Gå til innhold

Tips og råd ang vogn!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så altfor mange vogner og velge mellom, hjelp!!

Skal ikke ha baby før i desember, men liker og planlegge litt.. hehe..

Har kikket litt på Emmaljunga duo kombi edge, syns denne er fin men kanskje litt stor og tung?

TFK Jogger Twist, tøff og sporty vogn. Dumt at man ikke kan ha barnet vendt mot seg i sportsdelen.

Tetuonia Spirit er også tøff, men leser mange steder at den er for kort.

Noen som har erfaringer med disse vognene, eller har andre vogner de kan anbefale? :)

Setter STOOR pris på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ang teutonia så er den litt liten forhold til andre, men den er ikke så kort. gutten min på 15 mnd sitter godt i den, og jeg tror nok den vil passe fint til han er to år. etter den tid kan det jo hende vognbehovet har forandret seg litt også... anbefaler absolutt den vogna :)

Skrevet

Har to sønner som har brukt Brio kombivogn når de var små. De brukte den ca 1 - 1,5 år. Etter den tid byttet jeg til en lettere vogn. Har hatt Urban jungle med sportsdel med vår yngste og er svært fornøyd, men bruker Brioen til sovevogn i barnehagen. Venter nå nummer 3 og har invistert i en hardbag til Urban junglevogna som jeg har tenkt å bruke til han/hun blir for stor for denne. Trillekomforten er helt fantastisk på denne vogna og den er ikke like stor og klumpete som Brioen. Så derfor anbefaler jeg denne.

Skrevet

Jeg har nå prøvd 7 vogner:( før jeg endelig er fornøyd:)

Jeg har testet simo, brio happy, emmaljunga city cross, teutonia S3, mountain buggy UJ, emmaljunga edge med sportsunderstell og emmaljunga edge med classic understell. Min favoritt? EMMALJUNGA EDGE MED CLASSIC UNDERSTELL.

Selv går jeg mye på grusvei og jeg synes barnet mitt har absolutt best sovekomfort i emmaljunga og simo med lufthjul. Gode og store vogner med god plass til barn og vinterpose uten at armene ligger for trangt. Emmaljunga med classic understell veier omtrent det samme som brio med lufthjul. Synes den er god å håndtere og ikke så stiv som emmaljunga med sportsunderstell.

I tillegg til emmaljunga med classic understell har jeg mountain buggy som jeg bruker innimellom. Den blir nok brukt mer og mer når jenta blir større, men nå liker jeg best se henne mot meg (9mnd) :)

Skrevet

Hei

Jeg er skikkelig vognfersking, har kjøpt vogn til jenta som kommer i juli. Noen tips jeg har fått fra mer erfarne venner:

- tenk på hvordan du kommer til å bruke vogna. En som bor midt i en by med bare asfaltveier rundt seg har sikkert andre behov enn en som bor mer avsides til.

- en absolutt fordel å kunne ha barnet vedt mot seg også i sittedelen. Noen barn begynner å bruke sittedelen allerede rundt 6 mnd alder, og trenger fortsatt den tryggheten det er ved å kunne se foreldrene

- trehjulinger kan være enklere å styre i mange tilfeller, men kan føles vinglete hvis man skal mye av og på buss/trikk

- små hjul kan være irriterende på snø- og slapseføre

- mye fjæring kan være behagelig for å vugge ungen i søvn i vogna, men kan også være irriterende når man triller. Det her er nok en smakssak.

Vi har endt opp med Emmaljunga City Cross. Stabil og fin firehjuling, uten at den er stor og tung. Barnet kan vendes begge veier i både bag og sittevogn. Toppscore på sikkerhet. Har bare hørt positivt om den fra andre:-)

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...