Gå til innhold

Skulle liksom være glad og lettet etter ordinær UL i dag......

Maddemor-1 gutt+1 jente:)

Anbefalte innlegg

Men det er jeg faktisk ikke;(

Babyen har det bra og alt er som det skal med den heldigvis. Dette var jo min største bekymring, så jeg skal jo ikke klage:)

men JM mente at jeg hadde nebbing. Jeg skjønte ikke helt hva det v ar og måtte jo spørre da og da sa hun at mormunnen KAN ha begynnende åpning innenfra. Det samme hadde jeg med gutten vår fra uke 24 og ble SM ut svangerskapet i 50% pga dette.

Jeg har delt livmor og hyppige kynnere så dette kan være årsaken til det da.

Så da ble det litt styrete med å få inn en gynekolog og jeg måtte ta innvendig UL og de var så alvorlige der det stod og så på UL-bildene og kjente panikken ta meg fullstendig og tårene rant (har 1 exu, 1 ma og 1 sa bak meg i fjor)

Gynekologen sa at med min tilstand KUNNE man risikere prematur fødsel men at livmorhalsen min heldigvis var lang og fin nå (4 cm) og mormunnen ga ikke etter for trykk på magen nå, men at jeg må på kontroll minst hver 4. uke frem til jeg i alle fall er 32 uker. De vil følge meg nøye fremover og det er jeg jo så klart superglad for!

Men likevel sitter jeg her nå og er litt gåen i hodet. Tårene renner lett i ren bekymring for hvordan dette svangerskapet vil bli og jeg som hadde gledet meg sånn til at jeg endelig skulle senke skuldrene og kose meg med den voksende magen fremover, men jeg klarer liksom ikke helt det nå jeg.....

Uff, håper virkelig at dette endrer seg fremover og at jeg for en gangs skyld kan nyte å vøre gravid. med gutten vår var det også en konstant bekymring hele veien med blødninger i 1. tri, kynnere og begynnende åpning i 2 tri og seteleie i 3. tri og stadige advarsler om prematur setefødsel eller KS og svangerskapsforgiftning på slutten så hadde jeg liksom håpet i det lengste at denne gangen skulle det endelig bli min tur til å kose meg litt.

Vet jo at det ikke er noen umiddelbar fare på ferde, men dette minner dessverre alt for mye om da jeg gikk med gutten vår.......

Sorry at jeg syter og klager sånn jenter, men jeg trengte rett og slett å få ut litt frustrasjon her.....

Satser på bedre tider fremover:)

Klem

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Uff ja jeg kan skjønne at du gruer deg og er bekymret. Det er ikke morro når man så tidlig får slike nyheter.

Det er jo veldig bra at du har lang livmorhals og at den ikke blir påvirket av trykk på magen. Kjempeflott også at de vil holde øye med deg slik at de kan oppdage endringer tidlig.

Krysser fingrene for at det går veldig bra med deg i svangerskapet!

klæm

Tusen takk jenter:)

går bedre med meg i dag.... Fikk mye god trøst av min kjære i går for jeg knakk jo helt sammen utpå kvelden og følte meg rett og slett som en dfreak som feiler alt mulig på et tidspunkt..... Sambo klarte å vinkle det litt annen vei for meg slik at jeg nå heller prøver å se på det som et føre-var-opplegg fra sykehuset:)

Men jeg klarer ikke å senke skuldrene helt ennå. må nok over de magiske 24 uker før jeg gjør det tror jeg.....

Men tusen takk for all trøst og omtanke. Det varmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...