Gå til innhold

Dere som gir juice i koppen/flaska til babyen - hvorfor det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Signerer deg på alt du sier JuninurketMitt. Reagerer også på at noen begynner å dra sammenligninger med sjokolade og saft. Det er vel veldig forskjellige ting. Juice er laget kun av frukt, ikke noe tilsatt hverken søtt eller annet. Mens sjokolade og saft er fullt av raffinert sukker. Dere må gjerne la være å gi deres barn juice, er jo ikke noen grunn til å måtte gi juice. Men å bli sjokkert over at andre barn får litt utvannet juice er jo litt overdrevet synes jeg. Om jeg hadde sittet og pælmet cola i ungen hadde jeg skjønt det. Men juice liksom. Jeg har til og med blitt fortalt at juice er sunt, men det var kanskje feil det? Snakker selvfølgelig om litt juice og ikke ofte pga tenner. Og pusser selvfølgelig tennene.

Hva med å gi minsten en eplebit da? Her er jo også fruktsukker og masse syre. Eller fruktmos? Da får de jo også smaken på søtt.

Og jeg er heller ingen kranglefant. Bare skjønner ikke det her og litt overrasket over hvor sterke motforestillinger enkelte i denne tråden har mot at enkelte gir baby litt juice. Men kanskje noe jeg har gått glipp av. Dere må gjerne opplyse meg om jeg så har.

Her har heller ikke hs sagt noe om å unngå juice til knerten. Hun sa derimot at han kunne smake på så og si alt nå. Bare unngå honning, rødbeter, kumelk og minst mulig salt og sukker (altså ikke tilsette dette selv og bruke mat som har ingen eller lite tilsatt salt og sukker).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på de to over her...

At noen velger å gi juice og noen ikke må vel være helt i orden?! Vi er da faktsik forskjellige! Det er ikke snakk om verken snop, brus, saft eller noe slikt. Litt FRUKTjuice faktisk!!!

Hs hos oss har sagt at friskpresset juice eller fruktjuice øker jernopptaket til barna, det må da være en bra ting?! Nei, la oss bekymre oss for ting som virkelig betyr noe... dette blir litt drøyt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...