Gå til innhold

Er det helt dust å skifte navn på 10 uker gammel baby? og kan dere please rangere...

Anbefalte innlegg

Vi blir ikke helt fortrolige med navnet på vår lille pike... Ett problem er at det uttales ulikt på norsk og engelsk, og vi er en trespråklig familie... Vi bor ikke i Norge og det må ikke være et vanlig norsk navn, men må kunne forstås i Norge. Kan dere rangere følgende:

Annabelle

Anaïs

Amber Sofia (bruke bare Amber til vanlig)

Natasha Nova

er klar over at dette blir vel spesielt for mange, men setter pris på tilbakemelding... :)

Fortsetter under...

Liker Amber Nova best ;) Evt bare Nova.

Mest sannsynlig fordi Sofia er blitt veldig populært og Natasha blir altfor russisk for min smak.

Annabelle og Anais liker jeg ikke noe nevneverdig.

Hei:-)

Jeg vet om en jente som har en amerikansk far og en norsk mor. Hun heter det motsatte av Annabelle, nemlig Belle-Anna. (Uttales Bellana). Jeg vet ikke om hun skiver Belana, Belle-Anna eller Bellana.. Jeg synes det lyder veldig fint. Ikke så mange som heter det heller.. jeg har ikke hørt om noen andre i hvertfall. Bare et lite tips...Ellers synes jeg navnene dere har på listen er kjempefine:-) Lykke til!

Liker ikkje Amber Sofia. Amber minner meg om 'amper' som betyr 'krakilsk, opphisset', altså sint... Imber er eit norrønt namn som liknar men som ikkje har same assosiasjonen for min del.

Anaïs er fint, men eg ville sagt det er eit problemnamn i Noreg. Uttalen er noko det er umulig å gjette seg til uten forkunnskap som slett ikkje alle har.

Natasha er ok, ikkje for russisk for min del, men Natasha Nova blei litt mykje. Berre Natasha eller berre Nova holder.

Annabel skreve slik får mi stemme. Annabel Nova hadde vore litt kult dersom det er ønske om to fornamn.

Må og sei meg enig i at 'jo før jo heller' dersom du skal skifte namn, og at du gjerne må skifte fram og tilbake utan for mykje bry fram til jenta er minst 6 mndr :)

Det er berre det som skal til inni mellom, så får det heller vera litt uortodoks. Jenta må jo ha det namnet som passar best til ho og foreldrene må vera heilt fornøyde ^^

Kjære, søte deg.

Dere kan selvsagt bytte dersom dere ikke blir fortrolige med navnet.

Personlig mener jeg Sofia er et flott, vakkert, klassisk og internasjonalt navn. Synes det står best til storebror Oscar også.

Anaïs får jeg bare analtanker av, beklager. Annabelle blir for sukkersøtt og white trash for min del, Natasha er grusomt og russisk og ja, Nova er greit nok. Amber klarer jeg ikke bli fortrolig med - men jeg vet Vannmann liker det ;-)

I ditt tilfelle ville jeg ganske enkelt byttet rekkefølge på Sofia og Amber, da. Det får bli konklusjonen.

Hilsen en med en liten på tre uker (i dag;-)), som heldigvis (!) kler navnet sitt supergodt:-).

Annonse

Tusen takk for snille tilbakemeldinger!!! Tror egentlig Anaïs eller Annabelle er høyest på min liste, men liker jo mange andre, som Allegra, Lucia (men syntes ikke hun passer til det), Albertine, Sienna, Saoirse (helt umulig i Norge??- uttales Seersha), Sinéad, Gioia, Olympia.. Herregud, det er så vanskelig... Tar gjerne tilbakemeldinger på de andre navnene også eller nye forslag.. :)

De du skrev nederst er alt for vanskelige for oss enkle nordmenn :-p

Sienna funker fint da! Og Sofia :-)

Annabelle er også pent!

Sophia Annabelle

Sienna Annabelle

Amber Sophia

Natasha liker jeg ikke. Nova er pent!

Nova Natalie?

Nova Josephine

Nova Serena

Nova Anaïs

Annabelle Serena

Annabelle Caroline

Folk venner seg da alltids til litt uvante navn/uttaler/stavemåter, så første bud er - slik jeg ser det - å velge det man liker aller best.

Jeg synes Anaïs er kjempefint!! Elsker også navnet Albertine.

Hei,

Vi har vært i liknende situasjon med vår førstfødde sønn. Det tok lang tid før han i utgangspunkt fikk navn, vi tok et valg men etter en stund følte jeg at det ikke passet og at jeg ikke hadde begynt å bruke navnet hans. Derfor endret vi navnet hans. For oss gikk det greit men det var jo mye å forklare for slekt og venner. Det var det vanskeligste! Men jeg er veldig fornøyd at vi byttet navn og tenker ikke på det i dag.

Blant navnene dine liker jeg best: Annabelle, Sofia, Nova

Hadde i starten samme problem med mitt lille Gull, men endret heldigvis ikke navnet:-D

Folk venner seg, og;

Det er jo for #%¤/# en menneskerett å hete det man heter!

Og det dere foreldre har valgt!!

Tenk bare på hvor vanlig navnet til feks innvandrere fra Sri Lanka blir når vi trauste nordmenn først lærer oss dem.

Kall gullet deres akkurat det hjertet begjærer dere:-D

Grattis me navnevalg!

Anais er bare nyyydelig, har digget det etter at jeg leste romanene til Anais Nin!

Natasha Nova er flott;-)

Liker Amber, men Sofia er ikke min smak...

Annabelle blir også litt for Disney for meg;-D

Annonse

Takk for hjelpsomme svar! Kom på noen flere jeg likte idag, så feel free til å rangere litt mer...

Lucienna

Willow

Chelsea

Mirabelle

Emerson

Jemima

Lauren

Cassidy

Eugenie

Leola

Heloïse

Tiffanie

...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...