Ronja&Odin Skrevet 8. april 2010 #1 Del Skrevet 8. april 2010 i full narkose.. har lest om det, og kan vist innvilges på visse vilkår. er livredd alt kommer til og gå til helvete denne gangen... sliter skikkelig med bekkenet og klarer nesten ikke og ligge rolig.. har så vondt i ryggen i tillegg... har hatt bekkenløsing lenge og klaarer ikke gå turer hver dag.. vet at vist man ikke går mye før fødsel er sjansen mye større for og revne.. hater nåler også så vil heller få en kanyle og det er den eneste sprøyta jeg opplever i våken tilstand en masse sprøyter og nåler fordi jeg har revna og må sy.. uff... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141698367-vurderer-og-s%C3%B8ke-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 9. april 2010 #2 Del Skrevet 9. april 2010 Det skal veldig mye til for å få innvilget et planlagt ks i full narkose. Du må ha veldig tungtveiende grunner for dette, da det innebærer mer risiko både for mor og barn enn spinal- eller epiduralbedøvelse. Du vil heller ikke få med deg selve fødselen, og du vil miste de første timene sammen med barnet ditt. Det er heller ikke sikkert bekkenløsning og tiden etter et keisersnitt er en god kombinasjon, etter ting jeg har hørt fra andre, men det vet jeg ikke så mye om personlig. Jeg vil anbefale deg å ta opp dette med gynekolog. Men hvis du hater nåler er keisersnitt virkelig en dårlig løsning! Du får venefloner i begge hender og du får innlagt kateter, og begge disse tingene gjøres nok mens du er våken (hvis du får innvilget narkose). Etter fødsel må du også få blodfortynnende sprøyter i flere dager. Hvis huden blir stiftet igjen, må disse fjernes etter en ukes tid. Hvis det er nåleskrekken som er hovedproblemet, bør du virkelig gå for vaginal fødsel!! Men igjen, ta opp dette med gynekolog ved sykehuset hvor du skal føde... Håper du finner en løsning som fungerer for deg, uansett hva den blir! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141698367-vurderer-og-s%C3%B8ke-keisersnitt/#findComment-141702786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Del Skrevet 12. april 2010 Hun over har helt rett. Jeg skal ha keisersnitt nummer 2 straks, og sprøyter er det virkelig mer enn nok av. Først er det blodprøver (1) dagen før, så er det veneflon (2&3), smertestillende før spinalen (4) og spinalen (5) på selve dagen, jeg skal i tillegg ha to ekstra stikk fordi sykehuset jeg føder på holder på med noe forskningsprosjekt, så er det fire stikk de neste dagene, for du må ha blodfortynnende hver dag. Dvs nesten ti sprøyter til sammen! Narkose får du ikke dersom det ikke er medisinsk grunn til det (at du ikke tåler spinalbedøvelse f.eks) da det øker sjansen for komplikasjoner for både mor og barn. Har aldri hørt at sjansen for å revne er større om man ikke går. Revning har så vidt jeg vet med tøyeligheten i vevet og gjøre samt hastigheten på fødsel. Det første kan du gjøre noe med selv, med å smøre med mandelolje i tiden før forløsning, det andre sørger jordmor for ved at du holder tilbake og ikke presser før hun sier det er greit, og at hun holder hodet litt tilbake så det ikke kommer ut for fort. Når det gjelder bekkenløsning vet jeg rett og slett ikke nok om det til at jeg vet om det har noe å si, men det er jo veldig mange som har bekkenløsning og veldig få som har keisersnitt etter eget ønske. Snakk med jordmor du. Håper du får hjelp til å komme over angsten din på det ene eller andre viset Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141698367-vurderer-og-s%C3%B8ke-keisersnitt/#findComment-141713654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
69ern Skrevet 19. april 2010 #4 Del Skrevet 19. april 2010 Hei ! Hadde KS for 12 dager siden og kan bekrefte de ovenstående innleggene. (Jeg hadde spinalbedøvelse.) Mitt KS ble innvilget pga dårlig rygg (prolapsoperasjoner mm). Hvis du ikke liker nåler, er ikke KS noe for deg. Blodprøver daglig, 2 veneflon og kateter under KS, blodfortynnende sprøyter i magen hver dag etterpå osv.... Jeg synes forøvrig KS med spinal var en flott opplevelse ! (Jeg har dog ikke sprøyteskrekk). Lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141698367-vurderer-og-s%C3%B8ke-keisersnitt/#findComment-141745147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå