Gå til innhold

da må jeg bare vente,,, og det er ikke lett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg tilbake etter en lang dag på legevakt, hadde en lite hyggelig opplvelse sent igår kveld.. Kan ikke si de var spesielt positive på legevakten heller, er 7+2 på vei men de mente at ultralyd ikke var nødvendig, var så vanskelig å se noe utfra det så kort i svangerskapet sa de... Så ny blodprøve imorgen for å stadfeste om jeg hatt en SA :-(

Føler med alle dere andre i samme situasjon,, vanskelig å bare gå å vente,, men jeg må si at jeg føler meg ganske negativ selv også nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det er rart. hadde en sa i januar, var da i uke 6+2 og fikk bekrefta det i en ultralyd.

er nå i uke 7+3 og på vei til sykehus for å sjekke om jeg har en ny sa. fikk blødning i går kveld. :( frykter det verste.

Skrevet

Lykke til.. det går nok bra for deg denne gangen skal du se, små blødninger er jo liksom ikke så unormalt.

Ja leser jo om mange her som vært tidlig på ultralyd med gode resultater, så jeg får vel pushe på imorgen om de er usikre etter andre blodprøve...

Det er mitt første svangerskap så vet liksom ikke hvor fort symptomene forsvinner ved en evt sa, men symptomene føler jeg liksom er her enda...

lykke til til deg, håper du får et positivt svar.

krysser fingra på begges vegne.

Skrevet

Heisann!!!

Jeg vet akkurat hvordan du har det..

Jeg hadde en inkomplett spontan abort for i under kant av 2 uker siden.

Jeg var 9+5 på veg. Begynte med blødning,men hadde alle symtomene for å ver gravid.

Var på legevakten.Ga en urin prøve,ny graviditets test som slo ut positivt.fikk beskjed om at d mest sansynnelig var en abort på veg,jeg ga meg ikke før jeg fikk en henvendelse til ultra fordi jeg trengte et 100% svar.

Fikk henvendelsen,møtte opp på sygehuset og fikk den værste beskjeden EVER! Legene sa at det ikke var noe annet enn en pose/hinne. Det hadde aldri utviklet seg eller levd..

Alikevel er jeg så pass lettet at jeg fikk et svar.....

Et svar er bere enn å gå rundt å lure og fundere,det knekker en psykisk...

Skal ikke nekte for at det var veldig tungt,men det var i det minste et svar som jeg trengte.

Så ikke gi deg!!! Stå på og si at du vil ha en henvendelse til ultra fordi du fortjener et svar uansett hva utfallet blir.

Ønsker deg masse masse lykke til!! Håper det går bere med deg enn hva det gjor med meg..

Skrevet

Takk.. det går på psyken ja,, huff håper du snart er på vei igjen da! lykke til, vi må bare prøve igjen, vi får se det positive i det,, vi får det i det minste til ;-)

Synes det er så rart de sa at hvis blodprøven imorgen viste tydelig fall, var det ikke vits å følge opp noe mer da ville de konstatere at det hadde vært en sa.. og det er vel dessverre negativt at blødningen fortsetter og er frisk, selv om det ikke er mye?

men jeg synes kansje at en ultralyd er viktig for evt å da se om der er noe som ikke er kommet ut?

Er som sagt min første graviditet så er liksom usikker på hva som er normalt i slike situasjoner.

Skrevet

Da jeg trodde jeg hadde en SA, så kontaktet jeg en privat gynekolog. Hun tok ultralyd på meg, og jeg hadde SA. Det var i det minste bra å få det bekreftet, å ikke gå rundt å lure på enten eller. Krysser fingrene for at det går bra med deg!

Skrevet

Kommer til å be om ul imorgen uansett svar,,, men er det ikke slik at fall i hb på blodprøver taler sikkert negativt, så en ul da er unødvendig slik sykehus sier?

Skrevet

D er aldri noe som er sikkert når det gjelder graviditet, så d er alltid lurt å få ting bekreftet/avkreftet. Ei jeg kjenner fikk beskjed om at hun hadde hatt en SA da hb nivået hadde gått ned. Hun fikk satt opp time til utskrapning uken etter. Da hun kom til utskrapning, fikk både lege og hun en stor overraskelse, d var liv! I dag er barnet 2 år.

Skrevet

Jeg vil ikke gi deg noen falske forhåpninger, men jeg ville fått en ultralyd uansett!!

Skrevet

Hej igjen!

Det var min første graviditet på meg og...

Jeg fikk tilbud om at kroppen skulle ordne opp selv eller få abort pillen. Jeg valgte abort pillen,for å få det fortast mulig ut av kroppen. På tirsdag skal jeg inn på sygehuset igjen på etter sjekk.

Jeg har hørt mangen fæle historier der jenter ikke sjekker om alt e komt ut.

Det fører til fæle innfeksjoner og i det værste fall at di aldri kan få unger igjen..

Jeg sier det igjen til deg.. Stå på! Få den henvendelsen til ultra,alt er bere å få svar og i verste tilfelle iallefall å få sjekke at alt er komt ut.Det er så sinnsygt viktig.

Jeg skal innrømme at jeg grein pga at utfallet blei som det blei.. Men jeg har fått trøsten med å lese om det på nettet. Jeg vet at det skjer forfærdelig ofte,det er vanlig.

Det jeg trøster meg med nå er at det er ikke min feil,det var aldri var leve dyktig,Det var galt fra starten og at jeg kunne ikke gjort noe anderledes for at det skulle gått bra.

Den dagen jeg fikk dommen og abort pillen var tatt...Skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke maktet tanken på å få unge,var redd for at det skulle skje igjen...Men nå er det snudd! Nå vil jeg bare ha undersøkelsen som er på tirsdag overstått så er det bare å sette igang igjen ;)

Som du sier vi er heldig som kan gjøre det på naturen sin veg,det er ikke alle som er så heldig..

Så ikke mist motet!

Skrevet

Det er på en måte godt å få "snakket" med fler som har opplevd det samme, det trygger en på en måte...

Etter disse innspillene er jeg hvertfall helt sikker på at jeg vil få ordnet med UL, sykehus eller privat..

Skal no være ærlig å si at tårene har trillet flere ganger ikveld, det var ikke planlagt, men vi hadde begynt å glede oss allerede..

Så vi har nå bestemt oss for å prøve igjen om dette viser seg å gå feile veien, har innstilt meg på det..(at det går feile veien)

Men som alle sier skjer det innen de første 12 ukene er det høyst sannsynlig at det ikke ville blitt et friskt barn, så det er nok kroppens måte å ordne opp selv på! :-)

God natt alle sammen, og takk for mye oppmuntring på en tung dag.. Jeg har fått beskjed om at jeg vil få blodprøvesvar i 23 tiden imorgen, men vil nok forsøke å få en UL før klokken er blitt så mange,,, så jeg får som dere sier bare stå på og håpe det beste..

Det samme til alle dere andre i samme situasjon

Skrevet

Hei!

Nå blei jeg glad for at du ikke gir deg med ultraen og veldig glad for at visst det går galt i dag at dokk vil prøve igjen!

I sist uke da jeg fikk beskjeden skal jeg ærlig si at jeg heller vurderte å kjøpe meg hund.

Samboeren min sa at det ikke var aktuelt å få hund som erstatning.. Han sammenligna det med at kraskje du en bil så må du sette deg inn igjen for å komme over sjokket. Han sa og at han ikke ville presse meg at jeg måtte ta den tiden jeg trengte.Så er det når jeg er sammen med tante barna at jeg kjenner at det er en lengsel etter egne barn..

Så jeg leste en del på nettet...

Visste du at samtlige jenter har en SA ofte før di vett di er gravide?

Ved første grviditet så er sjangsen for at det går galt 22%

Ved neste graviditet er sjangsen for en SA nede i 13%

Etter en SA er sjangsen for å bli gravid veeeeeldig stor.

Stå på ditt!!! Jeg krysser fingrene for deg,håper det går bere med deg.

Visst det ikke gjør det så trøst det med at det skjer nå enn ved den ordinære ul det må vær mye verre.

Så hold oss oppdatert og stå på ditt

Tenke på deg

Skrevet

:-) takk Åsi

hehe,, er helt enig med din samboer,, en hund er ingen erstatning....

Ja det er nok ganske normalt, og de fleste blir nok raskt gravid igjen som du sier!!

Huff idag har det vært kvalme og svimmelhet om hverandre, vet ikke om det er uvissheten eller reaksjoner på noe som er skjedd eller om jeg er heldig fremdeles gravid,,, har egentlig mistet håpet.....

Fikk beskjed idag om at blodprøven fra igår viste 5-6 uker på vei,,, men at det ikke sa noe pga så individuelt,,, får forhåpentligvis svar senere idag om det sunket, eller økt,,,,

Men klarte å få ordnet med UL på mandag, fikk henvisning, så jeg får vel bare dra på sykehuset å vente!!!

Det er godt å sjekke uansett tenker jeg!

Skrevet

Heisann!

Kjempe bra at du fikk en ul!!!

Jeg mener at det er mye bere å få vite... er det positivt svar så er jo ingenting bere enn d! Er det et negativt svar så er det iallefall et svar og du slepper å gå lure.

Men bare husk at det er ikke noe du kan gjøre fra eller til.

Er det en SA så får du iallefall sjekket at alt er komt ut og det er kjempe viktig

Hold oss oppdatert på hva som skjer på mandag.

Så ta det med ro i helga og ikke stress vet det er lettere sagt enn gjort... men PRØV!

Skal krysse fingrene for deg

Skrevet

jaja,,, fikk telefon fra sykehus akkurat,,, Hb hadde sunket med 100 på et døgn,, så da er nok alt håp ute...

Men blir uansett ul til mandag for å sjekke at alt er som det skal....

lykke til videre alle sammen...

håper å komme tilbake snart!

takk for all støtte!!!

Skrevet

Jeg krysser også fingrene for at alt er bra med deg og lille spiren.

Skrevet

vi får bare prøve igjen ja,,, om vi er heldige tar det ikke så lange tiden!!!

Skrevet

Det var trist å høre at det later til å ha gått galt. Jeg vet hvor sårt og skuffende det er, for jeg har mistet tre ganger før. Da jeg mistet i januar ventet vi med å prøve til mensen hadde kommet tilbake, og ble så gravide to uker etterpå. Jeg håper det går raskt med dere også. Det later til at du tar det på en moden og reflektert måte, og det er bra at du allerede klarer å tenke fremover.

Selv om det er vondt nå, så kan jeg fortelle deg at man vokser på og lærer av slike vonde opplevelser også, og når du får barnet du venter på vil du bli så glad for at det var akkurat ham eller henne du fikk.

Lykke til videre, og ta godt vare på deg selv.

Skrevet

Ja vi er nok mange som opplever dette,,

Og ja det er sårt og trist, men synes vi bare må tenke at det ikke var meningen, og at det høyst sannsynlig ikke ville vært et friskt barn, vi skal egentlig være glade for at kroppen fungerer på den måten,, og vi må bare huske at det er ingenting vi kunne gjort annerledes!

så godt å høre at dere fikk det til så raskt igjen, får bare satse på det samme her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...