maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Lille snuppa mi på snart 4,5 mnd har begynt å bli litt misfornøyd med mengden mat hun får tilbydt på kveldene..Før har dette aldri vært noe problem, spiste en pupp nede i stua, så en pupp i senga før hun la seg. Nå derimot sluker hun begge to og virker fremdeles sulten. Ligger bare å roper til puppen, suger litt, roper igjen osv.. Har de siste dagene ammet veldig ofte for å prøve å øke produksjonen, men ser ikke ut til at det nytter noe særlig når vi kommer til kvelden. Hun tar ikke flaske, og mating med kopp blir bare søl, er kun pupp som gjelder. Så nytter ikke å pumpe tidligere på dagen og gi på flaske på kvelden heller. Har mm i fryseren også, men der gjelder jo det samme.. Er ei veldig aktiv jente, kravler rundt på gulvet og er mye i bevegelse, kanskje hun trenger mer mat enn hva jeg kan tilby akkurat nå?? Ligger på normalen høyde og vektmessig, for tre uker siden var hun nærmere 6,3 kg og 63,5 cm lang. Ble født 14 dager over termin, så etter termin er hun nærmere 5 mnd nå (vet ikke om det har så mye å si men..) Har egentlig ikke så veldig lyst å begynne med grøt ennå, men er så fortvilende disse kveldene når jeg føler at hun ikke får nok..
tappancs Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Jeg tipper at hs ville rådet deg å avvente litegrann med økedager så prøve siden anbefalingen er at man gir mm i første 6 måneden. Det er du som er moren, det er bare du som kjenner barnet ditt og dets behov. Føler du at du vil gjerne prøve grøt, så er det ingenting i veien. Du kan prøve feks hirsegrøt med mm, det har vi gjort i huset, og den er veldig mild. (Vi begynte ikke med grøt først men mos, og selvsagt ikke hørt med hs, men hs mente det var greit også ). Er du i tvil og vil gjerne høre med hs, så gjør det. Det kommer an på hvor selvsikker du er i morsrollen.Føles det bedre å få støtte fra hu, så bør du gjøre det.
Kortslutning Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Jeg begynte med grøt og fruktmos til jenta når hun var litt over 4 mnd. Nå er hun flaskebarn, og jeg måtte begynne med grøt siden hun begynte å spise pver 1 liter mme om dagen. Jeg spurte ikke helsestasjonen, og nevnte heller ikke noe til de når jeg var i vei på 5 mnd-kontroll. Jeg synes ikke helsestasjonen min har noe med når jeg begynner med grøt, og hvis jeg hadde spurt hadde de bare sagt at jeg burde vente(Hun jeg har som helsesøster er veldig "streng") Synes du at hun virker sulten, og hun legger bra på seg, så ser jeg ikke noe galt i at du begynner med grøt. De trenger jo mer mat når de blir mer aktive. Men føler du deg usikker så er det bare å snakke litt med helsestasjonen. Det kan jo være du får noen andre lure tips der. Lykke til:)
Lillemor + bittelillemor Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Jeg hadde det akkurat på samme måte, vesla var skrubbsulten i maaaaaange dager, dvs var ikke bare en liten økedag liksom, Vesla ca 4,5 mnd. Så da begynte jeg å gi henne litt smaksprøver på grøt, tenkte jo at det uansett kan være greit å bruke tid til å venne henne til grøt til hun blir seks måneder. Har holdt på en uke nå, og hun elsker det!! Begynte med to-tre teskjeer, og har økt med en liten teskje per dag. er nok snart oppe i full porsjon tror jeg. har i tillegg gitt litt sviskemos, hun ble bittelitt forstoppet de første par dagene. Tror ikke det kan skade deg å prøve å gi litt smaksprøve ihvertfall og se hva den lille synes om det Tipper hun er helt klar jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå