Gå til innhold

Barn med høy fødselsvekt- når prøvde dere velling for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

og når prøvde dere grøt?

Skrevet

Startet såvidt rundt 4 mnd da knerten plutselig ville ha pupp omtrent hver time om natta. (Det pågikk et par uker, så var ikke økedøgn.) Hadde tenkt å fullamme til 6 mnd, men... Han var forresten 4140 g ved fødselen, 8 kg ved 3 mnd.

Skrevet

4,1 kg ved fødsel. Har aldri gitt velling. Begynte med grøt ved 4 mnd.

Skrevet

Den største var 4,4 ved fødsel. Aldri gitt velling. Begynte med introduksjon av grøt ved 5 mnd.

Skrevet

4430 ved fødsel og gav aldri velling. Men startet også ved grøt ved 5 mnd. Noen små smaksprøver litt før kanskje. Ammen også ofte, stort sett hver annen time døgnet rundt.

Skrevet

Ser jeg var litt uklar (leste ikke spørsmålet godt nok...). Det var grøt jeg også ga. De aller første gangene litt tynnere (altså velling?), men gikk fort over til vanlig grøt-konsistens.

Skrevet

fødselsvekt: 5150 gram..

jenta er nå 6 mnd og vi skal så smått begynne med tynn grøt/velling denne uken..

Skrevet

Aldri gitt velling til noen av mine. De var 3900g, 4070g, 4440g og 4210g ved fødsel. Han som var 3900g ble veldig fort veldig stor og lå seg øverst eller over hele kurven, mens de andre tre gikk nedover til gjennomsnitts-størrelse i løpet av første 6-8 mnd i sitt liv. De begynte med grøt (som første faste føde) når de var 4,5 mnd, 6 mnd, 4 mnd og 5 mnd.

Skrevet

Storebror var 4240g da han ble født. Han fortsatte og vokse fort og mye, så da han var 4 mnd begynte vi sånn smått og introdusere grøt.

Skrevet

Lillemor var 4,6, og da hun var drøye tre måneder, begynte hun å sove dårligere om nettene. Avtalte med helsesøster at jeg skulle ta et par t-skjeer med grøtpulver i flaska om kvelden (brukte maisgrøten som blandes med me eller mme). Grøt med t-skje begynte jeg å gi henne da hun var fire måneder. Helsesøster her mente det var bedre med litt grøtpulver i melka enn å gi velling. Hvrfor, vet jeg ikke.

Skrevet

4,1 ved fødsel, begynte med grøt ved 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...