Atti78 Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Hei, er nå 19+5, er førstegangs, kjenner ikke spark enda. Er det vanlig? Jeg synes av og til jeg kjenner "bevegelser", men vet ikke om det er babyen eller luft!? Gleder meg så til å kjenne spark! Synes også størrelsen på magen min varierer fra dag til dag - er dette også vanlig?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 helt normalt.. sies at noen ikke kjenner noe før i uke 28.... men de fleste begynner og kjenne noe i uke 22-24ca.. er selv førstegangs og jeg kjente spark i uke 17..jm mi sa det var veldig skjelden på en førstegangs gravid..
Atti78 Skrevet 9. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2010 Takk for svar! Skal til UL på onsdag - blir kjempespennende!
mandalay Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Jeg er 17+4, førstegangs og har ikke kjent spark foreløpig. Men jeg kjenner av og til litt kilingi magen som jeg tipper er babyen. Dette har jeg kjent i 2-3 uker, men det kommer ikke hver dag. Deler også det du sier iforhold til magen. Noen dager føler jeg at den er kjempestor, mens andre dager (som i dag), føler jeg at den plutselig er mindre... På kvelden er den ofte ganke stor, mens om morgenen er den mye mindre. Men dette er jo normalt fordi man er mer oppblåst om kvelden. Vil ha en fast og fin mage som ikke endrer størrelse:-) Og masse spark!
Atti78 Skrevet 9. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2010 "Bevegelsene" jeg kjenner er nesten som kiling, ja! Har hørt at det kanskje kan være at babyen hikker?! Vil også ha stor, fast mage og masse spark:) Trodde jeg kjente spark for vel en uke siden - lå på siden og kjente et lite dunk i siden. Jeg trykket litt tilbake og da kom det enda et dunk... Har ikke kjent noe slikt etterpå, så tenkte at det kanskje ikke var babyen allikevel?
lykkelig med2 gutter Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Enig m alle her! Det er veldig vanlig å ha sånn som du, Men: det du kjenner er sannsynligvis babyen, bare at du ikke inser det ennå! Vi flergangsfødende er mer kjent med følelsene, og kjenner de igjen derfor tidligere enn dere Nyt de få du kjenner, det kommer en dag der du nermest banner når barnet sparker "hull" i magen din! hehe.. moro er det uanset.
Atti78 Skrevet 9. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2010 Hehe, det var det partneren min sa også Tusen takk for alle svar, ble mer beroliget nå og gleder meg til UL på onsdag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå