Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte legen ved forrige helsekontroll om dette. Det surkler i halsen på småen, særlig etter han har spist grøt.Tydeligvis ikke alvorlig, men irriterende for ungen. Hun hadde tydeligvis ikke noe svar å gi, og begynte å bable nervøst om andre ting.

Noen som har et tips til hva som hjelper? Hostesaft funker ikke, saltvann i nesa funker litt, men bare en stund.

Skrevet

Hei

Vi har en baby som har samme problem. Har, som deg, ikke fått noe fornuftig svar fra helsestasjonen. Eneste rådet vi har fått, er å amme henne slik at hun gulper det opp. Det er perfekt helling når hun ligger på magen til pappaen ;) Ellers har vi lurt på om det kan ha sammenheng med vaksina; hun begynte på an igjen etter at hun fikk den nå ved 5 mnd. Da hadde hun vært bra en liten stund. ellers lurer vi også på om hun har mer de dagane vi har vært ute på trilletur, men dette er jeg usikker på. synes hun like gjerne kan ha det når vi har vært innendørs.

Har spurt fastlegen om det kan være barneastma, men han sa at så lenge hun ikke slet med pusten, var det neppe det. Det var nok bare slim som hun ikke får opp på annen måte enn å gulpe.

Ikke noe kjekt å se på når hun svelger og svelger, og ikke får slimet verken opp eller ned... men det virker ikke som om noen har noe fornuftig svar på dette, desverre. Dere er i alle fall ikke alene!

Skrevet

Jeg syns faktisk han blir bedre når vi har trillet tur, så jeg lurer på om det ganske enkelt er for støvete for ham. Man kan jo vaske ræva av seg, men har man parkett så oppstår jo hybelkanin-kolonier nærmest over natten, og han ligger jo mye på gulvet. Gulpe gjør han jo endel, men slimet kommer ikke opp. Jeg trøster meg med at det ikke virker som det plager ham. Bare meg :-)

Skrevet

Vi ble anbefalt å koke vann og kjøle det med til en grad eller to høyere enn kroppstempratur og gi han dette på sprøyte. Vi gir 4-5 ml fire ganger i døgnet og dette funker.

Vi har forresten sett at halsen blir bedre ute, men at han tettner til igjen når han kommer inn.

Vi har også byttet ut tran med d-vitamindråper og dette har hjulpet.

Skrevet

Vi, vi, vi, vi...

Haha... Norsken er visst ikke noe særlig i dag ser jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...