Plastelina Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Noen som har innspill på: 1: Hvor lenge det er nødvendig at man varmer melken (MM/MME) til barnet? 2: Og vet dere akkurat hvorfor man varmer melken? (Antar at det har noe med hva barnet liker å gjør, samt at det sparer energi da melken er kroppstemperert?) Andre årsaker? 3: Kan det være det farlig/ugunstig å gi ikke oppvarmet/romtemperert drikke dersom barnet drikker det? 4: Bør man venne barnet til å drikke vann fra kopp istedet for flaske - og evt hvorfor? Hilsen førstegangsmamma til gutt 5 mnd som skal begynne med litt grøt og vann
weh85 Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Jeg har kjøpt "supernanny" Jo Frost sin bok "confident baby care". Der står det at man ikke behøver å servere mme varm. Babyer har forskjellige preferanser for hvordan de vil ha melken. Min nekter å spise hvis den ikke er varm..
Studine mevik Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Spesielt når barnet er lite så skal det ha kroppstemperert melk. Husker ikke helt i farta hvorfor, men jeg fikk en god forklaring på det husker jeg. Når man bruker mme så er det nesten umulig å få løst opp pulveret i kaldt vann og produsentene har rettningslinjer for hvordan man tilbereder melka. Når melka er laget så er det ingenting i veien for å kjøle den raskt ned og servere kald hvis barnet foretrekker det. Tror det er veldig vanlig å servere melken varm fram til de begynner å drikke vanlig melk. Vi blander mellom tåteflaske og kopp når vi serverer vann. I begynnelsen må de lære seg hvordan de skal drikke av kopp, men når de har lært det så kan du bruke hva du vil. Jeg foretrekker å bruke tutekopp så mye som mulig.
Propellll ♥ Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Hs sa til meg at kald melk kan gi magevondt. Det blir for kaldt til magen. Jeg varmer melk ennå og gutten min er snart 6 mnd. Men den skal jo tilberedes på 40 grader så..
weh85 Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 ... Jeg mente forresten når man serverer mme som er ferdigblandet. når man skal blande selv, så må man jo selvfølgelig følge anvisningen på pakken, evt kjøle ned:)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Jeg har gitt jenta mi romtemperert melk (ferdigblandet nan fra boks) et par ganger. Hun er fem måneder og fikk ikke noe magevondt. Mange babyer vil ikke ha kald melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå