Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til Kreta i mai, og lurer på om det er noen som har anbefalinger ift hva man bør ha med seg? Er det f.eks noen medisiner man bør tenke på å ha med seg mtp evt magevirus e.l? Tar imot tips med stor takk :) (Er i uke 21 når vi reiser)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satser alltid på hygiene og forebygging heller enn medisiner - det meste av medisiner er rimelig nytteløst mot magesjau, særlig når man er gravid, så les deg opp på forholdsregler i stedet. Hva man bør spise og ikke betyr veldig, veldig mye, en omgang matforgiftning kan være helt forferdelig både for gravidmamma og fosteret, og den lille er jo enda veldig sårbar for slikt. Håndsprit/desinfiserende servietter er fantastisk - man kommer utrolig langt med å være helt hysterisk renslig:)

Skrevet

Skal til Kreta i begynnelsen av juni og fortalte det på svangerskapskontroll, og fikk beskjed om å ta toxosplasmosetest(blodprøve hos legen) før ferien og tre uker etter hjemkomst. Og ellers passe godt på i fht mat, drikke og håndhygiene.

Skrevet

Tror egentlig ikke det er farlig å dra til Hellas.. Vi har reist masse til syden, og har aldri blitt dårlige der.. Da er det mange hakk verre med Tyrkia og Afrika.. Dit ville jeg ALDRI dratt som gravid.. ei heller med små små barn..

Skrevet

Ad. Toksoplasmose: Ligg unna katter (dessverre, jeg er katteelsker og synes dette er litt vanskelig, menmen). Kreta kryr av katter og det er de som er bærere av parasitten. Smitter lett over på grønnsaker og kjøtt så vær nøye og be om gjennomstekt kjøtt og i alle fall unngå oppskjært frukt som selges på stranda (akkurat DET er et godt tips å unngå uansett gravid eller ikke, hisen matforgifta -07, hehe).

Jeg er supermisunnelig på turen din, når man er gravid blir man visst fortere brun også! Kos deg masse i solen der nede!

Skrevet

Takk for mange gode tips fra dere! Blir deilig å komme seg unna til sol og varme!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...