Gå til innhold

Kaldt vann fra springen. Når ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gir vann, gir dere kaldt vann rett fra springen? Når kan man begynne med det? Jeg har hittil kokt vann og avkjølt før jeg gir lillegutt. Nå er han blitt hele 7,5 mnd og jeg tenker at man kanskje ikke behøver å koke drikkevannet lenger? Har ved et par anledninger blandet kokevannet til grøt med kaldt vann fra springen for å få riktig temperatur når jeg ikke har hatt "tid" til å vente til det avkjøler seg selv. Så går ut fra at man da også kan gi han drikke rett fra springen..? Vi er tilknyttet offentlig vannverk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du tapper det iskladt og er fra et offentlig vannverk kan du gi vann fra springen når di små starter med annen mat enn MM/MME. Drikkevann likeså.

Skrevet

Jeg har to sommerbarn, som begge har fått vann fra spring eller kjøpevann fra de har vært ca 1 mnd.

Skrevet

Man hører jo så mye rart.. da jeg var på 2 mnd gruppe på hs var det noen som spurte om dette. der sa de at man kan gi vann fra springen fra de er noen uker gamle (sikkert greit å vente hvis man har barn som er ekstra sårbare da). fra 2 mnd er det i hvert fall ok å gi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...