Gå til innhold

Et steg videre i utredningsfasen, kontrast ultralyden er unnagjort! (samme som på ass.befr.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til ul av livmor eg eggledere igår med kontrast. Undersøkelsen gikk greit, ingenting å grue seg til iallefall, men nå var mine eggledere åpne, slimhinnene var fine, men han fant noe i livmoren, litt usikker, men mulig en polypp, så fikk time til Hysteroskopi om tre uker. Det var dr Ekerhovd som utførte undersøkelsen, veldig flink, rolig, og forklarte godt hele veien, og tok samboeren med i hele opplegget, synes det er små ting, som betyr veldig mye. Blir spennende å se hva de finner om tre uker da, tenker jo en del på det. Han mente at det var nok en avgjørende faktor, at det som var inne i livmora, var årsaken til at vi ikke blir gravide., men vi får se da. Jeg er jo alltid pessimistisk, til det motsatte er bevist, men prøver jo virkelig å tenke positivt, man håper jo hele tiden.:). Regner med det er en del som har fått fjernet polypper, og er det mange som er blitt gravide etter å he fjernet dem? Noen som vil dele sin historie evt? Nå tar jeg utgangspunkt i at det var det han fant, men det var ikke sikkert det var det, ifølge han da. Ha en fin dag damer!

lindahat78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har, så vidt jeg vet, ikke hatt noen polypper i livmora, så det kan jeg ikke svare på. Derimot har jeg også tatt røntgen hsg etter at vi hadde strevd med å bli gravide i 2,5 år. Jeg gikk også på pergo. På røntgen såg de ikke noen problemer, men det har antagelig vært noe grums der, eller så kan en eller begge egglederne ha vært "klistra sammen" som hynekologen min sa. I hvert fall renska kontrastvæska litt opp, for vi ble gravid umiddelbart etter røntgen. Hurra! Nå er sønnen vår 20 mndr gammel, og vi har forsøkt på nr to like lenge... Jeg får visstnok ikke noen ny røntgen med det første, men pergo har jeg begynt på igjen nå... Håpe-håpe-håpe!

Ønsker deg lykke til med utredningen videre! Det er alltid håp! Det ser vi jo mange bevis på her inne, syns jeg. Tvi-tvi!!!!!

Skrevet

Heia!

Takk for svar:) og gratulerer så masse med gutten deres, så fantastisk! ja, jobbet på røngten selv en periode, da bl.annet med hsg undersøkelser, og vi informerte alltid pasientene om å dra hjem å prøve, for faktisk en stor prosentdel blir faktisk gravide etter en slik undersøkelse:) De har vel gått mer og mer bort fra HSG, men den er erstattet med en innvendig ultralyd undersøkelse med kontrast og saltvann, mer skånsom skal den være, det var denne jeg gjorde her om dagen. Ja, det blir nok skylt ut en del grums vil jeg tro, og fornyer slimproduksjonen inni der har jeg lest en plass, så forholdene er mer optimale for graviditet. Håper jo at det kan være nok for oss også. Jeg hadde jo egg så han, jeg var på dag 14 i syklusen da jeg tok undersøkelsen, og det løsnet nok ganske snart sa han. Er veldig spent på Hysteroskopien da.Fikk med meg bilde av livmora, han ville at jeg skulle ta det med meg, og den mørke flekken dekker store deler av livmora, så en blir jo litt stressa:) Men de fjerner det under operasjonen, uansett hva det måtte være, så jeg er jo i gode og trygge hender:) Men er dere uforklarlig barnløse, og normale prøver på deg og din mann? Hos oss er ellers alt normalt, vi trodde vel at det var min samboer som hadde kraftig nedsatt kvalitet, men den prøven for en drøy måned siden, var helt fin, og det er jo bra! jeg har normal syklus på 26-28 dager, eggløsning, normale hormonprøver og blodprøver, og jeg hadde vel ikke tenkt tanken på at det kunne være noe med meg nå, jeg har jo en sønn fra et tidligere forhold, men godt at en finner ut av ting, og kan ordne opp i det! Masse lykke til til dere!!:) det ordner seg nok denne gangen og skal du se, ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid:)

Skrevet

Uforklarlig og uforklarlig... jeg vet ikke, jeg. Mannen min sine prøver var fine. Jeg derimot er overvektig, og har hatt uregelmessig mens hele livet, så jeg ble som tenåring fortalt at "jeg kom til å få problemer med å få barn". Veldig hyggelig. Vel, det var jo sant. Men vi klarte det jo til slutt, så kanskje det kan skje igjen?

Ønsker dere lykke til videre!!

KLEM

Skrevet

Hei igjen!

Det er jo ikke akkurat oppmuntrende å få høre det fra du er en ung jente i utvikling nei, huff. Men kjære deg, dere har jo klart det før, og skulle det drøye veldig, ser jeg jo ikke helt hvorfor du ikke skulle evt fått en ny undersøkelse for å sjekke både eggledere,livmor og eggstokker. Ting kan jo endre seg over tid, tross alt.Jeg har stor tro på at dere vil klare det igjen. Åh, beundrer alle som prøver og sliter lenge, det tar mye energi, tålmodighet, tanker og følelser. Vi er vel ganske sterke vil jeg påstå, siden vi utsetter oss selv for alt dette!!:)

Masse lykke til til dere!

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...