Tulipan2010 Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Det er mange som skriver at de har en følelse av at de får en gutt eller jente. Jeg har ingen følelse av det ene eller det andre... Lurer på hvorfor dere har trodd det er gutt eller jente? Har lest litt om ting som hvordan magen er, kvalme eller ikke, hjerteslag etc. Har lyst å tippe litt selv, men skulle gjerne hatt litt tips på hva man kan se etter.
T#3 Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 jeg hadde "gutte-følelse" fra ca uke 10-11. Kan ikke forklare det egentlig, annet enn at jeg kunne sammenligne mine tidligere svangerskap med dette. Har en av hver fra før, og hadde de samme plager og vondter som med sønnen min. Og ja, venter gutt da:)
Tulipan2010 Skrevet 8. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2010 Hmmm, man har jo faktisk 50 % sjanse for at "følelsen" er riktig, så jeg vet ikke helt... Føler at det må bære litt mer håndfast enn bare en følelse av det ene eller det andre....
*Nøtta* Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Jeg aner ikke hvorfor,men jeg har en guttefølelse. Det bunner ikke ut i noen som helst slags symptomer eller noe...jeg bare tror det. Er faktisk så overbevist om det at jeg vil bli overrasket om det viser seg å være en jente. *hehe*
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Det finnes mange myter omkring symptomer/ kjønn, som kvalme, magefasong, hjerteslag osv, men dette er nettopp myter og finnes ikke vitenskapelig bevist eller noe.. Mange håper kanskje på et visst kjønn, og tolker derfor alle symptomer dithen, ikke vet jeg;)
Tulipan2010 Skrevet 9. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2010 Det trorjeg også, men det hadde vært interessant å høre om disse symptomene og om følelsen har stemt...
Sannellerslik? Skrevet 9. april 2010 #7 Skrevet 9. april 2010 da jeg gikk gravid sist var jeg ganske sikker på jente.. grunnen til det var fordi moren min og søsteren min var begge veldig kvalme da de ventet jente. Men da de fikk gutt var de ikke kvalm i det hele tatt. Jeg var veeeldig kvalm og spydde, så derfor trodde jeg det var jente. Har hørt att slike ting kan "gå i arv" Men man vet jo aldri! ps! Jeg fikk forresten jente;-)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 9. april 2010 #8 Skrevet 9. april 2010 Jeg har en guttefølelse...Vet ikke hvorfor...Kanskje fordi jeg IKKE har vært noe kvalm og helt i fin form. Og har ei datter fra før av, så nå føler jeg det blir gutt. Får se om det stemmer da...Spennende uansett.
Gjest Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Det er som de andre skriver, masse kjerringråd og tips for å gjette kjønnet. Jeg har bla. prøvd ringtesten, det kinesiske fødselshoroskopet, utfra hjertelyden++ og alle har sagt jente. I tillegg har jeg ønsket meg jente litt ekstra, så har hatt en sterk følelse på det.. -Og alle rundt meg har tippa jente.. Men i magen min ligger det en perfekt liten gutt. Jeg kunne ikke vært mer lykkelig og gleder meg SÅ til å få en sønn<3 Så jeg kan ikke si jeg tror så mye på alle disse tipsene;)
høstbarn:) Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Jeg tror det er en gutt. Tror nok det er litt fordi jeg har en gutt fra før, og egentlig kanskje håper litt på jente;) Stålsetter meg på en gutt,- nei da det blir helt topp uansett. Men tar meg i å ikke tenke jente i det hele tatt. Så jeg tror at jeg ubevisst har bestemt meg for at det er en gutt. Det er veldig spennende da, gleder meg til ultralyd om FEM uker:) Jeg var veldig kvalm sist,- fikk gutt. Kvalmere nå, men det ga seg tidligere..... Så hvem vet? Helt likt er det i hvert fall ikke.
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 9. april 2010 #11 Skrevet 9. april 2010 Jeg trur heller ikke på disse kjærringrådene med ringtest, kinesisk fødselskart og dette med kvalme... Kusina mi var ikke noe kvalm i det helle tatt og hun fikk jente. På Ultralyd i dag syntes legen hun syntes det ser ut som en gutt pga det var en tut ut..Så det jeg også. Men jeg er jo bare 12+ 0 nå og kan liksågodt være jente..Så jeg kan ikke vite sikkert enda om det er gutt.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 Jeg hadde veldig jentefølelse med nr. en, og det var jente. Gutteføleøse med nr. to selv om svangerskapet var veldig likt, og det var gutt. Ingen spesiell grunn til at jeg trodde det, jeg bare trodde det. Denne gangen hadde jeg veldig jentefølelse, men det ser ut til at det er en gutt.
iok med sønn <3 Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Dette er min første... og jeg har alltid tenkt at det blir en gutt. Jeg vet ikke hvorfor egentlig? Kanskje jeg bare har en 6 sans? For det kommer garantert en liten gutt til oss <3 Jeg kan ingen kjerringråd, så der kan jeg ikke hjelpe... Fikk høre i går at jeg hadde guttemage, men de vet jo at det er en gutt der da...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Jeg hadde et typisk "guttesvangerskap" sist, og derfor skikkelig guttefølelse; med hjertelyd på ca 130-140 og ikke særlig kvalm + at kinesisk fødselshoroskop sa gutt. Men UL i uke 18 viste tydelig jente, og jente ble det også gitt=) SÅ jeg tror virkelig ikke at man skal legge så mye i disse mytene ang. kjønn, heller vente til den ordinære UL og få det "svart på hvitt" da istedet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå