2 småtroll+lille minitroll Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Skal til London neste helg og er da i min 26 uke:) Har aldri vært i London før, og lurer derfor på om noen har gode tips i forhold til severdigheter og shopping sett i forhold til situasjonen man er i nå(gravid)
prinsen og mamma Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Hop on hop off-guidede bussturer er fine. Da får du sett mye av London på en effektiv og behagelig måte. Du kan også gå av og på gjennom dagen på de stedene du ønsker å bruke litt lenger tid. På den måten sparer du rygg og føtter for noen akstra kilometer i undergrunnsganger. Gåing blir det nok av i London uansett. Ellers er det mange fine musikaler og show på kveldstid. Shopping og hva man orker av det, må du nesten styre selv. Mothercare har en butikk på Oxford Street. Der kan man nok finne godbiter til både deg og barna. Ellers er det Hamley's på Regent Street (5 etasjes lekebutikk). Helt sikkert noe å finne der også Vet ikke om dette hjalp deg noe, men håper uansett turen til London blir en uforglemmelig opplevelse. Det er en deilig by dere skal besøke... God tur!
Spinella Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Ååå, jeg elsker London, har vært der fem ganger. Det er så mye man må se at det er vanskelig å få sett alt første gange man er der. Jeg liker: -Båt nedover Themsen, ned til Greenwich. Her kan man er det mange maritime museum (kjedelig) men også Greenwich time line, der man kan stå med føttene i to tidssoner. St. Pauls; verdens nydeligste kirke. Du trenger ikke gå helt opp i toppen av kirkespiret, mye å se inni kirka også. Brithisk museum: Kalt verdens største samling av tyvgods, dvs ting som britene har "lånt" fra kolonier de har hatt. Alt i fra kinesisk porselen, Rosetta stenen (veldig kjent) etc. London Aquarium; Hvis du liker akvarium kommer du til å elske dette. London Tower; Litt mye gåing kanskje, men utrolig mye flott å se, alt i fra kronjuvelene til nydelig kjoler, rustninger etc. Shopping i London er litt dyrt, særlig på Oxfordstreet. Men finner du et marked, feks. i Notting Hill el. så kan du finne mye fint, masse sært og mange finurligheter. Så få med deg et marked. God tur, du kommer til å elske London.
2 småtroll+lille minitroll Skrevet 8. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2010 Åh, jeg gleder meg såå masse! Enda mer nå når jeg får høre deres gode opplevelser:) British museum hadde jeg faktisk tenkt meg på og akter og gjennomføre, London Tower høres spennende ut. Hadde tenkt meg på Harrods bare for og oppleve det, er det noe særlig eller? Den guida buss turen høres veldig fin ut med bekkensmerter og ømme bein;) Tusen takk for gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå