Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale et alternativ til sinksalve? Kjæresten er allergisk mot sink, så da kan vi jo ikke bruke det. Men har hørt at sinksalve nærmest er et must. Er det noe annet som kan være tilnærmet like bra?

Skrevet

vi brker inotyol.. det er det beste for små barneromper :)

Skrevet

Potetmel har jeg hørt er veldig effektivt, men jeg aner ikke! Synes det hørtes litt rart ut :/ Men har lest det her på forumet ihvertfall tre ganger.

Er det ikke noen salver som ikke inneholder sink? Du kan jo høre på apoteket om de har noe :)

Skrevet

Jeg har aldri brukt sinksalve, men mulig Weledas ringblomstsalve (som jeg har brukt) inneholder litt sink? Uansett kan man i min erfaring unngå det meste av salvebruk ved å bytte bleie ofte, bare bruke vann og lufte stump mest mulig:)

Skrevet

Inotyol inneholder tjære, og bør derfor ikke brukes daglig- kun ved kraftig sårhet der ingenting annet hjelper.

Jeg hadde nok hørt på apoteket om de kunne anbefale en lignende barriere-salve som sinksalve, bare uten sink.. Vet ikke om det finnes, men verdt forsøket ihvertfall. Mange bruker også A-creme, men ikke brukt denne salven selv, så effekten er jeg usikker på=)

Skrevet

Takk for tips! Inotyol inneholder visst sink. Men jeg kan prøve ut den ringblomstsalven fra Weleda om vi skulle få behov for salve! Tror jeg har bestilt en prøvepakke med Weledaprodukter faktisk, så kanskje den er med der også:)

Skrevet

Sinksalve er absolutt ikke noe must.

Har weleda sin krem og er ikke stor fornøyd med den heller...

Er vi såre i rompa her går det i vannvask, lufttørk og potetmel!

Og hun har så å si ALDRI vært sår i rompa si, og de gangene som jeg kan telle på hånda (16mnd nå) har potetmel gjort susen over natta. I verstefall har vi vasket rent med vann i springen, latt det tørke helt, smurt med babyolje, latt det trekke inn og så potetmel.

Sår hud har det alltid best tørt og rent.

De små bæsjer utrolig mye, men morsmelkbæsjen er ikke så "sur". Å smøre huden med litt olje så det ikke fester seg så godt, og å skifte bleie ofte er et bedre triks enn å dekke huden med tykk salve.

Skrevet

På apoteket har de noe som heter barriere-krem fra Tena-lady. Den brukes på sykehjem etc, men også for de som ikke tåler sink:) Den er super:)

Skrevet

vi bruker en salve fra apoteket som heter baby talc salve fra merket ACO. kjempefin til såre rumper. den er også ufarlig å spise dersom det skulle være av interesse;) hehe.. (står på tuben..)

Skrevet

Mildison er helt fantastisk :D Vet ikke helt om det skrives sånn, men der skal bare ett tynt lag på barnerumpen, i stedet for å måtte smøre tjukke lag på hele rumpen! jeg er oppvokst med det :) Funker som bare det ;)

Skrevet

Potetmel funker knall:-) Jeg bruker ikke salve så ofte heller...

Honning skulle visstnok funke også, men det vet jeg ikke:-)

Skrevet

V har aldri hatt sinksalve i hus, bruker talcsalve..

Skrevet

potetmel funker som bare det... :)

A-creme er også fint å bruke.

Skrevet

Hei, nå har jeg vært så heldig at jentungen nesten aldri har hatt sår rumpe. De gangene det har vært var i forbindelse da tennene meldte sin ankomst. Jeg har smurt på litt babyolje fra dr.greve, eller bada ho i oljebad. Etterpå lufttørret så smurt på Sebamed Stellekrem, denne er uten zink.

Jeg ville IKKE brukt mildison lipid krem på stumpen. dette er en kortisonkrem og man skal være forsiktig å få det på slimhinner. Kortison til barn kan i væstefall gi forstyrrelser i binyrebarken som er produsent for viktige hormoner.

Skulle det nå være sånn at babyen får veldig sår rumpe ville jeg vurdert å smøre med zinksalve siden den har en god sårhelende effekt, så får heller du smøre de få gangene det skulle være behov.

Skrevet

Vi e veldig fornøyd med barnesalva som vi kjøpe gjennom lykkeligsomliten.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...