Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #1 Del Skrevet 9. april 2010 Da har jeg født for andre gang og er temmelig fornøyd med forløpet denne gangen. Som første gang gikk det fort. Fra jeg våknet og vannet gikk til hun var ute tok det 4 1/2 time:) Av disse timene var det kun 1 1/2 som var intenst vonde. Jeg hadde en rolig start med korte, helt greie rier eksakt hvert 4. minutt. Da vi kom inn på sykehuset kom riene mindre hyppig en stund før de tok seg opp i intensitet. Første kontroll viste 2-3 cm åpning. Hadde gode pauser mellom hver ri. Rakk å snakke med mannen og jordmor til og med. Hadde bare 3 rier på 10 min gjennom hele fødselen. Forrige fødsel ble indusert, riene kom forferdelig tett, 5-6 rier på 10 min, og det var ingen tid til å hente seg inn i mellom. Fra 3 til 10 cm tok det 1,5 timer.I tillegg var fosterlyden veldig dårlig og jeg fikk aldri pressrier til tross for sterk trykketrang fra 5 cm. Fødselen endte i tangforløsning da de var redde for babyen på slutten. Jeg hadde også denne gangen intens trykketrang på toppen av hver ri, men heldigvis forsvant ikke riene ved 10 cm og jeg presset i ca 15-20 min. Fikk bare et par medium rifter som måtte sys. Rakk selvfølgelig ikke å få noe smertestillende denne gangen heller, men det gjorde ikke noe. Fødselen var ukomplisert og "rolig" selv om det gikk fort og jeg følte jeg hadde bra kontroll hele veien. Jeg skjønte selv at det ville gå fort, og ble ikke så skremt av smertene som jeg gjorde sist. Ønsker med dette å si til alle dere som opplevde første fødsel som skremmende at det mest sannsynlig vil gå lettere med nr.2. Mye ligger i at vi kjenner kroppen vår bedre og dermed er tryggere på hele opplevelsen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141700483-f%C3%B8dsel-nummer-2-ble-noe-helt-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #2 Del Skrevet 28. mai 2010 Tusen takk . Eg sette min lit til at den andre verte lettare då den fyrste i grunn sku skremt meg frå nokon gong og ha sex att. Høyre dei seie den andre er oftast den lettaste Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141700483-f%C3%B8dsel-nummer-2-ble-noe-helt-annet/#findComment-141909742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #3 Del Skrevet 5. juli 2010 signerer denne;) sjølv om ungen var nesten 2 kg tyngre og 6 cm lengre en første mann så merket eg ikkje noko til dette,da eg følte meg så trygg på det som skulle komme under fødselen. det er ein heilt anna opplevelse.tilog med mannen min var mykje rolegare.han åt skiver nett før pressriene begynte. fødselen varte i 3 t.-begynte med vanavgang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141700483-f%C3%B8dsel-nummer-2-ble-noe-helt-annet/#findComment-142060260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå