Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1-åring som ikke er overbeigstra for brød. Når det er tid for formiddagsmat m/brød tar hun kanskje 3 biter før hun enten kaster brødet på gulvet eller bare sitter og griser. Prøvd ulike typer pålegg,spise sammen med henne, men nei......

Forslag noen???

Skrevet

Hun trenger jo ikke spise brød. Selv prøver jeg å lage noe annet enn brødskiver til lunsj for meg og ettåringen min for å variere litt.

Noen eksempler:

- omelett (veldig populært, og går raskt)

- nystekte fiskekaker fra ferskdisken i butikken, eller når jeg lager selv

- salat (diverse grønnsaker, pastaskruer, skinke/tunfisk/kylling, osteterninger. eggebåter ++)

- bakt potet med fyll (kryddersmør, rømme, revet ost, skinke, stekt bacon, mais osv)

- enkle pastaretter

- ostesmørbrød eller toast (er jo brød det også, men mer spennende)

Skrevet

Takk for de gode tipsene!!

Skal jeg jammen prøve ;o)

Skrevet

Som noen sa så trenger hun jo ikke spise bröd. Min jente spiste heller ikke bröd för hun var 14 måneder, hun spyttet ut og satte i halsen. Jeg ga henne gröt morgen og kveld,varm lunsj og middag. Når hun var 14 måneder ble hun akutt grötlei og spiste uten problemer 2 skiver i stedet for! Så det kan endre seg fort. La henne bare bestemme selv.

Skrevet

har du prøvd rista brød?

det ble min gutt helt gal etter:)

Skrevet

Nå får jeg mange gode tips her som jeg jammen skal prøve ;o) varm lunsj har jeg faktisk ikke tenkt på...så det prøver vi i morgen ;o) brød får være brød en stund......

Skrevet

Så fint. Håper noe av det faller i smak. Gutten min er ikke sånn kjempeglad i brødskiver han heller (er veeeeldig kjent med brødskiver klasket i gulvet ja), men begynner å like det bedre nå. Men koselig med varm lunsj også, så slipper man at det blir brød både frokost, lunsj og kveld. Omelett er forresten en fin måte å bruke opp middagsrester på, selv en eneste gjenblitt potet eller litt pølse kan kuttes opp og has i. Ellers er oliven, fetaost, løk og skinke populært hos gutten min. :-).

Skrevet

1-åringen min er veldig glad i kornblanding (Go`dag frukt),banan og yoghurt. Alt blandet til en deilig graut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...