....().... Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Dere som pumper, hvor mye klarer dere å pumpe fra en pupp? Jeg har elendig melkeproduksjon, og lillemann blir ikke fornøyd. Har måttet krype til korset og gi ham tillegg, men vil jo gjerne gjøre et hederlig forsøk på å få opp produksjonen, og pumper så mye jeg klarer. Pumper etter at han har sovnet fra den ene puppen, og gir den andre som siste måltid før natten når jeg legger meg. Får ut bare 30 ml. Det er jo sent på kvelden, og vet at det er minst melk på kveldstid, men er produksjonen så dårlig, er det ikke rart han er sulten dagen lang stakkar. Han er bare 3 uker gammel. Hadde også samme problem med første barn. Tips og erfaring tas imot med stor takk.
Elinlita Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 For at pumping skal være effektivt er det viktig at det gjøres flere ganger om dagen, eller så vil denne pumpingen på kvelden bare bli som et ekstra måltid. Sett av to-tre dager til økedager. Legg babyen til puppen ved to-tre timers mellomrom og pump deg et kvarter etter du har ammet. Husk å spise godt, fem-seks ganger om dagen og drikke 4 liter vann. Å
Propellll ♥ Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Jeg pumpet meg tidligere da lillegutt ikke ville ta pupp. Jeg pumpet hver tredje time i flere uker men jeg fikk aldri nok melk. På det meste fikk jeg 45 ml tilsammen på begge puppene. Har egentlig ikke så mange tips, men ikke stress så mye med det. Da kommer det iallefall ikke melk.. Lykke til
tappancs Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Jeg pumpet hver tredje time døgnet rundt i første 8-9 ukene. Nattamming/pumping skal visst være veldig viktig. Så kan man pumpe hver 4-5 time. Jeg fullpumpet da, ammet ikke. Viktig også å spise og drikke masse, og helst ikke stresse. Uansett det finnes folk som ikke får nok melk uansett hva de gjør. La det ikke ødelegge starten, det er ikke verdt det
Overraskelsen Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 hvor ofte ammer du? Det er lurt å legge babyen til brystet så ofte som mulig. Oftere enn du tror. Ikke tenk på det som måltider når han er så liten, men prøv å la han ha "fri tilgang". Ikke vær redd for å la han bruke deg som smokk - egentlig er det jo ikke du som blir brukt som smokk, men smokken som blir brukt som pupp... Jeg fikk råd om å pumpe minst 6 ganger i døgnet da jeg drev med den galskapen der ;-) Hvor mye jeg fikk ut varierte veldig fra dag til dag. Noen ganger var det 40 ml fra begge puppene, andre ganger 120 ml. Ga alltid pupp først når han etterhvert fikk tak på det, så mm på flaske og så mme til slutt hvis han ikke var mett. I ettertid ser jeg at jeg nok "overforet" han litt. Var så redd for at han ikke skulle få nok! Les om for lite melk hos ammehjelpen: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=25 hvis ikke du allerede har gjort det, da... Håper du får det til! Masse lykke til!
....().... Skrevet 9. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2010 Takk for fine svar. Han har fri tilgang til puppen, men blir ofte sint og frustrert når han ligger og suger. Han har problemer med å finne ro, og sovner ikke skikkelig på dagtid selv om han er trøtt. På natta har vi ingen problemer. Da sover han rolig og godt, får pupp ca hver 3. time og er tydeligvis fornøyd. Han skriker en del på dagtid og hiver seg over alt som kommer i nærheten av ansiktet sitt. sutter seg fast i klær og armer:) Jeg mener han er sulten. Må til slutt sies at han legger godt på seg selv om han ikke virker fornøyd med serveringen.
Nikki 75 Skrevet 9. april 2010 #7 Skrevet 9. april 2010 Jeg har det på samme måte, bizarro... Så har ikke noen råd å komme med, men vier nå flere i samme båt. Selv om hos oss så sover han om dagen, og er våken om natten....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå