Gå til innhold

Gravid etter spontanabort, hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var 12 uker +3 da jeg mistet rusket mitt... Ganske uventet, var full av gravidesymptomer, eneste forvarsel var brunlig utflod som gikk over til små blødninger siste tre-fire dagene. Vi vil selvfølgelig prøve igjen, men er begge godt over tredve, så jeg er ikke bare optimistisk. Vil gjerne høre andres erfaringer... hvor lang tid etter abort ble dere gravid på nytt igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg ble gravid i slutten av juni i fjor sommer å var 6 uker på vei, i august var alt ute. Og da fikk jeg igjen mensen i oktober og siden har vi prøvd uten å lykkes :(

Også fikk jeg vite at om ikke mensen min kom innen 6 månder skulle jeg kontakt sykehuset igjen. Hva de gjør vidre da vet jeg ikke. så ikke få panikk om du ikke skulle få den de første månedene etterpå.

Men jeg har hørt om d tilfellene der folk har blitt gravid imellom tidn mens de har ventet på mensen, etter en spontan abort. De råder jo folk til å vente til første mens, men jeg har tenkt at skjer det så skjer de

Ønsker deg lykke fremover :)

Skrevet

Hei

Jeg hadde en MA i januar. Da var jeg ca 11- 12 uker på vei. Blødde i tre uker, og så gikk det ca fire uker før jeg fikk mensen. Fikk EL akkurat 14 dager etter første mensdag og ble gravid med en gang. Var bare i uke 5 da jeg hadde en SA igjen. Blødde i godt over to uker nå, og testet positivt på EL-test bare noen dager etter blødning var stoppet, så nå er vi i gang igjen med prøving. Orker ikke vente denne gangen. Det gikk jo galt da også. Skulle jeg bli gravid igjen og miste, kommer vi nok til å vente litt lenger med prøving, men jeg er også godt over 30, og føler tiden går så alt for fort nå.

Skrevet

Hei du. Har ikke noe svar til deg utifra egen erfaring, men jeg har lest om mange som har lyktes raskt igjen etter sa. Jeg lever selv i håpet om at det vil klaffe for oss når kroppen kommer seg litt... Sender deg en god klem, ta vare på deg selv nå i denne tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...