vårbarn75 Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Er det noen andre som har barn som strever med sprøe og flisete negler. Vår gutt har negler som deler seg slik at de brekker langt ned noe som selvsagt gjør vondt. Noen råd om hva årsaken kan være? Har tenkt på kalsium og B-vitamin mangel, men han har stort sett et normalt kosthold.
3småtroll♥ Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Lilleknott har på snart 2 har også slike negler, men har hatt det siden han ble født. Jeg spurte faktisk legen på hs da han var liten, men de visste ikke hva det kunne komme av eller hva jeg kunne gjøre med det. Lillepjokk er ikke slik på fingrene da, men på tottelottene... Kjedelig for det er så ekkelt å ta på han sokker for de henger seg fast i de ødelagte neglene hans:(
vårbarn75 Skrevet 9. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2010 Samme problemet med sokkene vi også, han krøller tærne fordi det gjør vondt. Han har dårlige negler både på hender og føtter, men de er værst på føttene.
Gjest Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Datteren min på 1 år har også sprø og flisete negler. Har egentlig hatt det så lenge jeg kan huske... Merker det mest på fingrene, men også stortåa har en tendens til å flise seg opp. Det ser så fryktelig vondt ut! Tenkte jeg skulle høre med legen til uka for å se hva det kan være, ta noen tester ellerno, for å se om det er noe hun mangler. Selvom jeg, som du, vet at hun spiser helt normalt både av grøt, skiver, melk, middag og vann..
Emil & Røra Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Min treåring har også flisete negler! De flasser i flak og gjør vondt fordi de blir så tynne. I tillegg er de "furete". Det må være noe de mangler. Jeg har begynt med vitaminbjørner, de er utrolig populære På føttene har han det problemet at neglene bøyer seg innover. De kan være en halv cm lange uten at jeg ser det fordi de er så gjennomsiktige og gror nedover. Han ble født med inngrodde trekantede (!!!) storetånegler.
Mikkemafian Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Samme med min lille.. Bare på tærne her da, men det har hun hatt så lenge jeg kan huske! Skulle gjerne fått svar på hva det er for noe..
vårbarn75 Skrevet 9. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2010 Gutten min har også "furete" negler, synes det har tiltatt den siste tiden. Håper noen kan gi oss svar på hva det er. Er ikke bare bare å ta blodprøve på de små, har gjort det en gang pga testing av Cøliaki.
Bunnies by night Skrevet 9. april 2010 #8 Skrevet 9. april 2010 Sønnen vår på 2 år har også slike tånegler, har hatt det siden han ble født. De er furete og fliser seg opp hvis det blir en viss lengde på dem. Så vi passer på å klippe dem ofte. Helsesøster og lege mente at det ikke er unormalt at små barn slike negler, og at det som regel bedrer seg når de blir større. Men kan vel være greit å få tatt en sjekk på gutten din om det er noe han mangler, så har du fått avklart det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå