Gå til innhold

Det er mulig å vinne saker mot barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnevernet har faktisk ikke lov å gjøre for omfattende undersøkelser av deg og dine uten bevis. Stå opp for deg selv og dine. Leste for ikke lenge siden om en kvinne her inne som opplevde marerittet at barnevernet trodde dattern hennes ble utsatt for incest. Jenta måtte igjennom flere gynekologiske undersøkelser og samtaler med psykolog. Etter et helt år med undersøkelser og hjelpetiltak ble saken henlagt. Tenk på hvor mye den lille jenta har måttet lide fordi noen har hoppet til konklusjoner. Nei, et søksmål kan virkelig være tingen.

http://www.sfm.no/Arkiv-2010/Art-Mar-2010/100310.Kostbar_barnevernslogn.htm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdt å merke seg for alle dibbere som hyler ingen røyk uten ild.

• 4 uker senere...
Skrevet

..og det er mange slike saker der foreldrene har vunnet. Blant annet Adele saken (grotelsk) der mor vant i Strasbourg, men fikk ikke tilbake dattern sin alikevel pga staten norge som hadde trenert ut tiden slik at barne ikke lenger kjente mor. Et barn ble fra røvet sin familie. Det er svært alvorlig.

Skrevet

Det er dessverre ikke mange som vinner over bv i fylkesnemda (10%), men du har mye større sjans for å bli hørt i tingretten.(40%) Lykke til.

Skrevet

Det er i allefall kjempeviktig at man rådfører seg med advokat og ikke kjærringene her inne når det er noe så verdifullt som barna dine.

Skrevet

Ja, det beste hadde vel vært å avskaffa hele barnevernet...

Skrevet

Ja.Hvorfor ikke 0003, det finnes mange alternativer til barnevernet. De fleste land har ikke et barnevern slik vi har og i flere land har barn større rettsikkerhet en i norge f.eks. USA. Barn bør også ha krav på en bistandsadvokat.

Skrevet

Det er flere barn som utsettes for alvorlig omsorgssvikt i USA enn i norge, og terkselen for at barnevernet griper inn er langt høyere også. Rettsikkerheten for barn i Norge er alt for dårlig, det er jeg helt enig i. Derfor vinner også så pass mange foreldre fram i Lagmannsretten også... Den tapende part er som regel ikke barnevernet, men barna som må tilbake til foreldre som av ulike grunner ikke greier gi dem den omsorg de trenger.

Skrevet

Retten krever beviser, det gjør ikke barnevernet. Nok at et par damer synser på kontoret at et barn er utsatt for alvorlig omsorgssvikt. Hva de legger i det kan være ganske vakt. Les §4.12 du vil bli sjokkert over den generelle formuleringen. Flott at vi har et rettsapparat som overprøver BV.

Skrevet

Da vil jeg anbefale deg å lese rundskrivene samt veiledere. "Nok at et par damer synser".. Ja det er slik det fungerer - virkelig.

Jeg har lest og selv skrevet FN- saker... Og jeg kan love deg at den blekka ikke baserer seg på synsing fra et par damer i barnevernet. Usaklig..

Skrevet

Hvis du ref. til Adele saken er du på jordet. Hun vant og det å fortsette å trekke henne i tvil er å sverte henne og hennes familie.

Skrevet

Jeg refererer til egen arbeidserfaring i barnevernet. Kjenner ikke til Adelesaken. 00:53...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...