie for bf til stede, så kan jo kanskje det være et alternativer. Det er jo viktig at barna har kontakt med sin far, men da under trygge omgivelser. Hvis du ikke allerede har kontaktet familievernkotoret, kan det være en ide og gjøre det. Absolutt fått mye hjelp der. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå