♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Hva gir dere? Hører noen sier man ikke skal gi melk til grøt. Det har jeg ikke hørt før jeg leste det her i dag. Min sønn vil ikke ha drikke under eller etter at han har spist grøt, derfor gir jeg han melk før grøt. Syns det er vanskelig å vite hvor mye han kan drikke, slik at han ikke drikker seg mett før grøt..... Vil gjerne høre deres erfaringer.
sjøsamen Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Har aldri hørt om at man ikke skal gi melk.... hmmm.... men vi gir litt forskjellig, som oftest blir det melk da. Gir det under og etter grøt.
Propellll ♥ Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Jeg gir melk etter grøt. Spiser nesten en full porsjon grøt og drikker gjerne 120 ml mme etterpå. Hs sa det var helt ok. Har så smått begynt å introdusere vann. Har tenkt at han etterhvert skal få drikke vann til middag og sånn. Han er snart 6 mnd.
tappancs Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Jeg gir ikke noe hverken før eller etter grøt. Det er massevis med væske i den. Prøvd før, men Småen vil ikke ha. Hun drikker veldig lite om dagen, men hs mener det er greit. Hun tisser massevis også, så det er ingenting å bekymre seg for. Småen går litt dårlig opp så hs frarådet oss å gi drikke først. Kumelk skal man ikke gi, mm eller mme er fint.
Mamma´n til lillemor Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Min snupp krever vann til maten sin. Hun er straks ni mnd, og i halv annen mnd har hun vært bestemt på at hun skal ha vann innimellom. Sutrer litt og strekker seg ofte mot flaska. Hvis jeg ikke tar hintet så nekter hun å åpne munnen for mer grøt før hun får noen slurker vann. Det er jenta som vet hva hun vil ha, ja :-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Jeg lager grøten av mme. Lager til en flaske med 210ml, og har ca 150ml i grøten. Under måltidet får hun vann ved behov, og etterpå får hun drikke opp resten på flasken (ikke alltid hun drikker opp). Når hun får middag eller fruktmåltidet så blir det mindre melk, Da lager jeg opp 170ml flaske, har ca 20 i maten, og tilbyr resten på flaske etterpå. Men da drikker hun bare litt som oftest. Så iløpet av dagen får hun ikke mere enn ca 500ml sammenlagt. Regner med melkemengden går ned etterhvert, den har gått gradvis ned etter vi begynte med fast føde snart 3 mnd siden. Babyen regulerer dette selv. Jeg har som du lurt veldig på dette., Vet ikke om vi gjør det riktig, skal spørre HS neste kontroll. Så jeg ble glad for å lese at der er flere som gir melk til grøten :-) Da er det vel ikke så feil liksom? hehe
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 11. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2010 Alle jeg kjenner som har hatt babyer har gitt de melk til grøten. Jeg kan da ikke tro at det er feil! Det er jo en her som sier at det må man ikke finne på å gi......... rart syns jeg. Men de jeg kjenner har hat babyer som drikker melk underveis i måltidet, det vil ikke han her ha. Må gi først, men usikker på hvor mye jeg skal gi han slik at han ikke er mett før han får grøten.
ifie Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Vi gir vann. Da storebror var baby lærte jeg at de skulle få pupp før grøt, siden morsmelken skulle være "hovedingrediensen" i måltidet. Etter en pupp var han mett og ville ikke ha grøt, så det måtte vi slutte med. Han fikk heller litt etterpå om han ønsket. Om gutten din ikke vil drikke under måltidet er ha vel ikke tørst da, og da trenger han ikke noe å drikke Det er melk i grøten, så om de ikke drikker melk til, vil de jo likevel ikke gå glipp av et melkemåltid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå