Gå til innhold

Sopp på tungen.. Noen andre babyer som har det,eller har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 1 mnd og er hvit på tungen.. Helsesøster sa at dette var en type sopp og måtte behandles med Corsodyl (en munnskyllevæske)

Noen andre som har vært borti dette?? Og evt hvor mange ganger om dagen skal jeg smøre dette på tungen hans?

Skrevet

begge mine barn har hatt denne trøska (sopp),hvitt belegg bak på tungen som kan bli ganske tykt!

jeg fikk beskjed om å absolutt ikke bruke corsodyl fordi det er så sterkt at jeg kunne ødelegge smaksløkene hans...

jeg dro til lege og fikk canesten for meg selv og mycostatin til hanog dette brukte vi i to uker.men istedet for å gi han 1mm av denne medisinen i en engangssprøyte,dyppa jeg en q-tips i medisinen og strøk det på tunga istedet,funka som fjell!

har hørt at sitronfarris skal hjelpe,da kan du prøve med q-tips også:)

Skrevet

Nei uff, du bør ikke bruke sånn munnskyllevann. Her hadde gullet mitt det når hun var omtrent 1 mnd også. Vi fikk mykostatin av legen og dette funker kjempe bra, det er ikke sterkt på smak,mer søt og hun her likte den veldig godt. Vi brukte også å "pensle" på tungen og kinnene. Hvis du ammer skal du helst ikke bruke canesten for denne må vaskes godt av så jeg fikk faktisk beskjed om og bruke mykostantin på brystvortene også.

Skrevet

Jenta mi hadde det, og helsesøster sa ingenting annet enn at jeg kunne pensle med sitronfarris (brukte q-tips) og koke smokkene ofte. Det gjorde jeg, og trøska forsvant etter en liten stund.

Skrevet

fikk også beskjed om at gutten min har det også på 6 ukers kontroll nå og da fikk jeg også beskjed om farris på q tips og koke smokkene ofte.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har allerede brukt sånn Corsodyl på han en gang,og det gjør jeg ALDRI igjen.. Stakkar han reagerte på en måte som gjør at jeg fikk dårlig samvittighet ivartfall! Håper ikke han er merka for livet pga dette..

Men jeg skal bestille legetime til uka og høre hva han sier om det munnskyllevannet. Og evt bruke farris som dere sier,eller få sånn på resept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...