Gå til innhold

Bekkenplager uke 9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr to og har allerede begynt å få problemer med bekkenet. Vondt i korsrygg, og nedover i lårene, på innsiden og fremsiden. Etter en slitsom dag på jobb igår, med mye ståing og gåing hadde jeg rett og slett gangproblemer på ettermiddagen! Er det mulig å få problemer så tidlig?

Hadde BL sist, og var sykmeldt fra uke 25, med fysio trening.

Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Er i uke 10 nå jeg. Og har slitt en del med bekkenet i det siste. Og det er ALTFOR tidlig synes jeg....! Jobber i barnehage, så dagene blir tunge ja... Har ordenet med rekvisisjon fra legen, så jeg kan begynne med fysio behandlig i varmebasseng. Håper jeg kommer inn snart! hadde også BL sist, og var sykmeldt fra uke 20.

Så ja, det mulig å bli plaget så tidlig.. :-(

Uansett. Lykke til videre :-)

Skrevet

Her kom det i uke 7... Hadde det mot slutten av forrige svangerskap, men ikke alvorlig. Liker ikke at det kommer så tidlig!!!

Skrevet

Ja det kan være normalt å få plager fra bekkenet tidlig. Årsaken kan være hormonelt. Dette kan gå over, men noen, dessverre, kan ha dette under hele svangerskapet. Bassengtrening kan være fint for å lindre plagene. Plagene er hos noen svake, men noen kan ha det veldig smertefullt. Det er jo mye som skjer i kroppen tidlig og ting skal jo utvide seg og kroppen setter fort i gang m dette.

Håper dere ikke blir for plaget og at dere klarer å holde det i sjakk. slitsomt å gå slik og man blir jo ikke akkurat lettere på tåa utover:-D

God bedring og lykke til videre

Skrevet

Man kan også få noe som heter bekkenlåsning under svangerskapet. Dette er ofte lettere å behandle enn selve bekkenløsningen siden bekkenløsningen er hormonell og leddbåndene generelt i kroppen blir noe løsere under svangerskapet. Ved en bekkenlåsning skjer det en låsning i ett eller begge bekkenledd som evt kan manipuleres opp av kiropraktor eller manuell terapeut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...