GH73 Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Har en 1-åring som ikke er overbeigstra for brød. Når det er tid for formiddagsmat m/brød tar hun kanskje 3 biter før hun enten kaster brødet på gulvet eller bare sitter og griser. Prøvd ulike typer pålegg,spise sammen med henne, men nei...... Forslag noen???
Lemonia Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Hun trenger jo ikke spise brød. Selv prøver jeg å lage noe annet enn brødskiver til lunsj for meg og ettåringen min for å variere litt. Noen eksempler: - omelett (veldig populært, og går raskt) - nystekte fiskekaker fra ferskdisken i butikken, eller når jeg lager selv - salat (diverse grønnsaker, pastaskruer, skinke/tunfisk/kylling, osteterninger. eggebåter ++) - bakt potet med fyll (kryddersmør, rømme, revet ost, skinke, stekt bacon, mais osv) - enkle pastaretter - ostesmørbrød eller toast (er jo brød det også, men mer spennende)
GH73 Skrevet 8. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2010 Takk for de gode tipsene!! Skal jeg jammen prøve ;o)
seigdamererbest Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Som noen sa så trenger hun jo ikke spise bröd. Min jente spiste heller ikke bröd för hun var 14 måneder, hun spyttet ut og satte i halsen. Jeg ga henne gröt morgen og kveld,varm lunsj og middag. Når hun var 14 måneder ble hun akutt grötlei og spiste uten problemer 2 skiver i stedet for! Så det kan endre seg fort. La henne bare bestemme selv.
<3 mine søte små<3 Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 har du prøvd rista brød? det ble min gutt helt gal etter:)
GH73 Skrevet 8. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2010 Nå får jeg mange gode tips her som jeg jammen skal prøve ;o) varm lunsj har jeg faktisk ikke tenkt på...så det prøver vi i morgen ;o) brød får være brød en stund......
Lemonia Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Så fint. Håper noe av det faller i smak. Gutten min er ikke sånn kjempeglad i brødskiver han heller (er veeeeldig kjent med brødskiver klasket i gulvet ja), men begynner å like det bedre nå. Men koselig med varm lunsj også, så slipper man at det blir brød både frokost, lunsj og kveld. Omelett er forresten en fin måte å bruke opp middagsrester på, selv en eneste gjenblitt potet eller litt pølse kan kuttes opp og has i. Ellers er oliven, fetaost, løk og skinke populært hos gutten min. :-).
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 1-åringen min er veldig glad i kornblanding (Go`dag frukt),banan og yoghurt. Alt blandet til en deilig graut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå