Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som er totalt avhengig??

Jeg klarer ikke slutte. Jeg var ikke så ille i svangerskapet, men etter fødselen har jeg spist sjokolade nesten hver dag. Det kan umulig være bra hverken for meg eller Snuppis (som blir fullammet og snart er 5 mnd).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og av den grunn har jeg ikke gått ned i vekt av å amme. angrer nå ja..grrr! og etter at hun begynte å fast føde har jeg lagt på meg ytterligere. Jeg tror jeg har levd på sjokolade i det siste. huff og huff! kjenner det strammer i bukselivet!!!! Merker det spesielt nå som jeg ikke har fullammet på 2 mnd.

Men nå får jeg spinningsykkel i bursdagsgaver(som er om få dager) og jeg har for første gang i mitt liv planlagt middagsmeny, skrevet handleliste og handlet inn nå senest idag. Så jeg er ganske godt i gang med et nytt og bedre liv :)

men sjokoladen er umulig å holde seg unna, men skal klare å redusere inntaket framover nå ja.

Skrevet

GJETT om jeg er avhengig... BAH! Tar både lecitin og krom, men ikke f... om det funker! Må bare ha det... Og dette med at kiloene liksom skal "renne av" når man ammer, det er bare bullshit. Tror aldri jeg har hatt så dårlig forbrenning, jeg. Huff! Lurer på om jeg noen gang blir kvitt magen igjen?

Gjest Kira06
Skrevet

Haha, godt å se at vi er flere:)

Jeg har garantert spist sjokolade HVER dag siden fødselen, minus to dager hvor jeg hadde omgangssyken. Og spesielt nå i påsken har det blitt mye, da jeg elsker marsipan med sjokoladetrekk. Og Stratos. Og Crispo. Og Smash. Og nå tror jeg at jeg må en tur på kjøkkenet*s*

Heldigvis er jeg ikke plaget med vekten. Gikk opp 12 kilo når jeg var gravid, og nå et halvt år etter har jeg gått ned 30 kilo. Så ammingen har virkelig hjulpet på vekten min.

Skrevet

Har prøvd med lecitin jeg også, men det funker ikke.. hehe.

Krom har jeg ikke prøvd.

Og mine kilo raser ihvertfall ikke av :/ Jeg gikk ned alt jeg hadde gått opp i svangerskapet de to første ukene etter fødselen, men nå har jegh gått opp nesten alt igjen. Jeg spiser sunt ellers, men det er den forbaska sjokoladen.

Skrevet

puuuuuuuuuuuh!!! Trodde nesten det var meg det var noe galt med jeg...;))) Avhengig av sjokolade i alle former!!! På brødskiva, i koppen, som godis... Har et sinnssykt sug og klarer ikke la være å kjøpe en stratos (sånn med hvit og vanlig sjokkis, heeeeeaveeeeen!!!) hver gang jeg er på butikken... Lille snupp er bare 5 uker enda, så skal nok amme en stund enda. Men hjelper lite når jeg ikke eier selvkontroll what so ever... Får lov til å begynne å trene igjen neste uke, håper det hjelper på motivasjonen!!!

Skrevet

Hahaha... jeg har skrevt et innlegg om dette tidligere. Helt vill etter sjokolade. Å jeg som syntes det var perfekt å føde på høsten, slik at kroppen hadde tid til å gjøre seg klar til bikini, uff, nå gruer jeg. Den er IKKE klar for å si det sånn!!

Jeg veier mer nå, 6 mnd etter fødsel enn jeg gjorde 4 uker etter fødsel. he he, fullammet til 5.5 mnd, å skal nok takke den sultne babyen min for at jeg ikke veier 10-15 kg mer, hehe. Nei nå er det 7 kg til jeg er fornøyd, så nmå er det nazi i ukedagene ihvertfall siste uka ;) og satser på å klare det fremover også.

Ang den treningen man skulle begynne emd etter 6 uker, haha, gikk ikke etter planen for å si det sånn, ennå jeg var litt treningsnarkoman før, nei, livet forandrer seg, så er det plutselig ikke så viktig hehe.

Skrevet

Utrolig godt å høre at man ikke er alene med slike ting :) Tenker så ofte at "i morgen skal jeg skjerpe meg..." men det blir som regel med tanken. Kan bli litt smådeprimert av dette her! Jeg har også gått opp noen kilo mens jeg har ammet. Må bare ta meg sammen snart...

Skrevet

Det er så greit å høre at det er flere! Har begynt å spise i smug nå fordi jeg skammer meg sånn, og det er ille. Kaster meg over sjokoladen når mannen er ute elleri et annet rom. Spiser vel mellom 100 og 200 g hver dag... :-( Spiser jo mye mer nå enn når jeg var gravid. Går ikke opp i vekt da, og det er ganske utrolig, men det kommer til å gå skikkelig galt den dagen jeg slutter å amme.

Skrevet

Ja, jeg spiser mye sjokolade hver dag! Spiste ikke så mye under graviditet, men nå etter fødsel går det ned mye hver dag!

For min del vet jeg at søtbehovet går drastisk opp når jeg er på søvnunderskudd. Nå er det 3 uker siden fødsel og jeg sover 2+3 timer hver natt. Alt forlite... Har ingen matlyst, men får nok i meg rundt 150 gram sjokolade hver dag. Ikke bra, da jeg trenger næring til ammingen..

Skrevet

Da må jeg bare spør dere! Hvordan har vekturviklingen på deres små vært?? jeg har en liten gutt som vokser i et sinnsykt tempo, og jeg lurer på om det er mitt store sukkerinntak som gjør det? spiser jo sunt og har et skikkelig korthold, men topper det med sjokolade, hver eneste kveld..

Skrevet

Jepp! Minst 200 gram om dagen, men jeg går ned likevel (500 g igjen til startvekt).

Skrevet

MEN sunt er det nok ikke;)

Vesla legger bra på seg også, hun er i øvre del av gjennomsnittet, men hun er lang og slank og har kraftige foreldre:) Hs sa hun trenger en høy vekt fordi hun er så lang.

Skrevet

HÆ? Hva kommer dette av?er det noe med amming å gjøre? Jeg har et helt SYKT sukkerbehhov. Sjokolade er det første jeg spiser når jeg står opp, Sjokolade utover dagen, sjokolade til kvelden.. kaker, sjoko... Hva kommer dette av? var ikke sånn under graviditet, og ikke før. og jeg vil slutte, men klarer rett og slett ikke. HJELP.. tips råd værså snill.

Skrevet

ohh nå ble jeg glad :) er ikke bare meg jooo :)

det rare er at jeg egentelig aldri har vært så glad i sjokolade men nå elsker jeg det. må ha hver dag.. nammenam..

ammer ikke lenger da og snuppa er 8 mnd, heldigvis har ikke vekta gått opp igjen, veier faktisk 10 mindre enn før graviditet men det kommer ikke til å vare om jeg fortsetter med denne sjokolade mumsingen.

må jo være noe vi trenger i den da jenter :) :) :) hehe :)

Skrevet

Min har gått opp i snitt 240 gram i uken. Fullammer.

Håper ikke sukkerinntaket har så mye å si på det, men jeg vet ikke.. Jeg går også ned i vekt, så heldigvis så setter det seg ikke, men usunt det er det ;-)

Snart skjerpings, men ikke idag ;-)

Skrevet

Til dere som sliter med søthunger så føler jeg med dere. Jeg har selv vært der og kan fortsatt på et kick. Løsningen for meg var rett og slett å ikke ha noen fristelser i hus. Nå spiser jeg nesten bare frukt hvis jeg får et kick.

Det er veldig vanlig å miste denne søthungeren av lavkarbo dietten. Så for dere som ønsker å gå ned i vekt og kanskje spise mindre sjokolade så er det kanskje verdt et forsøk. Det viktigste er å gå helhjerta inn for å gjøre noe med det.

Skrevet

fins det en sammenheng mellom søthunger og amming?

Skrevet

jeg gikk å spurte på helsekostforretning til slutt jeg- har jo aldri hatt dilla på sjokolade før jeg;)

Har man stort sug etter sjokolade mangler man mest sannsynlig noe i kosten- det skulle visst hjelpe å spise mere grønnsaker. Var snakk om at man da mangler magnesium... er vel verdt forsøket.

Skrevet

Å ja, jeg eeelsker sjokolade! Sitter her og vurderer å gå på butikken og kjøpe en stor melkesjokolade, men jeg prøver å holde meg... Prøver å skjerpe meg og bare spise sjokolade en par ganger i uka, og det går bra så lenge man ikke har det liggende i huset. Men suget er der konstant!! Gikk gjennom alle skuffer og skap på kjøkkenet nå i sted på jakt etter noe søtt (uten hell), føler meg nesten som en narkoman...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...