Gå til innhold

ang ryggplager:/

★tøysekroppen&prinsene★

Anbefalte innlegg

har hatt en følelse av å være "trøtt" /stiv korsryggen siden rugetiden..men nå er ddet vondt og nesten litt vanskelig å rette seg helt ut etter å ha sittet en stund og skal til stående stilling....går bar når jeg først er oppe....og har fått rettet meg ut

også blir jeg utrolig fort trøtt og "stiv" i ryggen når jeg går mye.eks å shopping eller leignende...da må jeg bøye meg heelt ned for å strekke ut ryggen.....har dette med graviditeten å gjøre eller har jeg barer en kranglete rygg????:( det stikker/"dunker" i skambenet også nå den siste uken...litt små vondt..som tannverk på en måte?

syns ikke det høres ut som bekkenløsninge heller i grunnen så blir jo litt bekymret for at dette er kommet for å bli:´(

Fortsetter under...

Jeg kan bli litt støl i ryggen og sidene hvis jeg går mye...men ellers lite vondt...skulle ønske jeg kjente mer egentlig...kan være litt støl i fronten av og til og...lett trykk inni der...noen dager kjenner jeg at livmora er stor...særlig når jeg går i trapper...andre dager kjenner jeg ikke så mye...

er nok veldig rolig for tiden...

har hatt litt murring men veldig lite...hadde mer spreng sist synes jeg men tror det kom fra uke 10 -11...

Ellers kjenner jeg fint lite..

puppene normale om morgenen, men blir større og tyngre utover dagen

kvalm til og fra...ofte etter middag og rundt fire - åtte

noen dager trøtt

sover litt urolig

gul utflod

ja...som før egentlig...ble litt stressa etter jeg leste det om uke 8...og at hjertebank etter det er best....huff...

ja ja...10 uker i dag - får kanksje prøve en UL igjen snart? Om jeg tørr...

:-)

hei:)

du følger virkelig med symptonene dine du hehehehe:)) orker ikke det heller mer jeg men merker at puppene er tilbake,hodepine om kvelden og ofte sulten...dette med rygge har pågått en stund men blir verre....

alt er i skjønneste orden min venn så få deg en ul å se på vidunderet i magen din som turner rundt!!:D DU TØRR!;)

det med hjertebanke etter uke 8 har jeg aldri hørt....?:) jeg har vært "plaget" med det siden rugedagene jeg da.....så tror nok det også er veldig individulet og kommer og går hele svangerskapet...:)

gleder meg til du har vært på ul;)))

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Kan være en reaksjon på så mangt, men det er ikke uvanlig å bli mere sliten i ryggen, i alle fall ikke for meg :P

Anbefaler deg å få litt behandling. Selv går jeg til naprapat hver 14 dag for å holde ryggen i sjakk. Jeg fikk jo isjasjplager veldig tidlig og dette klarer jeg å holde i sjakk nå som jeg er sykmeldt og får behandling. Sliter litt med bekkenplager da, men dette holder også naprapaten i sjakk. Hadde jeg ikke gått til han og vært litt bevisst på kroppsholdningen, hvordan jeg står, går og sitter hadde det nok vært veldig mye verre :P

jeg begynte sånn som det der tøysekroppen, og sitter nå med en type bekkenløsning i bakre del....dvs bekkenløsningen sitter i halebeinet mitt så jeg får ikke sitte*mumle*

så eneste jeg kan si deg er at, ta det til etterretning og hør på kroppen min, ta det med ro når den sier det osv...jeg gjorde ikke det=(

Annonse

Uke 8 er en skummel uke fordi det skjer en del endringer med fosteret...går fra plommesekk til morkake???

Så selv om man har sett hjerte slå i uke 7, er 8 den skumle uken for de små..hadde selv en MA som skjedde på den måten...så hjerte i uke 7 og så stoppet alt ca uke 8...oppdaget det to tre uker etterpå... :-(

Derfor litt skummelt med uke 8...

du er gravid enda nurket....tøysejenten.......:D

når har du time til ul? du trenger den timen snart føler jeg....vet du er redd og det er jeg også selv om jeg har sett lille turnekongen for noen dager siden bare...men det føles som en evighet siden nå......

vi kommer nok til å ha det sånn en stund vi to...uansett hvilke uke man er i....var det 7+noe du var på ul sist?

det er jo det jeg mener med uke 8 i så fall ang det med morkake og sånn;) uansett uke 7 eller uke 8....alt er bra i magen din det føler jeg på meg og du har hatt mere symptomer enn m eg hele veien pluss at jeg har blødd alle regnbuensfarger!;)

dette går bra kjære nurket venn:)

stjernoye: jeg skal ta dette til etterrettning og ta dte opp med jordmor 4mai:) da får vi vel høre hjertelyden sant? akkurat 14 uker den dagen...

herregud....14 uker...hmm....jaja..nå skal vi bare spise litt så pakker vi sekken og tar en luftetur på fløyen i det nyyydelige vår været som er i bergen idag:)))))

slår meg sammen med tøysekroppen her nurket, du er nok veldig gravid du=) men kan du ikke få en ul tidligere da? urk kjenner angsten og er veldig glad for at jeg fikk den oppfølgingen jeg fikk i 1. tri....sitter med angst enda og jeg kjenner stortsett liv hver dag....er fælty når man går igjennom så mye fo rå bli gravid og ikke kunne glede seg ordentlig heller når man først blir gravid=(

hmm tøysekroppen, det kommer annpå jordmoren, har hørt at mange ikke får høre før en god del seinere kan man si....men ser jo ikke noe probl med at hu prøver=) bare det ikke blir verre om hu ikke finner hjertelyden=( det var jo det som skjedde meg=(

ja tenk på det med ryggen, for jeg begynte med murring og ble stiv og støl og utrolig sliten......burde tatt tegna før men hvordan vite sånt?=S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...