Cat&Gullungene Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Jeg har hatt store ryggproblemer (en låsning mellom skulderbladene) i tillegg til en kraftig forkjølelse de siste dagene, og har brukt opp til maks dose for voksne pr. døgn (altså 2 tbl 3 ganger daglig). Har hørt at det er ok og ta Paracet (paracetamolo), men liker det jo ikke uansett. Det er det beste og ta ikke sant? Det de anbefaler?? Andre som har brukt endel Paracet her?
Løvinna30 Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 hei, jeg tok en del paracet da jeg var skikkelig dårlig, tok kanskje opp mot 4-5 løpet av 12 timer. og var i flere dager... De sier jo at paracet er helt ok når man er gravid, bare hold deg unna ibux god bedring forresten! klem
☆septemberbarn☆ Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Jeg har også tatt en del paracet mot sterk hodepine og gallesteinsanfall. Så det er ikke noe problem :-) Ta anbefalt dose med god samvittighet. Som nevnt over, hold deg unna Ibux. Så ønsker jeg deg god bedring!
høstbarn:) Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 jeps tar paracet her mot smerter, holder meg unna ibux og paralgin forte. Tror legen min sa jeg kunne ta opptil 3 gram per døgn uten at det var noe problem.
Miaxz Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Da jeg fikk nakkelåsning og var i uke 9 sa en dame på legevakta at gravide maks skal ta 2 stk paracet i døgnet. Dette syntes jeg var rart siden det ikke står i pakningsvedlegget. Men hun sto på sitt. Mulig det var fordi det var såpass tidlig i sv.skapet, jeg vet ikke.. For min del endte det hele med at det kom en lege som jeg fikk paralgin forte av, med beskjed om å ta maks 3 i døgnet. Syntes det var grusomt å ta det, men han hadde ringt rundt mange steder og sjekket om det var ok for gravide. Akkurat da hadde jeg så store smerter at jeg var helt desperat etter smertestillende.......... Ellers så har jeg tatt paracet et par andre ganger også. Men tar minst mulig.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Åh jeg blir så sint! Kan man ikke få en jækla bruksanvisning for graviditet når man tester positivt!?!? Her har jeg tatt Ibux, i den tro at det var helt ok, for det står faktisk på pakken at gravide under 6 mnd kan bruke det. Er så himla plaget med hodepine nå etter at spiren kom i magen :-( Når jeg leste denne tråden her googlet jeg litt og joda, Ibux kan gjøre både ditt og datt....fysj!! Paracet skal herved kjøpes inn! Jeg er ikke en person som blir redd om jeg har fått i meg noe "ille" noen få ganger,men det ser ut til at denne hodepinen har tenkt å følge meg en stund, og jeg makter ikke å stå ut alle dager uten litt smertestillende.
Cat&Gullungene Skrevet 10. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2010 Takk for svar jenter! Ibux visste jeg om, så det har jeg holdt meg langt unna hele veien. Jeg har til og med sluttet med allergimedisinene mine fordi jeg egentlig vil kutte ut all form for tbl bruk. Men må man så må man! Ryggsmertene har gått veldig mye tilbake, men nå er jeg helt utrolig dårlig med forkjølelse! Tror nesten det er bronkitt eller noe, det var jeg veldig plaget med som ung, og fikk da gjerne lungebetennelse i tillegg. Har feber, men ikke så veldig høy, men har masse slim og surkling/piping i brystet. Høres ut som en maskin. Har hostet hele natten, brekt meg og omtrent revet av meg håret pga sterk hodepine og total utmattelse. Så her er det bare å fortsette med opp til 6 paracet i døgnet en stund til. Noen som vet om en SLIMLØSENDE HOSTESAFT som anbefales til gravide. Må komme meg en tur på apoteket i dag. Huff, det er så slitsomt å være syk! Stakkars baby med all denne hostingen min.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 Solvipect hostesaft er greit å bruke under graviditet. Måtte ha hostesaft her for en stund siden , og den vordende pappa nektet meg å kjøpe før han hadde sjekka hva som er ok. Fant faktisk bare solvipect som er greit til gravide..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå